Gå till innehåll

Rush syn eller fold?


Recommended Posts

Ja okej nisse, vad sätter du Fi på? AJ? Eller kanske A9 soooted. För *då* leder vi.

Men inte annars dock...

 

du fattar verkligen inte... det här är en lätt fold. men inte för att "vi antingen flippar eller ligger under".

 

det är en fold för att vi har så dålig equity mot Fi:s range att pottoddsen inte räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja? vi flippar eller ligger under. Vad är det som är konstigt med det?

 

det är "konstigt" för att det både är osant och irrelevant i sig.

 

osant för att Fi:s range ibland (men sällan) kommer att innehålla tiltbluffar. irrelevant för att "vi flippar eller ligger under" inte säger något i sig om det är värt att syna ändå (beroende på hur ofta av gångerna vi flippar resp ligger under, hur mkt vi då ligger under och vilka pottodds vi får för syn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte irrelevant men det räcker inte med enbart den infon för att ta ett beslut. Om vi exempelvis har infon att "vi antingen flippar eller leder" räcker det för att alltid syna oavsett resterande omständigheter.

 

Du bortser ju lite från den potentiella kraften i "resterande omständigheter" känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har inte den infon.

 

Kan ni dåliga sluta?

Att du orkar. Du förstår väl vad jag försöker säga i mitt inlägg? Min poäng var att ens egen handstyrka inte är det enda man behöver ta med i beräkningen för att ta ett beslut, men den (egna handen) är för den sakens skull inte irrelevant. Vi har info om vår egen hand. Framgick inte det? Du måste lyckats förstå det ur mitt inlägg...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...