Gå till innehåll

EPT Köpenhamn - diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

Nästa vecka åker jag och sidekicken Johan (det är egentligen tvärtom jag som är hans sidekick när det kommer till liverapportering) för att bevaka EPT-turneringen i Köpenhamn.

 

Köpenhamn är ett av tre stopp på Europatouren som varit med sedan Touren började spelas 2004 (de övriga är Monte Carlo och Barcelona). Detta är sjätte säsongen och följaktligen sjätte gången turneringen spelas i Köpenhamn. Sverige, Danmark och Finland har en seger var. Det är alltså som gjort för ett prestigemöte. Danske Mads Andersen vann andra säsongen, Magnus Petersson året efter, och förra året föll ju profilen Peter "Nalle" Hedlund heads up mot finske rookien Jens Kyllönen.

 

ola-nalle.jpg

 

Kan Nalle slå till igen, eller är det någon annan svensks tur att klonka? Sverige har aldrig missat finalbord i Köpenhamn, och vi hoppas att det är en trend som håller i sig. Mängder av profiler kommer att dyka upp och spela. Vad sägs om William Thorson, Gus Hansen, Daniel Negreanu, Nalle Hedlund, Magdalena In De Betou, Anette Obrestad och Kristoffer Thorson?

 

Vem går längst? Hur är svenskarnas formkurva? Är Sumpas fortfarande rungood? Kommer William ta sitt fjärde finalbord? Vem går längst av Magda och Anette? Hur många är det som slantar upp de 37 250 danska kronor som turneringen kostar att spela? Frågorna är många.

 

I denna tråd kan ni diskutera tävlingen, komma med tips och frågor till oss. Önskemål om vad vi ska skriva om? Nån som du vill att vi ska intervjua, eller kolla upp lite extra? Bring it on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 309
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjukt att han spelar HS på ftp hela natten och sen spelar han ept, sick kille men ändå väldigt roligt. Hoppas han klonkar.

 

Hoppas allt flyter på för er i Danmark och att stars är snälla mot er:D

 

Ja, lite absurt är det allt, men vilka är vi att klaga. Tack och bock i alla fall. Stars är jättesnälla och jag tycker vi har flytet än så länge i alla fall. Kom gärna med önskemål och kommentarer. Nu blir det väl till att punktmarkera Blom en sväng och hitta lite fina 5bets på river... eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man klonkar en plats till typ EPT via pokerstars eller någon annan sida. går det att byta den mot pengar då? eller sljuta upp den till nästa år?

 

Fattig student man är så är det ju inte så roligt att spela en turnering som skulle kunna håla mig flytande ett helt år

 

Testa cashgames, då får man in degen direkt. El varför inte en vanlig turra utan paket i priset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bättre nu. Lite inställningar som jag ändrat. Vissa är fortfarande sämre, som du säger, men jag försöker bättra på den biten också

 

Några tips:

- Vrid upp ISO-värdet, till 1600 ungeär eller ännu högre om det går.

- Använd så stor bländare som möjligt (lågt tal) och undvik att zooma eftersom kit-objektiven brukar ha mindre bländare vid zoom.

- Lång, men inte för lång, slutartid - typ 1/40 sekund är bra. Annars blir det lätt skakningsoskärpa.

 

Eller överväg att börja använda blixten...

Ett stativ skulle också kunna hjälpa om ni absolut inte vill använda blixt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tips:

- Vrid upp ISO-värdet, till 1600 ungeär eller ännu högre om det går.

- Använd så stor bländare som möjligt (lågt tal) och undvik att zooma eftersom kit-objektiven brukar ha mindre bländare vid zoom.

- Lång, men inte för lång, slutartid - typ 1/40 sekund är bra. Annars blir det lätt skakningsoskärpa.

 

Eller överväg att börja använda blixten...

Ett stativ skulle också kunna hjälpa om ni absolut inte vill använda blixt.

 

Ibland får man ej använda blixten för de tv sänder och blir så kinkiga då. Men kör på det funkar ju bra. Men är ju bra att någon med insyn kan ge lite tips, det är bara att go crazy där inne i lokalen och plåta allt som rör sig:D Vore kul om du fick en bild där Blom sitter med ninja kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland får man ej använda blixten för de tv sänder och blir så kinkiga då. Men kör på det funkar ju bra. Men är ju bra att någon med insyn kan ge lite tips, det är bara att go crazy där inne i lokalen och plåta allt som rör sig:D Vore kul om du fick en bild där Blom sitter med ninja kläder.

 

Självklart går det inte att använda blixt där det är förbjudet men om de tv-sänder ett bord så lär det knappast behövas heller då det lär vara ljussatt så det räcker och blir över...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart går det inte att använda blixt där det är förbjudet men om de tv-sänder ett bord så lär det knappast behövas heller då det lär vara ljussatt så det räcker och blir över...

 

Räcker med att 1 av 10 är tv bord så får du ej använda blixten. Alltså det är inget spec riggat vid just det bordet men du får ändå ej använda blixten för det kan störa. Nej är inte bitter utan förstår dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen kingfour. Jag ber om ursäkt för min nybörjarhantering av kameran. ISOn är i alla fall uppdragen så långt det går på kameran och jag har skurit ner koffeinintaget så jag inte ska skaka så mycket. Tacksam för tipset om bländaröppningen i förhållande till zoom, det hade jag nog missat annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...