Bjorn_ Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Pokerstars $0.50/1 FL7CS/8, 8 manna (0.05 ante, 0.25 bring in) Inga reads. Hero is BI 3rd street (½ SB) Hero: (A 7 ) 2 Brings in low BI+1: ( X X ) 6 call BI+2: ( X X ) T fold BI+3: ( X X ) K fold BI+4: ( X X ) Q fold BI+5: ( X X ) 7 calls BI+6: ( X X ) 8 fold BI+7: ( X X ) J fold Skaplig hand, nu tvingas jag ju spela som bring-in men den här handen hade jag antagligen spelat ändå. Tyvär är ju tre hjärter redan döda men men. 4th street (2 SB) BI+5: ( X X ) 7 T checks Hero: (A 7 ) 2 3 bets BI+1: ( X X ) 6 2 call BI+5 calls Kanske är övermodigt att betta in i en som visar 6-2 med bara drag till en sjulåg men med 2-3 upp så provar jag att skrämas lite. Rätt eller fel? 5th street (2 BB) BI+1: ( X X ) 6 2 K checks BI+5: ( X X ) 7 T 2 checks Hero: (A 7 ) 2 3 5 bets BI+1 folds, BI+5 calls Om betten på förra gatan var tveksam så är ju denna en nobrainer, med en färdig 7-5 låg mot som värst fyrkortsdrag bör jag vara favorit till lågen och med fyra till färg finns ju en hygglig potential till scoop. 6th street (4 BB) Hero: (A 7 ) 2 3 5 J bets BI+5: ( X X ) 7 T 2 6 calls Här sitter jag ju mest och fnissar för mig själv. Med lite tur så drar han till både en 7-6 låg och till en sämre färg här. Supergiven bet antar jag? River (6 BB) Hero: (A 7 ) 2 3 5 J (Q ) bets BI+5: ( X X ) 7 T 2 6 ( X ) raises Hero reraises, BI+5 calls Här höjer jag hela vägen om jag får chansen. Anser att sannolikheten att han skulle dragit in en hand som kan scoopa är näst intill försumbar samtidigt som det finns en stark möjlighet att han dragit in starka andrahänder för både låg och hög. Result: Hero: shows [Ah 7h 2h 3c 5h Jh Qd] (HI: a flush, Ace high; LO: 7,5,3,2,A) BI+5: mucks hand Hero collected 6BB from pot Hero collected 6BB from pot /Bjorn Citera
Hjort Postad 30 Maj , 2005 Rapport Postad 30 Maj , 2005 Skaplig hand, nu tvingas jag ju spela som bring-in men den här handen hade jag antagligen spelat ändå. Tyvär är ju tre hjärter redan döda men men. Känns som man måste spela den handen oavsett hur många bet det är till en. Man har ju åtminstone näst bästa lågdraget och helt ok högpotential. Kanske är övermodigt att betta in i en som visar 6-2 med bara drag till en sjulåg men med 2-3 upp så provar jag att skrämas lite. Rätt eller fel? Tror inte du kan skrämma ut någon med en fyrlåg där men beten känns 100% obligatorisk här. Om vi säger att du är uppe mot en 6542 och en helsuitad T74A så har du fortfarande ~35% enligt poker calculator. Och det behöver ju definitivt inte vara så illa, du kan ju lätt vara uppe i 42-45% equity här om dina motståndare är slaskiga. Du har bra möjligheter även om du skulle vara uppe mot ett gömt par i ess och bättre låg. Om betten på förra gatan var tveksam så är ju denna en nobrainer, med en färdig 7-5 låg mot som värst fyrkortsdrag bör jag vara favorit till lågen och med fyra till färg finns ju en hygglig potential till scoop. Ja verkligen. Här sitter jag ju mest och fnissar för mig själv. Med lite tur så drar han till både en 7-6 låg och till en sämre färg här. Supergiven bet antar jag? Ja verkligen. Här höjer jag hela vägen om jag får chansen. Anser att sannolikheten att han skulle dragit in en hand som kan scoopa är näst intill försumbar samtidigt som det finns en stark möjlighet att han dragit in starka andrahänder för både låg och hög. För att scoopa dig så behöver han en bättre färg än AJ7 och en bättre låg en 7-5. För att ta den låga biten måste han alltså ha A43 i hålet, vilket utesluter att han kan ta den höga biten då han behöver minst AJ i klöver för att göra det. Du frirullar alltså alla bet på sista gatan eftersom det är omöjligt för din motståndare att scoopa. Citera
Recommended Posts