Gå till innehåll

Kariyou77 - Hobbyspelare eller proffs?


Kariyou77

Recommended Posts

Har spelat 46 SnG idag vilket är mindre än de 50 jag vill spela varje dag jag spelar.

 

Det kändes tungt i början att spela break even och jag satt och undrade vad jag gjorde för fel.

 

Jag vet att jag under dagen synade alldeles för löst på all in pre flopp vilket jag kan rätta till väldigt enkelt då det bara är att bli mer nitty.

 

Dagen spel slutade dock på ca 200$ plus samt att jag fick en bonus till på 72,5$.

 

Resultatet känns bra men jag måste jobba på att vara tightare i all in situationer pre flopp. I övrigt spelar jag vidare och försöker få in lite sample size och någon dag ska jag försöka sätta mig ner och göra handanalyser.

 

Har tagit ut det mesta från Cake och totalt har jag nog vunnit ca 2000$ varav ca 500$ sen jag nystartade på den sidan.

 

Det jag har kvar är mina $$$ till utmaningen som jag inte har gett upp än, 93+7$ Turbo SH SnG blir det 3st någon dag när jag känner mig manad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 264
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag spelar nu alltid 6 bord åt gången och när jag börjar använda min stationära dator igen har jag tänkt att se hur många jag klarar av att spela utan att dra ner på min roi. För detta behöver jag dock ett större sample på hur jag spelar.

 

Fortsätter att pusha ganska löst men jag tycker att det blir bättre då jag börjar lägga fler och fler händer både när jag själv vill pusha och när någon annan har pushat innan.

 

Jag tror att jag börjar få grepp om det men just nu vill jag ha tillbaka min laptop så jag kan kolla lite händer i HEM.

 

Jag clearar ytterliggare 72,5$ idag och imorgon kommer hela den 290$ bonusen att vara clearad och klar.

 

55 SnG spelade idag.

 

Totalt har jag spelat 204st 20+2$ 5-manna Turbo på Eur****** sen i söndags och jag har följande resultat:

 

+362$

Roi: 8%

Rake: 408$

 

Det tog ett tag att komma underfund med hur jag skulle spela i dessa så de första 15-20 SnG är katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag hann jag med 22st redan i skolan och tänkte att idag blir det nog många spelade men så var inte fallet.

 

Hamnade i ett litet downsving men lyckas vinna de båda sista SnG's för dagen och det räddar upp en hel del.

 

Det känns som att variansen ligger och spökar hela tiden precis som jag tycker att det borde vara och inte att den kommer i vågor.

 

Lite minus i $$$ idag men clearade min sista 72,5$ bonus så min BR ligger nu på 866$ (290$ är bonus) av mina ursprungliga 290$.

 

Spelade runt 50st men nu är mina sökningar på Shark förbrukade så vet inte exakt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är korrekt jamie!

 

I och med att det har blivit ändring i vad jag spelar och vart så tycker jag att det var dags för en update!

 

Metod:

 

BR: 290$

BRM: 40BI

Site: Eur******

Spel: SnG SH Turbo 5-manna

Nivå: 1

Antal bord: 6st

Sessionens längd: Så länge jag orkar spela mitt a-spel

Rakeback: Inte i nuläget

 

 

Nivåer:

 

Nivå 1: 20+2$

Nivå 2: 30+3$

Nivå 3: 50+4$

 

Mål:

 

Ha minst 10 % roi på nivå 1

Ha minst 10 % roi på nivå 2

Ha minst 10 % roi på nivå 3

Flytta upp till nivå 2 vid 1320$

Flytta upp till nivå 3 vid 2160$

 

Nödplan:

 

Gå ner till nivå 1 vid 880$

Gå ner till nivå 2 vid 1320$

 

 

Jag har spelat en del idag och kurvan pekar spikrakt nedåt. Har förlorat ca 200$ idag och spelar inte annorlunda mot hur jag brukar. Varians!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de 330$ jag förlorar idag rör mig inte i ryggen men det är så tråkigt att se hand efter hand efter hand bli utdragen. Till slut kommer tyvärr mitt spel ur balans och jag halkar ner på mitt b-spel som inte fungerar bra ihop med utdragningar.

 

Nya tag imorgon, ligger minus igen på Eur****** för övrigt. Min bonus håller mig på plus.

 

En ganska bra $/h och hyfsad profit på en veckas spel försvann på 2,5h.

Bara att starta om med ny vecka imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag spelade jag en del och hållt mig på 4 bord åt gången för att ha koll på att jag verkligen spelar mitt bästa spel, skulle gissa på runt 30-40 SnG men eftersom mitt HEM vägrar importera alla SnG så kan jag inte veta exakt.

 

Det gick bättre idag och slutar väl på runt 70$ plus kanske.

 

Jag spelade även 3st 93+7$ Super Turbo SH SnG på Cake poker. Jag vann två av dem och kom trea i den sista när jag blev utdragen av K7 pre flopp mot mina J J.

 

Så dagen slutar med en väldigt fin profit men det känns ändå inte helt bra på Euro poker men jag gnatar vidare imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 300$ från mina pengar från Cake på Full Tilt för att spela Mini FTOPS, det börjar tydligen på onsdag natt och det ska bli kul att se om det kan bli lyckat :)

 

Spelar riktigt dåligt emellanåt i mina SnG's så slutar för dagen ungefär breakeven. Hade inget sug efter poker idag och det var troligen därför det gick så. Försöker med nya tag imorgon! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer troligtvis att spela mellan 10 och 12 event i MiniFTOPS så önska mig lycka till! :)

 

Dessa event är planerade!

 

Event 1

$20 + $2

NL Hold 'em

GT: 350 000$

 

Event 7

$10 + $1

NL Hold 'em Rebuy

GT: 350 000$

 

Event 8

$12 + $1

NL Hold 'em

Knockout

GT: 250 000$

 

Event 9

$50 + $5

NL Hold 'em

Heads Up

GT: 200 000$

 

Event 10

$30 + $3

NL Hold 'em

GT: 600 000$

 

Event 13

$30 + $3

NL Hold 'em

4xShootout 6max

GT: 150 000$

 

Event 14

$50 + $5

HORSE

GT: 100 000$

 

Event 15

$20 + $2

NL Hold 'em turbo

GT: 200 000$

 

Event 20

$20 + $2

NL Hold 'em

6max

GT: 200 000$

 

Event 23

$250 + $16

NL Hold 'em

Ante From Start

2 Day Event 6max

 

2 dagars eventet tänker jag försöka kvala till! :)

 

Event 25

$24 + $2

NL Hold 'em

Knockout 6max

GT: 300 000$

 

Main Event

$50 + $5

NL Hold 'em

GT: 800 000$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hinner med en kort session i skolan på strax över en timme, 12st spelade. Spelade 4st bord åt gången och spelade överlag bra. Någon SnG spelar jag dåligt på men kan jag spela bra på 11/12 så är jag faktiskt nöjd i nuläget.

 

Det ska dock förbättras till 100% men kunde varit värre.

 

Dagens profit uppgår till svindlande 26$ och imorgon spelas det nog lite fler och sedan börjar MiniFTOPS för min del!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en del SnG idag men jag vet inte hur många eftersom mitt HEM inte vill importera alla korrekt.

 

Tror dock att runt 40st är spelade och jag spelar mycket bra tycker jag. Kommer att posta lite händer senare men nu ska jag vara med tjejen och träna pilates. Hon tyckte det verkade som en bra idé så jag får väl testa :)

 

Blir ett event ikväll av MiniFTOPS! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ut ur MiniFTOPS Event #7. Kom på 10 598 plats av 13 586 och åkte 2min innan rebuy perioden skulle gå ut.

 

QQ vs AA pre och sedan för mina sista marker (1/3 av medel) med AK vs 66 pre. Valde att inte rebuya och köpa add on för 20$tot då jag hade haft 2/3 av medel om ingen annan köpte add on.

 

Nya tag med nya Event imorgon, blir 3 st.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ca 30 SnG idag och ungefär samma profit som igår, runt 200$.

 

Åkte precis ur HU eventet ur MiniFTOPS efter korttorka och en motståndare som haft allt annat än otur..

 

Aja, spelar 12+1$ Knockout eventet och ett 30+3$ NL hold'em börjar 22 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag nu har:

 

Euro poker: $1,196.00

Cake poker: $754.13

Neteller: $724.90

Totalt 2675,03$ till SH Turbo SnG så ska jag gå upp till 50+4$ eller åtminstone 30+3$ snarast.

 

Måste bara kolla lite hur trafiken är på dessa men det känns kul att det händer något. Ska även bli kul att kolla hur jag klarar mig på en högre nivå och om spelet är annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker på ca 4100 plats. Full Tilt har alltid haft något emot mig och det fortsätter så, tråkigt jag som var ritkigt sugen på att spela vidare efter 4h spel och en riktigt bra stack, medel låg på 25k när jag åkte:

 

No Limit Holdem Tournament

FullTiltPoker

9 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

MiniFTOPS Event #10

 

Stacks:

UTG CLYDE53 (29,535)

UTG+1 colplayer1 (25,690)

MP1 startshipping (13,933)

MP2 Praschk (45,068)

MP3 860111 (59,129)

CO dogsballs (25,195)

BTN TheIBanker (36,086)

SB jsyankey (66,805)

BB Hero (35,002)

 

Blinds: 400/800 Ante 100

 

Pre-Flop: (2,100, 9 players) Hero is BB A:heart: A:club:

6 folds, TheIBanker raises to 2,400, 1 fold, Hero raises to 7,200, TheIBanker goes all-in 35,986, Hero goes all-in 27,702

 

Flop: 4:diamond: 10:club: 7:heart: (72,188, 2 players, 2 all-in)

 

Turn: Q:club: (72,188, 2 players, 2 all-in)

 

River: 3:diamond: (72,188, 2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: 72,188

TheIBanker shows three of a kind, Queens

Q:spade: Q:diamond:

Hero shows a pair of Aces

A:heart: A:club:

 

TheIBanker wins 72,188 (net +36,102)

 

Hero lost 35,002

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat 8st 54$ och 6st 33$ samt 6st 22$ SnG's idag.

 

54$ Har inte gått bra, jag har spelat dålgit i någon samt blivit utdragen en del, detta gäller även 33$ och i 22$ gick jag ungefär BE.

 

Jag ligger back 232$ idag och jag kommer att gå ner från 54$ till 33$ eller 22$ om jag förlorar ytterligare 5-8BI i dessa.

 

Kommer att spela 4 bord åt gången med 54$ senare idag och se om det kan gå bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

 

Det kommer så fort jag spelar något event, blir ett event ikväll i alla fall :)

 

Har spelat 9 st 54$ SnG's idag och märkte snabbt hur många som reraisade pre flopp så efter ett par stycken snörpte jag åt mitt öppnings urval ganska rejält och spelar nu oerhört tight i tidiga stadier samtidigt som jag istället stealer lite blinds sporadiskt då jag byggt upp en väldigt tight image.

 

På nivåerna 22$ och 33$ fick jag däremot steala blinds när och hur jag ville men eftersom så inte var fallet så fick jag anpassa mitt spel.

 

Nu har jag en sjukt bra profit idag och så kommer det inte att fortgå men det känns bra att ha hittat hem på nivån lite bättre så snabbt.

 

Nu är det dags för mig att gå igenom varenda hand i alla 9st för att få en bra överblick hur spelet går i denna högre nivån.

 

Sen ska jag även kvala till H.O.R.S.E eventet i MiniFTOPS och äta. Efter det blir det nog lite SnG's igen, just det... Måste även plugga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått väldigt bra idag, sammanlagt blev det endast 17 SnG eftersom jag har pluggat en liten stund samt försökt kvala till H.O.R.S.E, åkte dock ur båda kvalen men om en halvtimma nu så börjar Event 13:

 

$30 + $3

NL Hold 'em

4xShootout 6max

GT: 150 000$

 

En av förklaringarna till att det har gått så bra på 54$ nivån idag kan vara att jag koncentrerar mig verkligen till max eftersom det känns som att det handlar om mycket pengar samtidigt som jag har fått för mig att jag inte riktigt hör hemma på nivån än.

 

Får hoppas att det går att casha i en MTT snart igen, det var länge sen. Annars är jag nöjd om jag inom en månad kan vara en vinnande spelare på 54$ nivån jag nu spelar på så det är dags att börja sikta ännu högre! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...