-samba- Postad 15 Februari , 2010 Rapport Postad 15 Februari , 2010 Åker till USA snart och vill kunna lira poker därifrån, hur går jag till väga lättast? Hört talas om VPN eller nåt liknande, men är inte så haj på vad som menas. Tacksam för hjälp Mvh Citera
schumme Postad 15 Februari , 2010 Rapport Postad 15 Februari , 2010 Om du inte nöjer dig med FTP, Pokerstars eller Doyles Room, så borde man kunna köra nån VPN tjänst. Sök på google så hittar du nog nåt. Privatvpn är ett exempel, jag kan dock inte säga om dom funkar med poker för har aldrig testat. MEn jag fick fram Facebook/Youtube i Kina fast det var förbjudet i alla fall Citera
Hagan Postad 15 Februari , 2010 Rapport Postad 15 Februari , 2010 Är väl inte olagligt att lira utan är väl insättningar etc som inte fungerar ? Citera
schumme Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Tror inte man får spela heller men jag vet inte, jag hade problem att spela på Ipoker m fl i alla fall. Är i USA just nu. Citera
swahnroger Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Är väl inte olagligt att lira utan är väl insättningar etc som inte fungerar ? Precis. Citera
CoffeK Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 ja bor i Usa de hur lungt som helts att spela:mrgreen: Citera
-samba- Postad 16 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2010 Jag frågade supporten (Boss-skin) och de sa att det inte skulle gå att spela från USA?! Citera
Akumila Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Du kan ju köpa Relakks. Kostar 149 kr för tre månader. Då lär det funka. Man får en IP från Småland nånstans. Finns massa andra VPN-tjänster. Men det är denna jag har använt i alla fall och allt har funkat bra. Citera
NorthQ Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Inte olagligt att spela i USA, dock är det vissa siter som inte tillåter amerikaner att spela då själva siterna är rädda för att hamna i trubbel med lagen. Stars, Fulltilt tillåter amerikaner att spela dock kan det vara klurigare att göra insättningar och utbetalningar till Amerikanska kreditkort / banker. Citera
-samba- Postad 16 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2010 ja bor i Usa de hur lungt som helts att spela:mrgreen: På en €uro-site?? Citera
-samba- Postad 16 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2010 Vet att dt inte är själva spelandet i USA som är olagligt. Problemet är att de europeiska siterna blockerar en om man försöker spela från en amerikansk IP-adress om jag förstått det rätt. Citera
Joeduck Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Neteller gillar inte VPN's. Tror de låser kontot ifall de misstänker något. Citera
schumme Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Är ju förövrigt inte jättesmart att skylta med att man går runt censuren i Kina, så länge man är kvar i landet, eller om man någonsin planerar att återvända. Jag är inte kvar i landet och tveksamt om jag kommer återvända, men att nån kines skulle lärt sig svenska och läst min post e väl lika troligt som att ett fyrtal skulle få stryk av en triss Citera
-samba- Postad 27 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2010 Skickade ett mail och frågade ett företag som tillhandahåller en VPN tjänst och fick det här svaret "Hej! Det där med pokerklienter är lurigt eftersom i många fall så kontrollerarden klienten även datorns MAC-adress och inte bara IP-nummer. Så kanfaktiskt inte svara helt säkert på det... Mvh" Något som använt sig av VPN tjänst när ni varit i USA och har det fungerat väl? Mvh Citera
swahnroger Postad 27 Februari , 2010 Rapport Postad 27 Februari , 2010 Skickade ett mail och frågade ett företag som tillhandahåller en VPN tjänst och fick det här svaret "Hej! Det där med pokerklienter är lurigt eftersom i många fall så kontrollerarden klienten även datorns MAC-adress och inte bara IP-nummer. Så kanfaktiskt inte svara helt säkert på det... Mvh" Något som använt sig av VPN tjänst när ni varit i USA och har det fungerat väl? Mvh MAC adressen sitter väl i nätverkskortet, så jag förstår inte riktigt hur det skulle vara till nackdel. Citera
Uniktnamn Postad 27 Februari , 2010 Rapport Postad 27 Februari , 2010 Skickade ett mail och frågade ett företag som tillhandahåller en VPN tjänst och fick det här svaret "Hej! Det där med pokerklienter är lurigt eftersom i många fall så kontrollerarden klienten även datorns MAC-adress och inte bara IP-nummer. Så kanfaktiskt inte svara helt säkert på det... Mvh" Något som använt sig av VPN tjänst när ni varit i USA och har det fungerat väl? Mvh Svar Ja! Under hela Oktober 2009 pga av den anledning som flera här redan nämnt att många eurositer blockar amerikanska ip. Har för mig att det var problem med i-poker och ongame bla! Så för att kunna spela alla söndagsturneringar medans jag var i Vegas så skaffade jag : https://www.anonine.com/ Funkade hur bra som helst för mig i alla fall. Det bör dessutom nämnas att tex Red Bet låste mitt acc när jag loggade in från amerikanskt ip (innan jag skaffade anonine) och skrev i mail att de lovade att låsa upp det när jag kommit hem igen. Så var försiktig med att logga in utan vpn då de uppenbarligen kan bli låsta om du har otur. Förre Citera
-samba- Postad 27 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2010 Svar Ja! Under hela Oktober 2009 pga av den anledning som flera här redan nämnt att många eurositer blockar amerikanska ip. Har för mig att det var problem med i-poker och ongame bla! Så för att kunna spela alla söndagsturneringar medans jag var i Vegas så skaffade jag : https://www.anonine.com/ Funkade hur bra som helst för mig i alla fall. Det bör dessutom nämnas att tex Red Bet låste mitt acc när jag loggade in från amerikanskt ip (innan jag skaffade anonine) och skrev i mail att de lovade att låsa upp det när jag kommit hem igen. Så var försiktig med att logga in utan vpn då de uppenbarligen kan bli låsta om du har otur. Förre Stort tack. Precis det svar jag behövde Är anonine jag tittat på och jag spelar på BOSS så då vet jag att det fungerar. Tack för alla svar Mvh Citera
fritte_n Postad 27 Februari , 2010 Rapport Postad 27 Februari , 2010 Är väl inte olagligt att lira utan är väl insättningar etc som inte fungerar ? I ett fåtal delstater är det olagligt, däribland Washington. Citera
Recommended Posts