Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur tänker FI här? Han ska vara någon sorts regular på nivån och spelar över ett mycket litet sample relativt abc med otroliga spewinslag!

Anledningen till min enorma Jonko-squeeze beror på att vi har en moooonsterfisk som synat in sig i form av ParIEss.

Det finns 1 person som skulle foldat AK här på turn, jag nämner inga namn men han spelar på 2.5/5 på svenskaspel och och hans nick börjar på P*ttie.

***** Hand History for Game 1245912255 *****

$500.00 NL Texas Hold'em - Wednesday, February 17, 01:15:18 2010

Table Diana Turbo 10 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: stray_cat ( $2236.33 )

Seat 4: HERO ( $1701.73 )

Seat 3: ParIEss ( $771.02 )

Seat 5: Guld_Anita ( $3137.76 )

Seat 2: Skillz ( $1054.77 )

HERO posts the small blind [$2.50].

Guld_Anita posts the big blind [$5.00].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Kc Ad ]

stray_cat calls [$5.00]

Skillz raises [$22.50]

ParIEss calls [$22.50]

HERO raises [$97.50]

Guld_Anita folds

stray_cat folds

Skillz calls [$77.50]

ParIEss calls [$77.50]

** Dealing Flop ** [ 7d, Ac, 2h ]

HERO bets [$175.00]

Skillz raises [$370.00]

ParIEss folds

HERO calls [$195.00]

** Dealing Turn ** [ 9d ]

HERO checks

Skillz bets [$584.77]

HERO calls [$584.77]

** Dealing River ** [ Qs ]

Skillz shows [Jc 5c ]

HERO shows [Kc Ad ]

HERO wins $2204.54 from main pot

Postad

Man är riktigt bright när man 1. Synar en jättesqueeze med J5s. 2. Slår om floppen med en jättefisk bakom. Hade vart minst lika kallt i detta läget med en värdehand. 3. Inte fattar att om man får syn på den mkt dragiga A-7-2 brädan av en reg så kommer han aldrig att folda turn... Men som du säger Idi, fisken i fråga som gjorde detta kanske trodde att det va Pa**ie han mötte, som ju gillar att betfolda floppen där med AK, alt peela en gata o vika mot agg på turn i hopp om att handen skall checkas ut och han ska vinna en liten pott... LOL donkaments

Postad
wp ju, har du inget ess kommer du ju folda, sjukt bra info att få på en så tidig gata som möjligt, sen när du synar så är du ju svag så han pushar.

Kul leveling!!!

Om inte, varför i hela friden skulle jag cbetta mina KK,QQ,JJ händer här när vi har en monsterfisk med i potten. Men vad tycker du att han reppar för händer här då?

Förstår inte ens hur jag orkade kommentera ditt inlägg.

Postad

Ser rätt idiotiskt ut att syna in sig med J5 med planen att bluffa en synfisk och en stor 3bettare pre. Hur som helst så har han väll bestämt sig för att du har typ KK lr QQ och ska bluffa om floppen kommer A:-)

Postad
lolsynar nog kunghög där..kan inte må så bra om man har raiserange där.

KK,QQ blir mer rätt att betta med monsterfisk i potten.

Då har du inte mött denna fisken, men förstår hur du menar. :)

Postad
Det ryktas att skillz knappt kan reglerna.

Och bra spelat hela vägen btw.

Mmm frågade honom i chatten idag och då försvarade han sitt spel genom att säga "Man måste ju mixa upp det lite".

Ja kan nog inte spela den annorlunda på något sätt, okej handen är väldigt ointressant men ville bara posta upp hans, om man får kommentera en gammal räv "horribla spel".

Trillske hur går du annars på 2.5/5? Kan vara kul och veta hur det går för de andra regulars som har lite hjärna.

Postad
Ser inte meningen med posten, du vann dessutom. Antar att du vet att han är pf:are också vilket gör denna poat lite vidrig imo. Vad vill du ha ut av den liksom?

Hade ingen aning om att han hängde på pf, ville bara veta hur han tänkte i denna handen och vad ni tyckte om den. Okej kanske var lite oschysst att outta hans nick men vad spelar det för roll egentligen? Är det så svårt att förstå eller? Bespara mig dina onödiga kommentarer, tack!

Edit; Ursäkta Skillz om jag outta ditt nick i potten btw!

Postad
Mmm frågade honom i chatten idag och då försvarade han sitt spel genom att säga "Man måste ju mixa upp det lite".

Ja kan nog inte spela den annorlunda på något sätt, okej handen är väldigt ointressant men ville bara posta upp hans, om man får kommentera en gammal räv "horribla spel".

Trillske hur går du annars på 2.5/5? Kan vara kul och veta hur det går för de andra regulars som har lite hjärna.

Handlar mycket om att använda hjärnan till att inte använda den för mycket om man säger så. Finns typ en vettig spelare någonsin som verkar född på den där nivån av tänk (C#) och därav en naturlig talang för /5.0:-, de andra av oss får bromsa upp och tänka tillbaka till nivån där ett bra läge för squeeze fortfarande är ett bra läge för squeeze och inte för uppenbart även om det görs 100%, och där folk ofta ser "raise" snarare än "raise ur sb" osv.

Så alltså, man kan ju faktiskt göra en ansträngning att döda en nivå som slår sig själv också om man är villig att backa lite i huvudet utan att se det som något negativt. Lyckas du göra det så kan du hitta en rätt vansinnig winrate.