Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena PF.

Har funderat över detta ett tag och kom fram till att jag är väldigt intresserad av att Coacha andra spelare. Jag tror det är något som skulle passa mig väldigt bra så jag testar och ser om det finns något intresse.

Vem är jag?

Började spela poker för ~3 år sedan och var i början en förlorande spelare som bara INTE kunde förstå varför jag förlorade och förlorade. Jag började läsa lite böcker/HH/Dagböcker och spelade så mycket jag kunde (Gick gymnasiet) för att bli bättre. Efter ~6 månader började vinsterna så sakta trilla in och jag gick från en EV- spelare till en +spelare även om jag fortfarande gjorde en _hel_ del korkade spel. Sedan dess har det rullat på och jag har "försörjt" mig på pokern, från och till.

Spelat en hel del på Svenska Spel genom åren och framförallt på en nivå där många semiduktiga spelare fastnar. 2,5/5kr. På senare tid håller jag mig på nivåerna runt 5/10, 7,5/15kr.

Det jag hoppas kunna ge den jag coachar är bland annat:

Viktiga grundtips/Hur anpassar jag mig mot den jag möter/Rätta till "fel"/

Vilken linje ska jag ta med vilka händer/Bet sizing osv.

Vem är du?

Förmodligen har du spelat eller spelar en del poker i dagsläget och är väldigt trött på att förlora! Gå mini + eller inte kommer över ribban för nästa nivå. Idag spelar du allt från 0.10/20$€, 0.5/1kr till 0.5/1€$, 5/10kr.

Jag har självklart grafer/stats osv på alla nivåer där jag är vinnande.

OBS. Jag kommer bara coacha Cashgame NLHE 6max och kanske även HU på lägre nivåer.

Har du någon fråga/fundering osv är det bara att slänga iväg ett PM.

Är du intresserad av Coaching så skriv några rader om dig själv, vad du vill uppnå, nivå osv...Så kan vi snacka lite mer.

Postad
Tjena PF.

Har funderat över detta ett tag och kom fram till att jag är väldigt intresserad av att Coacha andra spelare. Jag tror det är något som skulle passa mig väldigt bra så jag testar och ser om det finns något intresse.

Vem är jag?

Började spela poker för ~3 år sedan och var i början en förlorande spelare som bara INTE kunde förstå varför jag förlorade och förlorade. Jag började läsa lite böcker/HH/Dagböcker och spelade så mycket jag kunde (Gick gymnasiet) för att bli bättre. Efter ~6 månader började vinsterna så sakta trilla in och jag gick från en EV- spelare till en +spelare även om jag fortfarande gjorde en _hel_ del korkade spel. Sedan dess har det rullat på och jag har "försörjt" mig på pokern, från och till.

Spelat en hel del på Svenska Spel genom åren och framförallt på en nivå där många semiduktiga spelare fastnar. 2,5/5kr. På senare tid håller jag mig på nivåerna runt 5/10, 7,5/15kr.

Det jag hoppas kunna ge den jag coachar är bland annat:

Viktiga grundtips/Hur anpassar jag mig mot den jag möter/Rätta till "fel"/

Vilken linje ska jag ta med vilka händer/Bet sizing osv.

Vem är du?

Förmodligen har du spelat eller spelar en del poker i dagsläget och är väldigt trött på att förlora! Gå mini + eller inte kommer över ribban för nästa nivå. Idag spelar du allt från 0.10/20$€, 0.5/1kr till 0.5/1€$, 5/10kr.

Jag har självklart grafer/stats osv på alla nivåer där jag är vinnande.

OBS. Jag kommer bara coacha Cashgame NLHE 6max och kanske även HU på lägre nivåer.

Har du någon fråga/fundering osv är det bara att slänga iväg ett PM.

Är du intresserad av Coaching så skriv några rader om dig själv, vad du vill uppnå, nivå osv...Så kan vi snacka lite mer.

Jag är intresserad! Har spelat poker seriöst med BR etc i nästan exakt 1 år. Har varit smått vinnande (tror jag) hela denna tid, men i slutet av förra året så hände någonting och jag förstod helt plötsligt vad jag gjorde för fel i vissa händer, varför diverse linjer suger etc, och winraten ökad avsevärt. Spelat 1/2 i kanske ~400k händer, sedan 2 månader tillbaka är det 2/4 där det har gått bra hittils, snart 100k händer där. (SvS by the way)

Jag är medveten om att jag har brutala läckor i vissa situationer, men tror jag har ett stabilt grundspel. Mitt mål är att regga 5/10 innan jag går ut gymnasiet till sommaren.

Antar att pengarna jag kan tänka mig att betala för coaching är sämre timlön än vad du lär ha på ditt pokrande, men försöka duger ju.

Postad
Jag är intresserad! Har spelat poker seriöst med BR etc i nästan exakt 1 år. Har varit smått vinnande (tror jag) hela denna tid, men i slutet av förra året så hände någonting och jag förstod helt plötsligt vad jag gjorde för fel i vissa händer, varför diverse linjer suger etc, och winraten ökad avsevärt. Spelat 1/2 i kanske ~400k händer, sedan 2 månader tillbaka är det 2/4 där det har gått bra hittils, snart 100k händer där. (SvS by the way)

Jag är medveten om att jag har brutala läckor i vissa situationer, men tror jag har ett stabilt grundspel. Mitt mål är att regga 5/10 innan jag går ut gymnasiet till sommaren.

Antar att pengarna jag kan tänka mig att betala för coaching är sämre timlön än vad du lär ha på ditt pokrande, men försöka duger ju.

Tjenare! Kul med lite svar. Jag ska med ärlighet säga att jag faktiskt inte vet _hur_ bra coach jag kommer att vara då jag inte testat det innan. (bara lite polare då&då) men jag hoppas på succé obv. Således kör jag ett lågt pris tror jag? nu i början för att testa mig själv och för att ingen ska bli besviken.

Postad
Var det dig jag lirade HU häromdagen?

Måste lära mig multiquote eller vad det heter. How?

Det vet jag inte, spelar sedan en tid under ett annat nick. Dvs, inte Schultziie/Schultzan etc.

Edit: Vet dock att jag lirat en del mot dig på 5/10 om jag minns rätt. Även en del på 2,5/5 för något år sen.

Postad

Annars kan du ju coacha några gratis ifrån forumet först i kanske bara några timmar, dels för att få erfarenhet till de som betalar och sen för att få referenser från de som testat dig?

Det hade jag tyckt varit en bra idé. Win / Win.

Postad
Annars kan du ju coacha några gratis ifrån forumet först i kanske bara några timmar, dels för att få erfarenhet till de som betalar och sen för att få referenser från de som testat dig?

Djens, du får gärna använda detta i din signatur, men:

Jag håller helt med djens här. Bra idé.

Postad

Jag gillar djur, gör du?

Nejdå, jag hijackar tråden och säger att du borde ge din msn till mig, för den borde jag haft för länge länge länge länge länge(du är med?) sen.

Hälsa Bloch, ser han knappt längre.

Postad

Kan du lära mig hur jag dricker öl och samtidigt behåller kontrollen i lowstakes liveturrar? ;)

(det var en komplimang, ingen egentlig fråga)

Postad

Hej Djens! Tycker det låter som en bra idé och det är inte omöjligt att jag väljer den vägen. Allt kommer dock hänga på vilka typ av svar jag får.

1. Kan du posta en "life time" graf.

2. Vad har du för "win rate" på de nivåer du spelar?

3. Vad nickar du på SvS?

4. Hur länge har du varit proffs?

1. Nej jag kommer inte kunna posta en life time graf då jag avverkat min

beskärda del av laptops och stationära. Har dock från olika perioder.

2. Har lite svårt att räkna ut det då min statistik är spridd. Men om vi tar 5/10kr och Januari som ex säger HM att jag ligger på 11.09 BB/100 över ett 35k sample. (Vilket många kan tycka är ett litet sample, vilket jag kan hålla med om). Sen varierar det självklart mellan nivåer. Men säg i snitt 7-9BB/100.

3. Väljer att inte outa mitt nick av flera anledningar, men blir det aktuellt med coaching så varför inte..

4. Människor har flera olika definitioner av "proffs" och jag väljer att inte kalla mig "proffs". Det "enda" jag är, är en vinnande spelare sen ~2år tillbaks.

Jag gillar djur, gör du?

Nejdå, jag hijackar tråden och säger att du borde ge din msn till mig, för den borde jag haft för länge länge länge länge länge(du är med?) sen.

Hälsa Bloch, ser han knappt längre.

Jag älskar djur! =) Will do! Skickar den i PM. Ha det fint bjoelle.