Gå till innehåll

Hitta rätt tänk

Gomery1

Recommended Posts

När jag kommer in i rätt "tänk" spelar jag som en gud. Problemet är att jag gör det sällan. Jag pratar om de gånger man sätter sig vid datorn med ett leende på läpparna, vet att man kommer att göra EV+ beslut och analyserar varje hand korrekt.

Hur gör ni för att komma in i tänket före en session?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kommer in i rätt "tänk" spelar jag som en gud. Problemet är att jag gör det sällan. Jag pratar om de gånger man sätter sig vid datorn med ett leende på läpparna, vet att man kommer att göra EV+ beslut och analyserar varje hand korrekt.

Agerar djävulens advokat: Tänk på att efterkonstruktioner är väldigt vanliga hos många när det gäller den känslan.

Om du har haft en vinnande session så känns det ofta som att du spelade genomtänkt, kände dig laddad inför sittningen och att du läste dina FI så klockrent, när det i själva verket till stor del var ett resultat av onormalt bra kortsnitt och annans positiv varians.

Om du inte har det problemet, utan är självmedveten och att det faktiskt är så att du har ett visst mental state där du spelar bättre än annars, så är väl enda råden att ge för att hitta dit oftare de klassiska; ät rätt, sov lagom, träna väl och ha balans i livet. Hur lätt som helst...

gl

/SK

Länk till kommentar

Agerar djävulens advokat: Tänk på att efterkonstruktioner är väldigt vanliga hos många när det gäller den känslan.

Om du har haft en vinnande session så känns det ofta som att du spelade genomtänkt, kände dig laddad inför sittningen och att du läste dina FI så klockrent, när det i själva verket till stor del var ett resultat av onormalt bra kortsnitt och annans positiv varians.

Om du inte har det problemet, utan är självmedveten och att det faktiskt är så att du har ett visst mental state där du spelar bättre än annars, så är väl enda råden att ge för att hitta dit oftare de klassiska; ät rätt, sov lagom, träna väl och ha balans i livet. Hur lätt som helst...

gl

/SK

bra post.

Länk till kommentar

Skriv ner insikter och misstag du gjort under bra resp dåliga sessioner och gå igenom dem innan en ny session.
Länk till kommentar

Soderkrippa: Mycket möjligt att jag förstorar upp känslan i efterhand, men jag är säker på att den finns där. En blandning av att vara spelsugen samtidigt som man är alert i skallen.

Klyka: Bra tipps! Kommer dock aldrig få igång ett inspelnings program på den här stenåldersdatorn men jag kan sitta och prata för mig själv:-D

Legheliel: Ser inte riktigt hur det skulle hjälpa mig att hitta rätt mode. Utveckla gärna. Har försökt att tänka i EV+ banor IRL men det blir alltid att man gör det tråkiga av två val, tex: Ska jag äta frukt eller godis? Godis är nyttigast. Ska jag släpa mig till gymmet eller dega i soffan? Biff är EV+ på stranden.

AccessGranted: Har faktiskt en liten wordfil med saker jag ska förbättra, av någon anledning har jag varit slapp med att använda den på senaste men ska göra ett nytt ryck.

Länk till kommentar

Föds men en IQ över 85.

+1 :twisted:

OnT

så är det precis som föregående personer säger innan. spela bara när du är motiverad och försök innan en session att lägga upp lite enkla taktikregler innan, gå igenom i huvudet alla standard grejer, typ: Basera varje beslut på EV+ gör inga dumma chansningar och bli inte tiltad om du får lite bad beats eller om fi är en stor fisk som träffar sjuka händer :)

Länk till kommentar

vi jobbar utanför bordet så vi är förberedda och in the zone så att säga.

förutom att tänka ut strategier och spelplaner i förväg så handlar det mycket om det mentala och att hitta balans i livet och kroppen. tex meditation,träning och läsa österländsk filosofi.

Länk till kommentar