T_B_A_ Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Hej, jag är ganska ny inom omaha. Lirade på 0.05-0.1 shorthanded och kom i denna situation. Jag satte han/hon som raisade hårt efter floppen på aa eller kk och förmodligen sc. Inget färgdrag fanns på floppen. Var det OK att trycka in i det läget? Hur stod min vinstprocent chanser? Mvh T_B_A_ Seat 1 is the button Total number of active players : 6 Seat 1: candle2fa ( $4.84 ) Seat 2: KaiserH ( $10.07 ) Seat 3: UdtGotIT ( $11.95 ) Seat 4: xxxxxx ( $26.44 ) Seat 5: mariocar ( $9.80 ) Seat 6: donkeyballs ( $18.82 ) KaiserH posts small blind [$0.05] UdtGotIT posts big blind [$0.10] ** Dealing down cards ** Dealt to xxxxxx [ 4s, 6s, 8c, 7h ] xxxxxx raises to [$0.35] mariocar calls [$0.35] donkeyballs raises to [$1.55] candle2fa folds KaiserH calls [$1.50] UdtGotIT folds xxxxxx calls [$1.20] mariocar calls [$1.20] ** Dealing Flop ** [ 3c, 2h, 8d ] KaiserH checks xxxxxx checks mariocar checks donkeyballs bets [$6.30] KaiserH folds xxxxxx goes all-in xxxxxx raises to [$24.89] mariocar folds donkeyballs calls [$10.97] donkeyballs goes all-in Returning uncalled bet [$7.62] to xxxxxx ** Showdown ** xxxxxx shows [ 4s, 6s, 8c, 7h ] donkeyballs shows [ Ad, Jd, Kh, Ah ] ** Dealing Turn ** [ Td ] ** Dealing River ** [ 9h ] ** Hand Conclusion ** xxxxxx wins $38.80 from main pot with a straight, Ten to Six Anledningen till att jag frågar är att jag själv inte tkr det var så farligt att trycka in där (väntar med att motivera), men två på bordet fullkomligt spydde galla över mig efter det här. Värsta de sett osv. Så hur kasst var det:P Mvh T_B_A_ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Jag hade kastat på flop. Du har en hålstege och tur som en tok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klippan Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 Spelade jag denna uselt? Du har kassa draws, inga redraws och ett kasst toppar? Släng! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 Anledningen till att jag frågar är att jag själv inte tkr det var så farligt att trycka in där (väntar med att motivera) Ser fram mot detta. Episk tråd på gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 Är nog bättre att bara syna på floppen. Tokfan med essen lär ju stoppa in det på alla turn-kort ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 kan inte omaha, men tycker det ser standard ut givet att stor andel av fiendes 3betsrange är AAxx, KKxx, du har typ flipp mot dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohahH Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 Är nog bättre att bara syna på floppen.Tokfan med essen lär ju stoppa in det på alla turn-kort ändå. Syn känns väldigt kallt, vad gör vi på missad turn? Ställer du flopp så är det väll som sagt ofta en flipp mot donkeyballs hand... Sen är ju även mariocar kvar i handen och han kan ju checkat trips eller 2par, så skulle med tanke på detta folda här! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 SÅÅÅ jävla dåligt är det väl inte men: Fold>Push>Syn. Varför stoppa in när vi i bästa fall är knapp underdog (46%) och vi lär ha ganska nära noll fold-equity? Dessutom en spelare kvar att agera som i värsta fall äger sönder oss. Syn känns ännu kallare då vi tappar vår lilla FE och typ måste syna all-in turn... Vik flopp. ...och här har du siffrorna du ville ha http://bit.ly/bD0NtF Edit: och såhär ser det ut om vi lägger till "any four" hos spelare nummer 3: http://bit.ly/c5jGHh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 Utan FE och med en FI bakom dig så är det väl ganska kallt ställa skulle jag tro, han är ju ruggigt commitad redan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 vi synar flop med antagandet att FI pushar alla turnkort blint och vi foldar 2er och 3er och att han alltid har höga kort (KK**,AA**) alternativet är push flop eller fold beror hur mycket du gillar att gambla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohanLj Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 men två på bordet fullkomligt spydde galla över mig efter det här. Värsta de sett osv. raise > fold > syn Dock rätt close. Minraisen är rätt sexig. För maximal FE + maximal tilt. edit: syn kan ta två steg till vänster och bli bästa alternativtet beroende på hur man uppskattar en handfull parametrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 skulle nog betsynat flop istället för check. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 31 Juli , 2010 Rapport Share Postad 31 Juli , 2010 pot/syn att folda nånstans i den här handen är katastrof. Att cc är rätt meningslöst då du inte kan folda några turns. Edit: a kan du ju folda iof men ändå pot/syn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts