Gå till innehåll

1010 tufft beslut på flopp.


Recommended Posts

PokerStars Game #40431442675: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10 USD) - 2010/02/28 2:57:38 CET [2010/02/27 20:57:38 ET]

Table 'Sargas X' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: richiño ($4.15 in chips)

Seat 2: Fi1 ($10.95 in chips)

Seat 4: Fi2 ($10 in chips)

Seat 5: HERO ($18.10 in chips)

Seat 6: ithfntcsu ($6 in chips)

Seat 7: MrKauffmann ($10.40 in chips)

Seat 8: Visarbek ($3.65 in chips)

Seat 9: caraph ($9.70 in chips)

ithfntcsu: posts small blind $0.05

MrKauffmann: posts big blind $0.10

HzG25: sits out

Fi2: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Spades10 of Hearts

Visarbek: calls $0.10

caraph: folds

richiño: calls $0.10

Fi1: calls $0.10

Fi2: checks

HERO: raises $0.30 to $0.40

ithfntcsu: folds

MrKauffmann: folds

Visarbek: calls $0.30

richiño: calls $0.30

Fi1: calls $0.30

Fi2: calls $0.30

*** FLOP *** 3 of Clubs2 of Hearts7 of Hearts

Visarbek: checks

richiño: checks

Fi1: bets $0.70

Fi2: raises $1.30 to $2

HERO: ?

 

 

Först en ~40% potbet och en raise till nästan pott som ni kan se, Fi1 30/7/6.3 över endast 50 händer, Fi2 hade precis satt sig vid bordet. Vad hade ni gjort? Är det en lätt syn? 3-bet? Vilken linje är bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utifrån nivå och info skulle jag lirat:

 

Raise --> 0.70 pre, c-bet --> bli raisad --> Dega och skratta!

 

Utifrån som det blev spelat nu skulle jag nog dega fortfarande men dock skippa skrattet! När jag funderar på det så skulle nog lika gärna kunna slå huvudet i tangentbordet, folda och fundera över varför jag försatte mig i denna situation genom att snålraisa pre.....syn känns bara kasst. Antingen är vi bäst på flop och vill forttsätta vara det eller så är vi slagna och då är det bara att folda eftersom vi drar näst intill dött för att förbättra vår hand!

 

Halva meningen med att höja mer pre är ju bortsett ifrån att rensa ut i fältet att på en flopp som denna med ditt c-bet kunna comitta dig gentemot de stackar du möter.

 

Nu var det iofs rätt länge sedan jag lirade microlimits och jag vet följdaktligen inte hur nitiga folk är, på min tid var detta nötterna så jag hade varit nöjd med att få in det.

 

Nu för tiden kanske du är uppe mot 22, 33, 77 och 45h.........who knows?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utifrån nivå och info skulle jag lirat:

 

Raise --> 0.70 pre, c-bet --> bli raisad --> Dega och skratta!

 

Utifrån som det blev spelat nu skulle jag nog dega fortfarande men dock skippa skrattet! När jag funderar på det så skulle nog lika gärna kunna slå huvudet i tangentbordet, folda och fundera över varför jag försatte mig i denna situation genom att snålraisa pre.....syn känns bara kasst. Antingen är vi bäst på flop och vill forttsätta vara det eller så är vi slagna och då är det bara att folda eftersom vi drar näst intill dött för att förbättra vår hand!

 

Halva meningen med att höja mer pre är ju bortsett ifrån att rensa ut i fältet att på en flopp som denna med ditt c-bet kunna comitta dig gentemot de stackar du möter.

 

Nu var det iofs rätt länge sedan jag lirade microlimits och jag vet följdaktligen inte hur nitiga folk är, på min tid var detta nötterna så jag hade varit nöjd med att få in det.

 

Nu för tiden kanske du är uppe mot 22, 33, 77 och 45h.........who knows?

 

 

Förre

 

Håller helt med om större preraise, förstår inte hur jag tänkte. Jag vägrade släppa handen btw, Fi2 satt på 7-2 för floppat tvåpar och jag förlorade mitt plus8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4bb inne i 5vägs pot där vi får bet och raise innan vi agerar. TT står ju inte bra här helt enkelt.

 

Håller med om detta nu när jag insåg att det inte alls är Heros c-bet på flopp som blev reraisat, utan att det är en betare och sen en raise på det. Visst finns det tillfällen du fortfarande kommer vara bäst men fold måste vara det korrekta i det här läget. dock gäller fortfarande högre raise pre så vi inte försätter oss i situationer som dessa.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa åsnepojkar ser det som en sport att vinna med 7-2, dom raisar hejvilt och träffar dom inget så ska dom såklart bluffa med handen för att sedan visa för sina vänner hur proffsiga dom är... :roll:

 

Kanske inte vad du fråga efter, men ha de i baktanken på dessa nivåer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar ingen roll hur myke du raisar på sånna nivåer folk synar dig endå med händer som nu A5 hearts och 78 vilket dom förmodligen hade och om du pushar och får syn sånna händer så ligger du inte så bra till ..FOLD[/QUOT

 

Och sedan när vill vi inte få in det som 56% favorit mot 78 eller som 48% dog mot A5 i en pott med döda pengar?

 

Det spelar sjävlklart ALLTID massor av roll hur mycket vi raisar pre flop då vi kommer få spela stora potter med våra premiumhänder, med tanke på vårat enorma övertag i postflopp spelet där vi kan pottkontrollera barnen med trasiga dna-stegar som spelar 72 osv så är det ju drömmen att möta!

 

Ditt resonemang är oerhört tunnt, hade du istället pratat om att hans range är begränsad till 22, 33, 77 och 78h + A5h så är det naturligtvis en given fold. Det betvivlar jag dock starkt att den är på de här nivåerna då jag är övertygad att om du synar med 27 off pre, så spelar du nog ditt topp-par om floppen i stället hade varit 347 typ likadant eftersom personen ifråga bevisligen saknar all form av insikt!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...