Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Pokerstars $0.50/1 FL7CS/8, 7 manna (0.05 ante, 0.25 bring in)

Inga speciella reads

Hero is BI+5

3rd street (½ SB)

BI: ( X X ) 3 :spade: Brings in low

BI+1: ( X X ) A :club:folds

BI+2: ( X X ) 7 :club:folds

BI+3: ( X X ) T :diamond:folds

BI+4: ( X X ) 9 :heart: calls

Hero: (8 :spade: 6 :heart: ) 5 :spade: calls

BI+6: ( X X ) K :club:folds

Med så lågt ante som det är på de här borden är jag inte ens säker på att man skall syna med en hand som 568 med tvåfärg. Å andra sidan har den enda som limpat in en nia som uppkort vilket ju rimligtvis tyder på antingen en stark höghand eller att han inte fattar hur man spelar 7CS/8.

4th street (2 SB)

BI+4: ( X X ) 9 :heart: J :spade:checks

Hero: (8 :spade: 6 :heart: ) 5 :spade: 7 :heart:bets

BI: ( X X ) 3 :spade: 2 :spade: calls

BI+4 folds

Med öppet stegdrag plus drag till sämsta tänkbara låg så väljer jag ändå att betta framför allt för att jag vill få koll på om BI har någonting, som det är nu kan ha ju ha allt ifrån A234 i spader till absolut ingenting.

5th street (2 BB)

BI: ( X X ) 3 :spade: 2 :spade: Q :spade:bets

Hero: (8 :spade: 6 :heart: ) 5 :spade: 7 :heart: 6 :diamond: calls

Här är det ju svårt att veta om han har färgen eller bara semibluffar. Tycker ändå min hand har potential nog för en syn.

6th street (4 BB)

BI: ( X X ) 3 :spade: 2 :spade: Q :spade: Q :diamond:bets

Hero: (8 :spade: 6 :heart: ) 5 :spade: 7 :heart: 6 :diamond: 2 :club: calls

Givet att jag får ihop en låg här även om den är mycket svag så känns det ju givet att syna. Har han ett drag till en lägre låg så är det ändå tillräckligt stor chans att han missar den för att potoddsen skall vara tillräckliga, har han inte det så frirullar jag ju till högen.

River (6 BB)

BI: ( X X ) 3 :spade: 2 :spade: Q :spade: Q :diamond: ( X ) bets

Hero: (8 :spade: 6 :heart: ) 5 :spade: 7 :heart: 6 :diamond: 2 :club: (9 :spade: ) calls

När jag träffar stegen här borde jag kanske värdehöja? När jag spelade handen var jag ju lite orolig för att han hade spaderfärg plus låg men det borde jag kanske inte vara i och med att jag sitter på tre spader varav två låga i min hand.

Result:

BI: shows [2d 6s 3s 2s Qs Qd Th] (HI: two pair, Queens and Deuces)

Hero: shows [8s 6h 5s 7h 6d 2c 9s] (HI: a straight, Five to Nine; LO:

8,7,6,5,2)

Hero collected 4BB from pot

Hero collected 4BB from pot

Det känns som att jag spelar handen lite vekt och tar för lite nytta av de kort som jag faktiskt vet är döda eller i detta fall i min hand.

/Bjorn

Postad

Till att börja med tycker jag det är kul att det kommer lite 7 Stud-händer i den här forumsdelen.

Just 8 or better-varianten spelar jag inte men skulle vilja säga följande: Efter att en nia limpat in är det värt att höja eftersom du är sist. Du frirullar honom förmodligen för låg och har en bra hög-potential. Alltså vill du plocka bort BI. Är han en bra spelare bör han folda det mesta här för att inte bli fångad mellan en som går högt och en som går lågt, om hans egen hand inte är jättestark åt något av hållen.

Edit: Såg nu att du visst inte var sist att agera, men kungen bör du inte frukta eftersom han garanterat går högt om han dyker in.