Anref Postad 9 Februari , 2010 Rapport Postad 9 Februari , 2010 Hej, jag spelade nyss en satellit på Svenska Spel, dom 9 första fick betalt/vidare till nästa omgång. Iaf på finalbordet när vi var 10 st kvar, så foldas det ju runt runt bara, och där sitter det en kille med 1 BB kvar och foldar och foldar, alla sitter bara och väntar på att blindsen ska nå honom, när det väl gör det synar jag in mig för att såklart driva ut honom, jag är inte ensam som tänker såhär, för det är ungefär 3 st till som gör likadant, men ingen säger något i chatten, vi alla tänker likadant och bara synar in oss med all skit för att driva ut honom. Är detta mot regelverket på något sätt eller är det bara omoraliskt fel kanske? Mvh Citera
affe2000 Postad 9 Februari , 2010 Rapport Postad 9 Februari , 2010 Hej, jag spelade nyss en satellit på Svenska Spel, dom 9 första fick betalt/vidare till nästa omgång. Iaf på finalbordet när vi var 10 st kvar, så foldas det ju runt runt bara, och där sitter det en kille med 1 BB kvar och foldar och foldar, alla sitter bara och väntar på att blindsen ska nå honom, när det väl gör det synar jag in mig för att såklart driva ut honom, jag är inte ensam som tänker såhär, för det är ungefär 3 st till som gör likadant, men ingen säger något i chatten, vi alla tänker likadant och bara synar in oss med all skit för att driva ut honom. Är detta mot regelverket på något sätt eller är det bara omoraliskt fel kanske? Mvh Inget av det utan bara optimalt spel. Citera
Alfredo__ Postad 9 Februari , 2010 Rapport Postad 9 Februari , 2010 Man får spela sina kort hur man vill. Citera
Anref Postad 9 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2010 Skönt att höra. Men om någon av oss hade skrivit: "Nu synar vi för att driva ut honom." Hur hade det blivit då? Citera
Juniior Postad 9 Februari , 2010 Rapport Postad 9 Februari , 2010 Skönt att höra. Men om någon av oss hade skrivit: "Nu synar vi för att driva ut honom." Hur hade det blivit då? Det är självklart "Förbjudet" och mot reglerna. Även kallat Collusion. De ni gjorde var bara optimalt spelat. Citera
Richard_ Postad 9 Februari , 2010 Rapport Postad 9 Februari , 2010 Är chatten verkligen aktiv så långt in i en sattelit? Citera
MikeTime Postad 9 Februari , 2010 Rapport Postad 9 Februari , 2010 Är chatten verkligen aktiv så långt in i en sattelit? SvS! Citera
eurythmech Postad 9 Februari , 2010 Rapport Postad 9 Februari , 2010 Det ni gjorde kallas för implicit collusion och är ofta helt enkelt det bästa spelet. Citera
upandcoming Postad 9 Februari , 2010 Rapport Postad 9 Februari , 2010 nästan lika omoraliskt som att checkraisa Citera
MrShark Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 nästan lika omoraliskt som att checkraisa Att de inte redan är förbjudet... Citera
Klyka Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 Det hade varit mer omoraliskt att trycka all in. Inte mot honom, utan mot de andra (och elakt mot dig själv). Citera
Recommended Posts