Gomery1 Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 När jag kommer in i rätt "tänk" spelar jag som en gud. Problemet är att jag gör det sällan. Jag pratar om de gånger man sätter sig vid datorn med ett leende på läpparna, vet att man kommer att göra EV+ beslut och analyserar varje hand korrekt. Hur gör ni för att komma in i tänket före en session? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 Föds men en IQ över 85. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 När jag kommer in i rätt "tänk" spelar jag som en gud. Problemet är att jag gör det sällan. Jag pratar om de gånger man sätter sig vid datorn med ett leende på läpparna, vet att man kommer att göra EV+ beslut och analyserar varje hand korrekt. Hur gör ni för att komma in i tänket före en session? Agerar djävulens advokat: Tänk på att efterkonstruktioner är väldigt vanliga hos många när det gäller den känslan. Om du har haft en vinnande session så känns det ofta som att du spelade genomtänkt, kände dig laddad inför sittningen och att du läste dina FI så klockrent, när det i själva verket till stor del var ett resultat av onormalt bra kortsnitt och annans positiv varians. Om du inte har det problemet, utan är självmedveten och att det faktiskt är så att du har ett visst mental state där du spelar bättre än annars, så är väl enda råden att ge för att hitta dit oftare de klassiska; ät rätt, sov lagom, träna väl och ha balans i livet. Hur lätt som helst... gl /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 Agerar djävulens advokat: Tänk på att efterkonstruktioner är väldigt vanliga hos många när det gäller den känslan. Om du har haft en vinnande session så känns det ofta som att du spelade genomtänkt, kände dig laddad inför sittningen och att du läste dina FI så klockrent, när det i själva verket till stor del var ett resultat av onormalt bra kortsnitt och annans positiv varians. Om du inte har det problemet, utan är självmedveten och att det faktiskt är så att du har ett visst mental state där du spelar bättre än annars, så är väl enda råden att ge för att hitta dit oftare de klassiska; ät rätt, sov lagom, träna väl och ha balans i livet. Hur lätt som helst... gl /SK bra post. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 Indeed. En sak som funkar för mig är att spela in en video, där jag motiverar alla mina beslut och snackar om flowet i spelet osv. I själva verket spelar jag inte alls in, men jag inbillar mig det. Funkar skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 [ ] Ät rätt [ ] Sov lagom [ ] Träna väl [X] Ha balans i livet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 Försök att utanför sessionerna "tänka på de saker som egentligen spelar roll", t ex att tänka i EV, tänka i längden osv. Sen innan du startar en session så försöker du komma ihåg de saker som du tänkt på tidigare. Filosofera mera alltså, vad är egentligen viktigt är bra en fråga att börja med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 [ ] Ät rätt[ ] Sov lagom [ ] Träna väl [X] Ha balans i livet [-] Äta rätt, sova lagom, träna väl har ingenting att göra med att ha balans i livet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 När jag kommer in i rätt "tänk" spelar jag som en gud. Problemet är att jag gör det sällan. Jag pratar om de gånger man sätter sig vid datorn med ett leende på läpparna, vet att man kommer att göra EV+ beslut och analyserar varje hand korrekt. Hur gör ni för att komma in i tänket före en session? Skriv ner insikter och misstag du gjort under bra resp dåliga sessioner och gå igenom dem innan en ny session. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gomery1 Postad 2 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 Soderkrippa: Mycket möjligt att jag förstorar upp känslan i efterhand, men jag är säker på att den finns där. En blandning av att vara spelsugen samtidigt som man är alert i skallen. Klyka: Bra tipps! Kommer dock aldrig få igång ett inspelnings program på den här stenåldersdatorn men jag kan sitta och prata för mig själv:-D Legheliel: Ser inte riktigt hur det skulle hjälpa mig att hitta rätt mode. Utveckla gärna. Har försökt att tänka i EV+ banor IRL men det blir alltid att man gör det tråkiga av två val, tex: Ska jag äta frukt eller godis? Godis är nyttigast. Ska jag släpa mig till gymmet eller dega i soffan? Biff är EV+ på stranden. AccessGranted: Har faktiskt en liten wordfil med saker jag ska förbättra, av någon anledning har jag varit slapp med att använda den på senaste men ska göra ett nytt ryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oskarlife Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 Föds men en IQ över 85. +1 OnT så är det precis som föregående personer säger innan. spela bara när du är motiverad och försök innan en session att lägga upp lite enkla taktikregler innan, gå igenom i huvudet alla standard grejer, typ: Basera varje beslut på EV+ gör inga dumma chansningar och bli inte tiltad om du får lite bad beats eller om fi är en stor fisk som träffar sjuka händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 3 Mars , 2010 Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 När du hittar rätt tänk behöver du "aldrig komma in i rätt tänk" När du hittar rätt tänk är det där för att stanna När du hittar rätt tänk känns det som att bli avsugen för första gången Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 3 Mars , 2010 Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 Dra först en handtralla, gå därefter till badrummet och tvätta dig. Gå vidare ut till köket och hämta en redbull. Drick 1/3 av redbullen och fyll i valfri starksprit. Ta med burkan/flaskan till datorn och logga in på din spelsajt. Njut... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 3 Mars , 2010 Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 När du hittar rätt tänk känns det som att bli avsugen för första gången Min första avsugning sög. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 3 Mars , 2010 Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 Min första avsugning sög. Då har du inte hittat rätt tänk än Eller så sög tjejen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 3 Mars , 2010 Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 Vad är "fel tänk"? Är det när man tänker att man ser en knekt landa på river och så gör det det? Det har jag oxå problem med. Vet inte hur, om det går, att bli av med det. Det känns som att bli rövknullad, skulle jag gissa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 3 Mars , 2010 Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 vi jobbar utanför bordet så vi är förberedda och in the zone så att säga. förutom att tänka ut strategier och spelplaner i förväg så handlar det mycket om det mentala och att hitta balans i livet och kroppen. tex meditation,träning och läsa österländsk filosofi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts