Bjorn_ Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 Pokerstars $0.50/1 FL7CS/8, 6 manna (0.05 ante, 0.25 bring in) BI+1 är en calling station, BI+5 är en bra spelare Hero is BI+3 3rd street (½ SB) BI: ( X X ) 3 Brings in low BI+1: ( X X ) 9 call BI+2: ( X X ) 6 call Hero: (J J ) T raises BI+4: ( X X ) 7 folds BI+5: ( X X ) 5 calls BI folds, BI+1 calls, BI+2 calls Dolt par i knektar plus tvåfärg och tvåstege. Känns kanske inte helt solidt att spela en så pass sårbar hand för high only men efterssom alla andra verkar gå lågt så tar jag en chansing och höjer för att få handen så lite multiway som möjligt. 4th street (5 SB) BI+5: ( X X ) 5 A bets BI+1: ( X X ) 9 8 calls BI+2: ( X X ) 6 9 folds Hero: (J J ) T K raises BI+5 reraises, BI+1 calls, Hero calls Höjer för att få koll på hur mycket BI+5 egentligen gillar sin hand. Gissar att han har 4 till en mycket bra låg eller ett par i ess. 5th street (7 BB) BI+5: ( X X ) 5 A 5 bets BI+1: ( X X ) 9 8 T calls Hero: (J J ) T K J raises BI+5 calls, BI+1 calls Träffar trissen och väljer att höja. Frågan är hur orolig man skall vara för att BI+1 redan har en triss slagen med stege/färg? 6th street (13 BB) BI+5: ( X X ) 5 A 5 J checks BI+1: ( X X ) 9 8 T 2 checks Hero: (J J ) T K J Q bets BI+5 calls, BI+1 folds Damen ger mig ju en jäkla massa extra outs ifall min triss är slagen eller blir utdragen, bettar ut. River (15 BB) BI+5: ( X X ) 5 A 5 J ( X ) checks Hero: (J J ) T K J Q (A ) bets BI+5 folds Här bettar jag ut och utgår ifrån att jag skall få syn även allt han sitter på är ett bustat lågdrag och ett par i femmor men han gör en tuff och korrekt laydown trotts 16 gånger pengarna. Result: Hero collected 15BB from pot Hero: doesn't show hand Trotts att jag vinner en saftig pott är jag jäkligt osäker på hur jag egentligen spelar den här potten. Känns som att jag är lite överaggresiv. /Bjorn Citera
x31xx Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 Tycker du spelar handen exemplariskt! Frågan är vad B1+1 spelar för skräp som lägger sig på 6:e? Träffar trissen och väljer att höja. Frågan är hur orolig man skall vara för att BI+1 redan har en triss slagen med stege/färg? Om han är en calling station, inte särskit orolig. Citera
Hjort Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 JJT verkar alldeles för sårbart för att det ska vara värt att spela handen över huvud taget. Och de omvända implicita oddsen är ju extremt hemska eftersom man väldigt sällan kommer ha värdebetsmöjlighet mot så här många lågar. Frirullad på den låga halvan och lätt utdragen på den höga halvan. En fyrlåg plus ett ess är ju heads-up favorit mot ett högt par. Likaså är ett lågt par med ess och lågkort. Så jag gillar inte direkt höjningen på fjärde. Jag kan gott tänka mig att dumpa här också, särskilt som nian också kan ha utvecklats till en konkurrenskraftig hand. Kanske är för vekt, men du har dessutom mycket goda möjligheter att bli frirullad av A5:an. Femte gatan så måste du väl ändå extrahera värde på, även om tre-färgstegen inte är särskilt kul med två kort kvar. Sjätte gatan är ju mycket mera bet än femte gatan eftersom båda motståndarnas drag tappat rejält i potential. Sjunde gatan har du väl någon form av värdebet på, tyvärr så har ju din motståndare ett potentiellt brädlås på den låga halvan av potten och kan därför checkraisa en väldig massa. Frågan är ju hur tomtig han är på att syna med sina tvåpar här. Citera
x31xx Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 JJT verkar alldeles för sårbart för att det ska vara värt att spela handen över huvud taget. Wow, skojar du? Given raise för mig, inga överkort bakom mig alla verkar gå låg. Att limpa in hade däremot varit illa. En fyrlåg plus ett ess är ju heads-up favorit mot ett högt par. Likaså är ett lågt par med ess och lågkort. Så jag gillar inte direkt höjningen på fjärde. Jag kan gott tänka mig att dumpa här också, särskilt som nian också kan ha utvecklats till en konkurrenskraftig hand. Kanske är för vekt, men du har dessutom mycket goda möjligheter att bli frirullad av A5:an. Kan hålla med om att raise är tveksam, att dumpa finns inte (än). Jag hade nog raisat om spelaren i mitten var en calling station. Sjunde gatan har du väl någon form av värdebet på, tyvärr så har ju din motståndare ett potentiellt brädlås på den låga halvan av potten och kan därför checkraisa en väldig massa. (En väldig massa?) Checkraisar han är det en enkel syn. Citera
Hjort Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 Wow, skojar du? Given raise för mig, inga överkort bakom mig alla verkar gå låg. Att limpa in hade däremot varit illa. Nej, jag skojar inte JJT känns inte alls som en bra hand i en flervägspott. Väldigt troligt att någon får en låg och jag tycker inte högstyrkan (låga tvåpar, någon som parar esset eller vandrar in ett högre par av misstag, etc) är tillräcklig för att vinna halva potten en stor del av tiden. Ett exempel på varför jag inte anser JJT särskilt hett här. 3h + slumpmässiga kort 22,5% 9h9d7s 18,3% 6c4h7h 33,26% JhThJs 26% Så i idealfallet har vi breakeven pot-equity och kan naturligtvis spela. Men så fort det finns en trelåg med ett extra ess eller ett högre par ute så får vi negativ pot-equity. Och eftersom det knappt ligger något i potten till att börja med och höga par har rätt kraftigt omvända implicita odds i 7CS8 så tycker jag att det här är en fold. Nämnas bör att det här inte alls var lika illa som jag först trodde. Kan hålla med om att raise är tveksam, att dumpa finns inte (än). Jag hade nog raisat om spelaren i mitten var en calling station. Fold är ju för vekt med tanke på pottstorleken, men så har jag ju aldrig påstått mig vara bra (eller ens ok) på 7CS8 heller. (En väldig massa?) Checkraisar han är det en enkel syn. Varje gång han har en låg så höjer han rimligen, och dessutom varje gång han kan slå en stege. Klart det är en syn med broadwaystegen, men med svagare händer är det ju riktigt knepigt. Och frågan är ju vilka händer han betalar av med som man vinner hela betet med. Mot en bra spelare är jag faktiskt rätt skeptisk till om man verkligen har en valuebet här. Citera
Bjorn_ Postad 28 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2005 (En väldig massa?) Checkraisar han är det en enkel syn. Varje gång han har en låg så höjer han rimligen, och dessutom varje gång han kan slå en stege. Klart det är en syn med broadwaystegen, men med svagare händer är det ju riktigt knepigt. Och frågan är ju vilka händer han betalar av med som man vinner hela betet med. Mot en bra spelare är jag faktiskt rätt skeptisk till om man verkligen har en valuebet här. När jag spelade handen blev jag förvånad över att han foldade givet hur bra odds han fick men nu när man läser igenom handen är det ju rätt uppenbart att jag KAN ju inte ha en sämre hand än tre tior, det går helt enkelt inte att tro att man skall vinna ens i en procent av fallen med Aces up eller sämre. /Bjorn Citera
Recommended Posts