wahlen1 Postad 22 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2011 "Vill inte att dom ska folda om jag raisar för mycket" håll truten. Om du kan läsa lite så förstår du varför jag gjorde det. Sluta vara så jävla spydig. Hatar såna som dig. Har två händer där jag minraisar. Och denna gången var det inte med meningen. Och förra gången förklarade jag varför men ni tröga jävlar verkar inte fatta
schumme Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Äh kom igen nu. Du får väl tåla lite och ta åt dig av feedback. Du gör ju det dessutom 2 ggr i samma hand. Han slår 0.90, du slår 3. Han slår 9 och du skeppar, så ska det se ut.
schumme Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Förresten så kan du ju fundera på varför du inte fått stacka av mer än en gång med AA på 50k händer. Jag gör det ett par ggr minst varje sittning.
Scaniac Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Förresten så kan du ju fundera på varför du inte fått stacka av mer än en gång med AA på 50k händer. Jag gör det ett par ggr minst varje sittning. alla har inte samma kortsnitt som dig
Scaniac Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 fan va de går i vågor när man dygnar... trött pigg trött pigg tur man har koffein
wahlen1 Postad 22 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2011 Förresten så kan du ju fundera på varför du inte fått stacka av mer än en gång med AA på 50k händer. Jag gör det ett par ggr minst varje sittning. För jag får knappt AA Och när jag får foldar dom till mig, alltid bara mot nits jag får det Får oftare in det med AK än med AA iallfall.
schumme Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 För jag får knappt AA Och när jag får foldar dom till mig, alltid bara mot nits jag får det Får oftare in det med AK än med AA iallfall. Kan ju va för att du får AK oftare än AA. på 50k händer bör du fått AA runt 200 ggr. Då tror jag du spelar för tight och dom viker mot dig vid 3bet för du har inte så stor range där. Jag kan ha fel, men bara en tanke.
wahlen1 Postad 22 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2011 Kan ju va för att du får AK oftare än AA. på 50k händer bör du fått AA runt 200 ggr. Då tror jag du spelar för tight och dom viker mot dig vid 3bet för du har inte så stor range där. Jag kan ha fel, men bara en tanke. Hur spelar du? Spelar nog lösare än många regs ändå. Har 24/19/8% 3bet vilket jag försöker höja också. varannan gång jag har AA så får jag fold till mig, men när jag har 1010 då jävlar har folk händer att spela med btw, har nog inte ens fått AA 200 gånger.
schumme Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Hur spelar du? Spelar nog lösare än många regs ändå. Har 24/19/8% 3bet vilket jag försöker höja också. varannan gång jag har AA så får jag fold till mig, men när jag har 1010 då jävlar har folk händer att spela med btw, har nog inte ens fått AA 200 gånger. Inte en aning. Nyss skaffat HEM. Tror nog att 8% e rätt lagom
wahlen1 Postad 22 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2011 Inte en aning. Nyss skaffat HEM. Tror nog att 8% e rätt lagom Såg nu, tror att jag får in det cirka 1/10 gånger bara typ. Och oftast är det inte mot fulla stacks utan mot shortstacks. Vilket suger lite. Det var dock mer än vad jag trodde
ClownX Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Hur spelar du? Spelar nog lösare än många regs ändå. Har 24/19/8% 3bet vilket jag försöker höja också. varannan gång jag har AA så får jag fold till mig, men när jag har 1010 då jävlar har folk händer att spela med btw, har nog inte ens fått AA 200 gånger. Jag kan säga dig att 24/19/8 inte är slaskigt iaf. Ok, det är inte NIT stats, Enligt mig betyder det att du inte spelar suited one-gapers och händer som 9To. Vilket en sann fisk som jag alltid gör=) 8% är lagom och behöver inte alls vara högre. Hur hårt slår du om???? Det kan vara där anledningen till att du inte får action ligger. Jag är inte rädd för att använda POTT-knappen när jag vill ha in såsen. Att hålla på och tönta med en massa minraise eller över bet tror jag inte är optimalt. Slå om för att få in så mycket värde som bara möjligt.
ClownX Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 "Vill inte att dom ska folda om jag raisar för mycket" Folk som dig har jag inte mycket till övers för. TÖNT. Om du har en genuin tanke så framför den. Det finns ingen anledning att vara dryg!!! Jag säger som min mamma "Du borde ta mig fan skämmas" . Så det så.
ClownX Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Såg nu, tror att jag får in det cirka 1/10 gånger bara typ. Och oftast är det inte mot fulla stacks utan mot shortstacks. Vilket suger lite. Det var dock mer än vad jag trodde En gång av tio är ju inte dåligt. Det är väl ok???
wahlen1 Postad 22 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2011 Jag kan säga dig att 24/19/8 inte är slaskigt iaf. Ok, det är inte NIT stats, Enligt mig betyder det att du inte spelar suited one-gapers och händer som 9To. Vilket en sann fisk som jag alltid gör=) 8% är lagom och behöver inte alls vara högre. Hur hårt slår du om???? Det kan vara där anledningen till att du inte får action ligger. Jag är inte rädd för att använda POTT-knappen när jag vill ha in såsen. Att hålla på och tönta med en massa minraise eller över bet tror jag inte är optimalt. Slå om för att få in så mycket värde som bara möjligt. Jag spelar alla 56s osv, klart att det beror på lite position.
Lobo Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Jag kan säga dig att 24/19/8 inte är slaskigt iaf. Ok, det är inte NIT stats, Enligt mig betyder det att du inte spelar suited one-gapers och händer som 9To. Vilket en sann fisk som jag alltid gör=) 8% är lagom och behöver inte alls vara högre. Hur hårt slår du om???? Det kan vara där anledningen till att du inte får action ligger. Jag är inte rädd för att använda POTT-knappen när jag vill ha in såsen. Att hålla på och tönta med en massa minraise eller över bet tror jag inte är optimalt. Slå om för att få in så mycket värde som bara möjligt. Det optimala är när fi gör misstaget beroende på vad du satsar. Angående Wahlens1 spel så är den första minihöjningen ett misstag (har förklarat varför tidigare). Den andra är mer rimlig (ungefär av samma anledning som varför den första miniraisen är fel). För att inte bli exploterbar kan man ändå inte bara sitta och miniraisa med AA. Hoppas verkligen du (wahlen1) spelar likadant med exempelvis AK någon gång.
Scaniac Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 ikväll håller vi på fck Fan vad sjukt , loggade på mitt bankkonto och jag har fått 4500 kronor insatt från ingenstans, på utdraget står det 3400362300 ,
wahlen1 Postad 22 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2011 Det optimala är när fi gör misstaget beroende på vad du satsar. Angående Wahlens1 spel så är den första minihöjningen ett misstag (har förklarat varför tidigare). Den andra är mer rimlig (ungefär av samma anledning som varför den första miniraisen är fel). För att inte bli exploterbar kan man ändå inte bara sitta och miniraisa med AA. Hoppas verkligen du (wahlen1) spelar likadant med exempelvis AK någon gång. Du har inte heller läst ett skit ser jag. Första minraiser när folk klagade så gjorde jag det för att fiskarna tror oftast att man bluffar när man minraisar dom. Så därför gjorde jag så, och för AA så berättade jag varför. hade 8 bord uppe och var allmänt stressad för min dator laggade röv. Så skrev in en summa och tänkte inte på att det var minraise nästan.
wahlen1 Postad 22 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2011 Och nu slutar vi spela för kvällen, lirar 2 turrar så får väl lira dom men alltså. Typ 3 inköp i cg ner, Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.20(BB) On Game Hero ($24.05) BB ($20) UTG ($20.42) CO ($43.27) BTN ($55.84) Dealt to Hero K:spade: A:heart: fold, CO calls $0.20, fold, Hero raises to $0.80, fold, CO raises to $2.60, Hero raises to $24.05 (AI), CO calls $21.45 FLOP ($48.30) J:club: 7:diamond: 8:club: TURN ($48.30) J:club: 7:diamond: 8:club: Q:heart: RIVER ($48.30) J:club: 7:diamond: 8:club: Q:heart: J:spade: CO shows J:diamond: A:club: (Pre 26%, Flop 86.2%, Turn 84.1%) Hero shows K:spade: A:heart: (Pre 74%, Flop 13.8%, Turn 15.9%) CO wins $46.80
schumme Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Du har inte heller läst ett skit ser jag. Första minraiser när folk klagade så gjorde jag det för att fiskarna tror oftast att man bluffar när man minraisar dom. Så därför gjorde jag så, och för AA så berättade jag varför. hade 8 bord uppe och var allmänt stressad för min dator laggade röv. Så skrev in en summa och tänkte inte på att det var minraise nästan. Jag använder aldrig tangentbordet utan bara musen för att klicka fram hur mycket jag vill satsa, det går snabbare för mig, men smaken är som baken... Där är ju rätt bra snabbknappar typ 1/2, 3/4, och pott också
wahlen1 Postad 22 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2011 Jag använder aldrig tangentbordet utan bara musen för att klicka fram hur mycket jag vill satsa, det går snabbare för mig, men smaken är som baken... Där är ju rätt bra snabbknappar typ 1/2, 3/4, och pott också Varför ska de gå snabbt då?
Synabluffen Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Varför ska de gå snabbt då? EV+ att lägga tid på att tänka fram beslut än på att knappra in betsizes. Speciellt om man tycker att 8 bord stressar en så mycket att man knapprar in fel.
schumme Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Varför ska de gå snabbt då? Som ovan skrev, ägna mer tid åt beslut och mindre tid åt knappande. Man behöver inte skriva 1.95 till exempel. Det räcker gott med dom stegen om 0.20 till exemple som det är på NL20 så man kan knappa fram 2 och det tar en bråkdel av tiden, som är bra att spara om man multitablar.
Scaniac Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 ibland undrar man .. ***** Hand History for Game 5122036379431 ***** (On Game) $10.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, February 22, 08:44:58 ET 2011 Table Nouakchott (Real Money) Seat 4 is the button Seat 8: crazyscaniac ( $11.08 USD ) Seat 9: nikopokerfan ( $6.92 USD ) Seat 10: DINI45 ( $7.90 USD ) Seat 3: WillyC1234 ( $13.64 USD ) Seat 4: kaweeo ( $13.94 USD ) crazyscaniac posts small blind [$0.05 USD]. nikopokerfan posts big blind [$0.10 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to crazyscaniac [ Jd Ad ] DINI45 folds WillyC1234 raises [$0.30 USD] kaweeo folds crazyscaniac calls [$0.25 USD] nikopokerfan calls [$0.20 USD] ** Dealing Flop ** [ 7s, 9c, Js ] crazyscaniac checks nikopokerfan bets [$0.90 USD] WillyC1234 calls [$0.90 USD] crazyscaniac raises [$4.50 USD] nikopokerfan calls [$3.60 USD] WillyC1234 calls [$3.60 USD] ** Dealing Turn ** [ 2c ] crazyscaniac bets [$6.28 USD] nikopokerfan calls [$2.12 USD] WillyC1234 folds ** Dealing River ** [ Kd ] crazyscaniac wins $17.71 USD from main pot crazyscaniac shows [Jd, Ad ] nikopokerfan shows [Tc, 3s ] crazyscaniac wins $4.16 USD
Scaniac Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 precis avslutat en session på 600 händer, där jag plussade 50$ skönt endå , ligger breakeven nu då efter att ha backat just 50 dollas innan idag, 4500 händer avklarade idag och känns som man börjar komma in i det lite granna
Slaktavfall Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 ... spelade 1 miljard händer gick breakeven, vänder på dygnet och går mot en ohållbar situation, men det viktiga är ju volymen på mikrostejksen Recipe for disaster imo.
Recommended Posts