Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ja, hyfsat röv-väder det har varit idag, I helgen var det riktigt nice.

Jag har för tillfället 8,3 och har legat där nåt år. Man spelar inte så mycket nu som man gjorde för.

Spelar du?

Ah, inte skoj.

Spelar inte nej, men nu slipper de som undrar fråga. Och 8.3 är vad jag har förstått riktigt bra?

Postad

Är sjuk så är hemma och grindar. Helt sinnes sjuk vad jag förloror idag, 4 inköp ner på 700 händer. Folk träffar som gudar mot mig.

största händerna:

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($86.06)

BB ($17.25)

UTG ($55.51)

Hero ($74.90)

BTN ($56.59)

Dealt to Hero A:diamond: A:club:

fold, Hero raises to $2, BTN calls $2, SB raises to $8.50, fold, Hero raises to $23.25, fold, SB raises to $86.06 (AI), Hero calls $51.65 (AI)

FLOP ($152) A:spade: 8:heart: 2:diamond:

TURN ($152) A:spade: 8:heart: 2:diamond: 4:spade:

RIVER ($152) A:spade: 8:heart: 2:diamond: 4:spade: J:heart:

Hero shows A:diamond: A:club:

(Pre 82%, Flop 99.9%, Turn 100.0%)

SB shows Q:diamond: Q:spade:

(Pre 18%, Flop 0.1%, Turn 0.0%)

Hero wins $150

--------

SB ($40.50)

BB ($53.60)

Hero ($60.91)

BTN ($62.12)

Dealt to Hero Q:heart: Q:spade:

Hero raises to $2, fold, fold, BB calls $1.50

FLOP ($4.25) 2:heart: 6:diamond: 4:spade:

BB checks, Hero bets $3.25, BB calls $3.25

TURN ($10.75) 2:heart: 6:diamond: 4:spade: 9:heart:

BB checks, Hero bets $8, BB raises to $25, Hero raises to $55.66 (AI), BB calls $23.35 (AI)

RIVER ($107) 2:heart: 6:diamond: 4:spade: 9:heart: 3:spade:

BB shows 6:spade: 6:club:

(Pre 20%, Flop 90.6%, Turn 95.5%)

Hero shows Q:heart: Q:spade:

(Pre 80%, Flop 9.4%, Turn 4.5%)

BB wins $105

------

Den här var ganska äcklig..

Hero ($51.17)

BB ($96.65)

UTG ($41.64)

CO ($52.95)

BTN ($19)

Dealt to Hero Q:spade: Q:heart:

fold, CO raises to $1.50, fold, Hero raises to $5, fold, CO calls $3.50

FLOP ($10.50) 6:spade: 5:spade: 9:heart:

Hero bets $8, CO calls $8

TURN ($26.50) 6:spade: 5:spade: 9:heart: J:diamond:

Hero bets $20, CO raises to $39.95 (AI), Hero calls $18.17 (AI)

RIVER ($102) 6:spade: 5:spade: 9:heart: J:diamond: 5:club:

Hero shows Q:spade: Q:heart:

(Pre 82%, Flop 91.7%, Turn 4.5%)

CO shows J:heart: J:club:

(Pre 18%, Flop 8.3%, Turn 95.5%)

CO wins $99.56

-----

SB ($90.08)

Hero ($50)

UTG ($12.73)

CO ($70.14)

BTN ($51.62)

Dealt to Hero 9:club: 9:diamond:

fold, CO raises to $1.50, fold, fold, Hero raises to $4, CO calls $2.50

FLOP ($8.25) 4:spade: 7:club: 2:club:

Hero bets $6.25, CO raises to $21.75, Hero raises to $46 (AI), CO calls $24.25

TURN ($100) 4:spade: 7:club: 2:club: K:club:

RIVER ($100) 4:spade: 7:club: 2:club: K:club: 3:diamond:

Hero shows 9:club: 9:diamond:

(Pre 19%, Flop 8.4%, Turn 4.5%)

CO shows Q:heart: Q:club:

(Pre 81%, Flop 91.6%, Turn 95.5%)

CO wins $98.75

Postad
Ser ut som att du överspelar dina överpar alltid whalen. Har du kollat upp hur dom ligger till totalt??

Skulle säga detsamma innan men jag orkade inte skriva

Postad
Ser ut som att du överspelar dina överpar alltid whalen. Har du kollat upp hur dom ligger till totalt??

Vart finner man det? letar och letar men hittar ingenstans. Och överspelar och överspelar, flera händer är mot idioter som är kapabla att göra idiotspel och dom träffar som dom vore gudar allihopa. synar 3bet med 44 och hittar såklart en 4a. Men så är det ibland.

Postad
Vart finner man det? letar och letar men hittar ingenstans. Och överspelar och överspelar, flera händer är mot idioter som är kapabla att göra idiotspel och dom träffar som dom vore gudar allihopa. synar 3bet med 44 och hittar såklart en 4a. Men så är det ibland.

Din 99 ovan är ett exempel på ett inte felfritt spel imo. Du har kanske read vad vet jag.

Din AA mot set i sexor känns sådär också, reraise turn skriker oftast set, men visst jag kan hålla med om att det är svårt att folda, jag vet inte vad jag själv gjort...

Postad
Din 99 ovan är ett exempel på ett inte felfritt spel imo. Du har kanske read vad vet jag.

Din AA mot set i sexor känns sådär också, reraise turn skriker oftast set, men visst jag kan hålla med om att det är svårt att folda, jag vet inte vad jag själv gjort...

99, känns ju som AKs för mig där då jag sett han göra liknande spel innan. Inte många callar QQ prf men AK är ju ganska vanligt att bara syna där.

AA, Ganska ofta har dom 1010,JJ,QQ,KK osv. Men samtidigt kändes det som han hade set och jag kunde inte vika den bara.

Postad
99, känns ju som AKs för mig där då jag sett han göra liknande spel innan. Inte många callar QQ prf men AK är ju ganska vanligt att bara syna där.

AA, Ganska ofta har dom 1010,JJ,QQ,KK osv. Men samtidigt kändes det som han hade set och jag kunde inte vika den bara.

tyvärr spelar det ingen roll vilken "read" du har i 99 handen det är ändå ett förlorade spel. Även om han gör samma spel med AK så är det ändå ett förlorande spel..... Eftersom man aldrig ska sätta sin motståndare på en hand utan på en range. 99 spelar exceptionellt dåligt mot hans range där IMO.

AA är ju sjukt svår att lägga men om det någon gång är läge är det just så som Schumme skriver, check raise turn är starkt väldigt ofta! Mest troligt hade jag också donkat av dock. AA är svår släppt=)

Postad

De flesta händer är ju inte ens setup, utan bara dåligt spelade överpar. Tycker du kan se över det ganska noga, sen när du sätter folk på "AK". Du kan ju inte sätta folk på såpass snäva ranger. Sen om han skulle visa AK 1/5 ggr och du lyckats syna ner hans bluff är det fortfarande inte profitabelt.

Postad

Har någon tips på bra strategi artiklar att läsa i mobilen? Tycker jag kollat igenom de mesta som 2+2 har som inte är för basic. Har cardrunners eller liknande något?? Videos går som ni kanske förstår inte...

Postad
De flesta händer är ju inte ens setup, utan bara dåligt spelade överpar. Tycker du kan se över det ganska noga, sen när du sätter folk på "AK". Du kan ju inte sätta folk på såpass snäva ranger. Sen om han skulle visa AK 1/5 ggr och du lyckats syna ner hans bluff är det fortfarande inte profitabelt.

Har inte skrivit att det var setups heller direkt men man blir bara sur att folk träffar så förbannat bra mot en. 99 kan jag väl säga är dåligt spelat. Var nog lite tiltad av att jag förlorar allt idag så därför blev det nog konstigt spel. Brukar inte spela 99 som jag gjorde utan brukar ta det mer försiktigt, och det är väl det man ska lära sig. Hantera förluster även om jag börjar bli bättre på det :) thx för input.

Postad
tyvärr spelar det ingen roll vilken "read" du har i 99 handen det är ändå ett förlorade spel. Även om han gör samma spel med AK så är det ändå ett förlorande spel..... Eftersom man aldrig ska sätta sin motståndare på en hand utan på en range. 99 spelar exceptionellt dåligt mot hans range där IMO.

AA är ju sjukt svår att lägga men om det någon gång är läge är det just så som Schumme skriver, check raise turn är starkt väldigt ofta! Mest troligt hade jag också donkat av dock. AA är svår släppt=)

99 är inte bra spelad. Men om man förlorar allt och tiltad så gör man konstiga herospel och tror man ska vinna allt bara man raisar. Ser jag efter ut så är den otorligt dålig spelad. Men AA är imo ganska standard. Då han kan sitta på ganska många överpar där också.

Postad

Inputs på denna handen? 45/18 kille som 3bettar 5% och c bettar 45%.

När han knackar turn sätter jag inte honom på en K och vill låta honom kunna bluffa på river alternativt betta sina sämre händer för att kunna raisa honom AI. När han inte gör det lägger jag ett relativt litet värdebet.

Hur stort misstag e det o ge ett gratiskort på den brädan?

NL Holdem $2(BB) Boss

SB ($593)

Hero ($341)

CO ($370)

BTN ($381)

Dealt to Hero Q:spade: Q:diamond:

Hero raises to $7, fold, BTN raises to $34, fold, Hero calls $27

FLOP ($70) 2:club: K:heart: 4:diamond:

BTN bets $52.50, Hero calls $52.50

TURN ($175) 2:club: K:heart: 4:diamond: Q:heart:

BTN checks, Hero checks

RIVER ($175) 2:club: K:heart: 4:diamond: Q:heart: 6:diamond:

BTN checks, Hero bets $90, BTN calls $90

Hero shows Q:spade: Q:diamond:

Postad

Livespel igår. Klev av med ett back på 590 spänn då jag var sjukt kortkall och det var ett lite väl konstigt spel. Fanns inget utrymme för spel utan bara att skyffla stacken.

Vi spelar 5/5 texas, jag höjer till 155 preflop och jag får 3 syn varav den ena av Q3s...

Vad ska man höja till om inte 31BB e bra nog...

Postad
Gött!

Hur har du hunnit med 2k händer redan? Jag har för mig att du jobbar, eller har jag fel?

Varit kass denna veckan, var kass i magen tis/ons. Börjar bli bra idag men vill inte gå dit och smitta folk. Blivit 2300 händer idag, förhoppningsvis lite till :) Körde bara 6 bord också istället för 8a. Känner att man måste tänka lite mer på position/3bet på nl50 och då blir det lite för mycket med 8bord. Iallfall nu när nl50 är nytt för mig

Postad

Skickade in en rulle på Svenska Spel och körde full ring micro stakes.

Backade 20 spänn och jag har aldrig varit så tiltad i hela mitt liv efter en session... Mest för att jag spelade som en åsna så klart.

Det jag lärde mig dock var att pott/överbet fortfarande är nuts och klickraise är übernuts.

Sen ska man bara lära sig folda också...

• Skapa nytt...