Gå till innehåll

Frän dagbokstitel


Jimmy_Pistol

Recommended Posts

 

OM handen, 3betta till 12kr pre, standard raise flopp, sen turn vill jag betta igen. om snubben du möter har HEM tex så kan han kika upp om du CB 100% eller inte, om så är fallet behöver han inte vara så rädd för kungen! c/r turn är överkurs för vissa på denna nivå! kör 2 barrel istället, han kommer få det MKT svårare att syna då. han fattar inte c/r obv, så skulle jag spela den! men det är jag det :D

 

Vet inte om han använder HEM, men säg att han gör det. Jag c-betar relativt lågt, 47% (troligen för att man ofta kommer i flervägspotter på microstakes) och då c-betar jag endast torra brädor. Denna brädan är som gjord för en bluff c-bet.

 

Efter att ha tittat närmare i HEM ser jag dessutom att jag spelat en exakt likadan pott. Där jag 3-betar honom från SB med 109s och c-betar 2/3 på A26 rainbow. Han synar flopp och jag check-foldar turn. Samma bord, samma session.

 

Tror det blir fisk-note på honom istället.

 

Finns ju en risk att jag blivit outad också :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

varför 3 bettar du till 9??

 

 

jag skulle hellre se 12-16

 

13 känns väl optimalt om det endast är 1 person

 

Det är inte trebettat till 9. Det är raisat 9.5 + min small blind på 0.5 = 10. HEM handutdrag kan vara missvisande just för detta.

 

Är det verkligen en för liten 3-bet? från 3kr till 10kr? Allt jag läst innan säger 3-4 x openraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OM handen, 3betta till 12kr pre, standard raise flopp, sen turn vill jag betta igen. om snubben du möter har HEM tex så kan han kika upp om du CB 100% eller inte, om så är fallet behöver han inte vara så rädd för kungen! c/r turn är överkurs för vissa på denna nivå! kör 2 barrel istället, han kommer få det MKT svårare att syna då. han fattar inte c/r obv, så skulle jag spela den! men det är jag det :D

 

Tycker också du ska 2barrla istället för att check raisa turn. När han synar din CR finns det många händer han kan kallsyna med som du fortfarande inte slår när du träffar riv. Därför tycker jag att din river donk är anningen kall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om han använder HEM, men säg att han gör det. Jag c-betar relativt lågt, 47% (troligen för att man ofta kommer i flervägspotter på microstakes) och då c-betar jag endast torra brädor. Denna brädan är som gjord för en bluff c-bet.

 

Efter att ha tittat närmare i HEM ser jag dessutom att jag spelat en exakt likadan pott. Där jag 3-betar honom från SB med 109s och c-betar 2/3 på A26 rainbow. Han synar flopp och jag check-foldar turn. Samma bord, samma session.

 

Tror det blir fisk-note på honom istället.

 

Finns ju en risk att jag blivit outad också :shock:

 

tycker du måste våga Raisa turn! ge inte upp handen direkt om dom synar floppen. våga bomba tom turn också, synar dom då, får du tänka lite om du är slagen eller har ballar att bluffa igen!

 

Tycker också du ska 2barrla istället för att check raisa turn. När han synar din CR finns det många händer han kan kallsyna med som du fortfarande inte slår när du träffar riv. Därför tycker jag att din river donk är anningen kall ;)

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hatar poker för tillfället. tappat en tusing idag mot riktiga mongofiskar och dessutom spelat hyffsat megadåligt och springit lite taskigt.

 

***** Hand History for Game 1261209914 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, March 9, 10:22:52 ET 2010

Table Anna 23 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Joxxer77 ( $312.66 )

Seat 2: PISTOL ( $194.5 )

Seat 3: jpv ( $193 )

Seat 5: extra21 ( $173.74 )

jpv posts small blind [$0.5].

extra21 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to PISTOL [ Ac As ]

Joxxer77 folds.

PISTOL raises [$4].

jpv calls [$3.5].

extra21 folds.

** Dealing Flop ** [ Jh, 8d, Qc ]

PISTOL bets [$9].

jpv calls [$9].

** Dealing Turn ** [ 5h ]

PISTOL bets [$27].

jpv raises [$54].

PISTOL is all-In [$154.5] Visst måste jag dega här?

jpv is all-In [$126]

** Dealing River ** [ 3c ]

PISTOL shows [ Ac, As ] a pair of aces.

jpv shows [ 9c, Tc ] a straight, eight to queen.

PISTOL wins $1.5 from side pot#1 with a pair of aces.

jpv wins $377.33 from the main pot with a straight, eight to queen.

 

 

 

***** Hand History for Game 1261210187 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, March 9, 10:25:11 ET 2010

Table Anna 25 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Joxxer77 ( $278.93 )

Seat 2: blendom ( $41.99 )

Seat 3: PISTOL ( $150.96 )

Seat 4: VasumaP ( $90.44 )

Seat 5: Deppo ( $98.91 )

blendom posts small blind [$0.5].

PISTOL posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to PISTOL [ As Ks ]

VasumaP calls [$1].

Deppo raises [$4.5].

Joxxer77 folds.

blendom calls [$4].

PISTOL raises [$24].

VasumaP folds.

Deppo is all-In [$94.41]

blendom folds.

PISTOL calls [$73.91].

** Dealing Flop ** [ Kd, Td, 9s ]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

** Dealing River ** [ 8h ]

PISTOL shows [ As, Ks ] a pair of kings.

Deppo shows [ 2c, Js ] a straight, nine to king.

Deppo wins $198.24 from the main pot with a straight, nine to king.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att konstatera att senaste 5 dagarna har bjudit på en 4.3k swing. Kommer därför att gå ner på 0.25/0.5 då rulle dippat under 30 fulla inköp för 0.5/1.

 

Jag har spelat väldigt dålig poker och har sprungit sämst också.

 

Kommer inte spela speciellt mycket denna veckan utan kommer gå igenom och analysera mitt spel istället. Ska även läsa mängder av artiklar och titta på massor av videos. Ska jobba gå tillbaka till mitt gamla vinnande TAG-spel och förhoppningsvis ses vi på 0.5/1 igen innan månaden är slut. :mrgreen:

 

Om ni är intresserade kan jag posta länkar under veckan till material jag gått igenom och tycker är givande?

 

/JimmyPistol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om att vi måste dega turn, just detta jag alltid gjort förut, pushar AA när vi blir raisad turn, vafan ska han ha liksom synar floppen, JUST denna flopp som träffar hans range 9/10 ggr, vi är slagna 9/10 ggr sas, i längde vinner vi att lägga oss turn. ingen som håller med ?

 

***** Hand History for Game 1261209914 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, March 9, 10:22:52 ET 2010

Table Anna 23 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Joxxer77 ( $312.66 )

Seat 2: PISTOL ( $194.5 )

Seat 3: jpv ( $193 )

Seat 5: extra21 ( $173.74 )

jpv posts small blind [$0.5].

extra21 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to PISTOL [ Ac As ]

Joxxer77 folds.

PISTOL raises [$4].

jpv calls [$3.5].

extra21 folds.

** Dealing Flop ** [ Jh, 8d, Qc ]

PISTOL bets [$9].

jpv calls [$9].

** Dealing Turn ** [ 5h ]

PISTOL bets [$27].

jpv raises [$54].

PISTOL is all-In [$154.5] Visst måste jag dega här?

jpv is all-In [$126]

** Dealing River ** [ 3c ]

PISTOL shows [ Ac, As ] a pair of aces.

jpv shows [ 9c, Tc ] a straight, eight to queen.

PISTOL wins $1.5 from side pot#1 with a pair of aces.

jpv wins $377.33 from the main pot with a straight, eight to queen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om att vi måste dega turn, just detta jag alltid gjort förut, pushar AA när vi blir raisad turn, vafan ska han ha liksom synar floppen, JUST denna flopp som träffar hans range 9/10 ggr, vi är slagna 7/10 ggr sas, i längde vinner vi att lägga oss turn. ingen som håller med ?

 

Finns mkt sanning i det du säger tycker jag. Se det så här, du är ju slagen utav mer händer som han synar din turnpush med än händer du slår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade nyss 800 händer, var upp nästan 7 inköp. Sen tappade jag en 600bb pott när jag floppat topset och får in det mot nötfärgdrag som sitter på turn. Bestämmer för att stänga ner och under tiden jag stänger ner floppar jag färgstege mot högre färgstege och vips ryker ett inköp till.

 

slutar ca. 3 inköp upp

 

tråkigt att avsluta en session så. känner dock att jag spelar bra poker och det är alltid nåt. Inga mongobluffar, inga fisksyner preflop och viker när jag är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om att vi måste dega turn, just detta jag alltid gjort förut, pushar AA när vi blir raisad turn, vafan ska han ha liksom synar floppen, JUST denna flopp som träffar hans range 9/10 ggr, vi är slagna 9/10 ggr sas, i längde vinner vi att lägga oss turn. ingen som håller med ?

 

Håller med. Inget krav att gå broke varje gång med A,A. Precis som du gjorde jag det alltid förr. Har lärt mig den hårda vägen att det kan vara en bra hand för pottkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...