Gå till innehåll

norrmän


okocha

Recommended Posts

Det är ju exakt sådant som exempelvis Sveriges spelutredning föreslagit, och som alla (nät)pokerspelare stuckit huvudet i sanden kring "för det händer inte här, varför ska vi göra något..."

 

Jag är mest oroad över att opostionen vinner valet och att man då kan klubba igenom så radikala saker som ip-blockering. Dock kan det även vara så att alliansen har gjort en fuling och skjutit med detta på flit så man slipper ha den som en valfråga. För hade det blivit så att man hade hunnit skrivit färdig en proposition där ip-blockeringen finns med så hade sossarna gottat sig över detta inför valet oavsett om dom så egentligen älskar det. Lite som att dom gärna visar "orättvisorna" med att man har slopat förmögenhetsskatten...

 

Edit:

Insåg att jag inte kom fram till något konkret men jag har som tidigare sagt mycket svårt att se att alliansen kan klubba igenom sådana saker som ip-blockering. Det finns allt för många inom alliansen som har rätt liberal marknadssyn för att det skulle kunna gå igenom.

 

Sedan värt att notera den är också bara ute på remiss ingen proposition har ju ens skrivits det är ju propositionen som är intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det finns allt för många inom alliansen som har rätt liberal marknadssyn för att det skulle kunna gå igenom."

 

lol

 

Nu vet inte jag du står med ditt lol, men att jämföra ip-blockeringar och bankrestriktioner med exempelvis fri fildelning är ju mer lol.

 

Jag kanske skulle varit mer tydlig med att poängtera att det finns tillräckligt många som har soppas "liberal" marknadssyn att ip-blockeringar och bankrestriktioner är för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet inte jag du står med ditt lol, men att jämföra ip-blockeringar och bankrestriktioner med exempelvis fri fildelning är ju mer lol.

 

Jag kanske skulle varit mer tydlig med att poängtera att det finns tillräckligt många som har soppas "liberal" marknadssyn att ip-blockeringar och bankrestriktioner är för mycket.

 

Visst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som om det har någon betydelse om 500(!??!) pokerspelare försökt göra nått? Not likly imo. Pokercommunityn jobbar inte direkt med att sammarbeta. Ligger lite emot dess natur imo.

 

Självklart att det gör för varför skulle annars t ex en remiss gå ut till berörda där dom får ge sitt remissvar. Det är ju mer relevant att ha 500 pokerspelare som visar sitt missnöje än att ha 2000 muffare som skall försöka åstadkomma något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hur menar du då?

 

Det är väl den perfekta lösningen att licensiera de utländska bolagen och låta dom betala skatt i Sverige (eller Danmark i det här fallet)?

 

Jag har aldrig förstått argumenten om varför det ska vara helt fritt för utländska bolag att härja på marknaden. Givetvis är jag för fri konkurrens eftersom det gynnar oss spelare men det skall då vara på lika villkor. Danska Spel leverera x antal miljoner till statskassan samt till idrotten i Danmark. Varför ska då till exempel Unibet med sin Maltalicens kunna ge bättre odds på grund av lägre omkostnader och sedan stoppa all vinst i den privata ägarens ficka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...