Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer ytterliggare en intressant hand. Fi är en ganska limp passiv fisk som inte verkar ha alla hönsen hemma. Check synar typ allt. Mina frågor här är väl om jag borde dra ett skott till på turn, trotts att brädan blir farlig?? Ska man folda eller syna rivern?

En annan fråga är ju om det är ok att bara limpa in från SB när man vet att fi limp synar typ 100%?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-128228805-23

played at "Shanghai" for USD RM from 2011-03-18 09:27 until 2011-03-18 09:29

Vi spelar 7 of Spades,8 of Spades,

Seat 3: lionelmischa ($9.19 in chips)

Seat 4: _ClownX_ ($18.87 in chips)

Seat 6: Ronn Moss ($20.30 in chips)

Seat 8: Vagos20 ($11.45 in chips)

Seat 9: crystalorb ($20 in chips)

ANTES/BLINDS

_ClownX_ posts small blind ($0.10), Ronn Moss posts big blind ($0.20),

PRE-FLOP

Vagos20 calls $0.20, crystalorb folds, lionelmischa folds, _ClownX_ calls $0.20, Ronn Moss checks.

FLOP [board cards: King of Spades,Ace of Spades,4 of Spades ]

_ClownX_ bets $0.50, Ronn Moss folds, Vagos20 raises to $1, _ClownX_ raises to $3, Vagos20 calls $3.

TURN [board cards: King of Spades,Ace of Spades,4 of Spades,Queen of Spades ]

_ClownX_ checks, Vagos20 bets $1.50, _ClownX_ calls $1.50.

RIVER [board cards: King of Spades,Ace of Spades,4 of Spades,Queen of Spades,8 of Diamonds ]

_ClownX_ checks, Vagos20 bets $3, HERO???

_ClownX_ calls $3.

SHOWDOWN

Vagos20 shows [ 4 of Diamonds,Ace of Clubs ]

_ClownX_ shows [ 7 of Spades,8 of Spades ]

_ClownX_ wins $14.82.

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Här kommer ytterliggare en intressant hand. Fi är en ganska limp passiv fisk som inte verkar ha alla hönsen hemma. Check synar typ allt. Mina frågor här är väl om jag borde dra ett skott till på turn, trotts att brädan blir farlig?? Ska man folda eller syna rivern?

En annan fråga är ju om det är ok att bara limpa in från SB när man vet att fi limp synar typ 100%?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-128228805-23

played at "Shanghai" for USD RM from 2011-03-18 09:27 until 2011-03-18 09:29

Vi spelar 7 of Spades,8 of Spades,

Seat 3: lionelmischa ($9.19 in chips)

Seat 4: _ClownX_ ($18.87 in chips)

Seat 6: Ronn Moss ($20.30 in chips)

Seat 8: Vagos20 ($11.45 in chips)

Seat 9: crystalorb ($20 in chips)

ANTES/BLINDS

_ClownX_ posts small blind ($0.10), Ronn Moss posts big blind ($0.20),

PRE-FLOP

Vagos20 calls $0.20, crystalorb folds, lionelmischa folds, _ClownX_ calls $0.20, Ronn Moss checks.

FLOP [board cards: King of Spades,Ace of Spades,4 of Spades ]

_ClownX_ bets $0.50, Ronn Moss folds, Vagos20 raises to $1, _ClownX_ raises to $3, Vagos20 calls $3.

TURN [board cards: King of Spades,Ace of Spades,4 of Spades,Queen of Spades ]

_ClownX_ checks, Vagos20 bets $1.50, _ClownX_ calls $1.50.

RIVER [board cards: King of Spades,Ace of Spades,4 of Spades,Queen of Spades,8 of Diamonds ]

_ClownX_ checks, Vagos20 bets $3, HERO???

_ClownX_ calls $3.

SHOWDOWN

Vagos20 shows [ 4 of Diamonds,Ace of Clubs ]

_ClownX_ shows [ 7 of Spades,8 of Spades ]

_ClownX_ wins $14.82.

ja väljer vi att syna turn så kan vi väl inte vika den för 3$ på blank river, eller ?

Postad

lirade litta inatt och antingen hallicunerade jag eller så kan folket på nl10 varit bland de slaskigaste jag sett, 100bbs allin på mellanpar osv, givetvis gick jag +/- på CG på typ 1h lir sen testade jag turrar där det gick åt skogen...

bankrulle: 449$

Blir nog att dra hem till schumme idag, spelar obv mycket bättre där än när jag sitter hemma själv

Postad

Tiltvision, 8,5 inköp back på NL20. Sessionen avslutades med ett dubbelt inköp back med set i knektar och snubben träffar hålet... Inget mer cashgame idag kan man väl säga...

Postad

Sugen på avsluta månaden redan nu, men vet ju att det aldrig händer. Aldrig haft sämre vecka. Medans förra var en av de bästa. Så kan det gå, ligger iallfall back 400$ denna månaden. Sugen på lägga ner nu när man fortfarande ligger + med rbn.. Eller iallfall BE. Får väl se hur jag gör. Jobbar ju nu så har ingen direkt tid ändå. Får väl se om jag får upp suget igen.

Sista handen 55 på 252 flopp, får in det.. Mot 22 såklart.

Postad
Sugen på avsluta månaden redan nu, [...] Sugen på lägga ner nu när man fortfarande ligger + med rbn.. Eller iallfall BE. Får väl se hur jag gör.

Jag har en idé!

Låtsas att månaden tar slut idag och räkna hädanefter månaderna från 21a->21a. På det sättet får du en vinnande månad och kan redan nu påbörja nästa månad!

Det viktiga är ju att få månaden att sluta plus!

Postad
Jag har en idé!

Låtsas att månaden tar slut idag och räkna hädanefter månaderna från 21a->21a. På det sättet får du en vinnande månad och kan redan nu påbörja nästa månad!

du dammsugaren står i skafferiet, glöm inte att hunden är rädd för den!

Postad
Jag har en idé!

Det är inte det som är det viktigaste men, jag har gått ner till 6 bord och jag vet fortfarande varför jag torskar. Man tappar självförtroendet och jag bluffar alldels för mycket för nivån. Man måste bara ta sig i kragen ochtänka att man är bättre än de flesta för det är man :)

Men jag kommer spela och det vet jag :P

Postad

Tog en väldigt passiv line här. Det är väldigt ovanligt för att vara mig, normalt hade jag nog squeezat här som standard men valde att mixa upp det lite.

Funderade på att donkbeta floppen men valde att inte göra det. Synen på river känns given, men frågan jag ställer är: borde jag värde beta? som handen spelas känns det som att jag fick max men om killen hade haft ett A kanske han checkar bakom? Hur ser ni på det??

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, R5-128911917-552

played at "San Angelo" for USD RM from 2011-03-21 09:53 until 2011-03-21 09:54

Seat 3: CashBalance0 ($26.02 in chips)

Seat 4: ekke_p ($20.10 in chips)

Seat 5: _ClownX_ ($37.94 in chips)

Seat 7: PsychoTropp ($31.97 in chips)

Seat 9: Zig_Zag01 ($19.90 in chips)

ANTES/BLINDS

ekke_p posts small blind ($0.10), _ClownX_ posts big blind ($0.20),

PRE-FLOP

PsychoTropp raises to $0.60, Zig_Zag01 folds, CashBalance0 folds, ekke_p calls $0.60, _ClownX_ calls $0.60.

FLOP [board cards: 7 of Spades,Ace of Spades,Queen of Clubs ]

ekke_p checks, _ClownX_ checks, PsychoTropp checks.

TURN [board cards: 7 of Spades,Ace of Spades,Queen of Clubs,10 of Spades ]

ekke_p bets $0.90, _ClownX_ calls $0.90, PsychoTropp calls $0.90.

RIVER [board cards: 7 of Spades,Ace of Spades,Queen of Clubs,10 of Spades,7 of Hearts ]

ekke_p checks, _ClownX_ checks, PsychoTropp bets $3.40, ekke_p folds, _ClownX_ calls $3.40.

SHOWDOWN

PsychoTropp shows [ 8 of Clubs,9 of Spades ]

_ClownX_ shows [ Ace of Diamonds,Jack of Diamonds ]

_ClownX_ wins $10.74.

SUMMARY

Dealer: CashBalance0

Pot: $11.30, (including rake: $0.56)

CashBalance0, loses $0

ekke_p, loses $1.50

_ClownX_, bets $4.90, collects $10.74, net $5.84

PsychoTropp, loses $4.90

Zig_Zag01, loses $0

Postad
Bara för det ska du få en idolbild på min grindsetup!

slaktavfallidolbild.jpg

Pax för bruden vid grindstuga obviously

Men du gumman glöm inte att ladda vibratorn tills jag ringer inatt!

Postad

Duktigt tiltad...... Grindstugan fick ett mega tråkigt slut när jag bustade ur en turre på 12 plats. En 5$ 8,5K gtd på FTP. 2090 man kom till start. Enligt mig gör ju killen ett mega fiskigt spel när han synar tre-bet med K9off. Själv sitter man på AQ i BB och trodde att floppen 953 rainbow var hygglig att pusha sina 360K i potten som var 330K. sjukt att fisk aset måste träffa. Blir fan nästan ledsen:-)

78$ för besväret. Vilket gör att grinden slutar plus typ 140$ absolut inte dåligt men 2K som första pris hade inte skadat.

Postad
tror sonis msn konto är stulet så låna inte ut nå pengar. han får väl säga emot här ifall det inte stämmer.:)

sneaky shit, vilken tur att jag tog ut degen från msn

Postad

***** Hand History for Game 51289473361226 ***** (On Game)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 22, 02:47:54 ET 2011

Table Reno (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 4: jennysa ( $19.15 USD )

Seat 9: skerlosthes ( $22.65 USD )

Seat 1: basucu777 ( $29.28 USD )

Seat 2: -1950- ( $20.00 USD )

Seat 3: crazyscaniac ( $30.80 USD )

jennysa posts small blind [$0.10 USD].

skerlosthes posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to crazyscaniac [ As Kh ]

basucu777 folds

-1950- raises [$0.60 USD]

crazyscaniac raises [$1.70 USD]

jennysa folds

skerlosthes folds

-1950- calls [$1.10 USD]

** Dealing Flop ** [ 5s, 6c, Kc ]

-1950- checks

crazyscaniac bets [$2.80 USD]

-1950- calls [$2.80 USD]

** Dealing Turn ** [ 8d ]

-1950- checks

crazyscaniac bets [$7.00 USD]

-1950- calls [$7.00 USD]

** Dealing River ** [ 6h ]

-1950- bets [$8.50 USD]

crazyscaniac ??

crazyscaniac calls [$8.50 USD]

crazyscaniac wins $38.80 USD from main pot

-1950- shows [Ac, Jc ]

crazyscaniac shows [As, Kh ]

Måste veta vad / om jag gör för i denna handen innan river,

hur hade ni spelat river?

Postad
***** Hand History for Game 51289473361226 ***** (On Game)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 22, 02:47:54 ET 2011

Table Reno (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 4: jennysa ( $19.15 USD )

Seat 9: skerlosthes ( $22.65 USD )

Seat 1: basucu777 ( $29.28 USD )

Seat 2: -1950- ( $20.00 USD )

Seat 3: crazyscaniac ( $30.80 USD )

jennysa posts small blind [$0.10 USD].

skerlosthes posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to crazyscaniac [ As Kh ]

basucu777 folds

-1950- raises [$0.60 USD]

crazyscaniac raises [$1.70 USD]

jennysa folds

skerlosthes folds

-1950- calls [$1.10 USD]

** Dealing Flop ** [ 5s, 6c, Kc ]

-1950- checks

crazyscaniac bets [$2.80 USD]

-1950- calls [$2.80 USD]

** Dealing Turn ** [ 8d ]

-1950- checks

crazyscaniac bets [$7.00 USD]

-1950- calls [$7.00 USD]

** Dealing River ** [ 6h ]

-1950- bets [$8.50 USD]

crazyscaniac ??

crazyscaniac calls [$8.50 USD]

crazyscaniac wins $38.80 USD from main pot

-1950- shows [Ac, Jc ]

crazyscaniac shows [As, Kh ]

Sizea lite mindre på flop och turn imo, då turnbetet är jättestort förhållande till hans stack

Postad
Duktigt tiltad...... Grindstugan fick ett mega tråkigt slut när jag bustade ur en turre på 12 plats. En 5$ 8,5K gtd på FTP. 2090 man kom till start. Enligt mig gör ju killen ett mega fiskigt spel när han synar tre-bet med K9off. Själv sitter man på AQ i BB och trodde att floppen 953 rainbow var hygglig att pusha sina 360K i potten som var 330K. sjukt att fisk aset måste träffa. Blir fan nästan ledsen:-)

78$ för besväret. Vilket gör att grinden slutar plus typ 140$ absolut inte dåligt men 2K som första pris hade inte skadat.

Varför 3bet och inte skepp preflop, vad är blindsen och vad är hans raise?

Postad

Som någon annan sa, sizea mindre på turn. River SNAPPAR jag.

Postad
Varför 3bet och inte skepp preflop, vad är blindsen och vad är hans raise?

12k/24k Han slår in 49990 jag raisar till 137775. Ganska resultat orienterat att tycka det är bättre att skeppa här. Jag har en stack runt 510K känns inte som att pushen är det bästa spelat helt enkelt. Först tänkte jag att min raise kanske var lite klen men den är nog större än normalt nu när jag tittar på det igen. Normalt hade jag slagit typ 125K

Anledningen till att jag inte degar i dessa situationer är enkel. Om jag degar får jag ganska ofta syn av typ 44,55,66,77,88,99,TT,JJ, nu tycker säkert många som läser detta att "vadå dom synar väl inte med 44,55 " Jo, det händer alldeles för ofta. Genom att tre-beta normalt, blir jag av med iaf hälften av de här händerna, förmodligen mer. Blir tufft för fi att re-raisa med låga par därför viker dom.

Postad
Sizea lite mindre på flop och turn imo, då turnbetet är jättestort förhållande till hans stack

Rätta mig om jag har fel men vill vi inte att fi ska investera så mycket som möjligt med den sämre handen på turn??? Skillnaden på om vi slår 5$ eller 7$ är ju minimal för oss med tanke på att vi oavsett bet kommer vara comittade till potten. Om något tycker jag beten på turn är perfekt i förhållande till fi´s stack. Om han vill spela blir han tvungen att göra det med hela stacken, det är ju bra för vårt lag, eller??

Sen kan jag inte se hur 2,80 på flopp är för mycket när det ligger 3,70 i potten.

9,30 i potten på turn, Vad vill du beta här??? Halv pott?? 6,50 känns standard så 7 är ju knappast för stort.

Jag tycker potten är bra spelad. River är ju given snappcall har han 6:an så grattis.

Postad

Tror jag har spelat för mycket battlefield. jag ser bokstavligt talat en orange fyrkantig markering för homingmissile runt människor och bilar jag tittar på från långt avstånd, och i natt drömde jag om olika scenarion och vaknade upp för att somna om och drömma vidare igen, men fy fan vilket roligt spel. Synd att man inte har samma glöd när det gäller poker:shock:

• Skapa nytt...