Gå till innehåll

''TexasHandMassacre'' /Överlevling 5-10 SvS


Recommended Posts

Här kommer en ganska intressant hand från fredagens maratonsession. Har inga direkta reads på FI, men vet att han är reg. Han spelar 27-17-4.5, men har bara ca 250 händer på honom.

 

 

***** Hand History for Game 1237153317 ***** (Party)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, February 05, 11:18:30 ET 2010

Table Eva Turbo 9 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: J.Szilagyi ( $2224.56 USD )

Seat 4: Slow_fox ( $2363.23 USD )

Seat 5: HERO ( $1798.01 USD )

Seat 3: tony1626 ( $485.00 USD)

HERO posts small blind [$5.00 USD].

J.Szilagyi posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Js Ah ]

tony1626 calls [$10.00 USD]

Slow_fox raises [$50.00 USD]

HERO calls [$45.00 USD]

J.Szilagyi folds

tony1626 calls [$40.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 9s, 6c, Ad ]

HERO checks

tony1626 checks

Slow_fox bets [$110.00 USD]

HERO calls [$110.00 USD]

tony1626 folds

** Dealing Turn ** [ Tc ]

HERO checks

Slow_fox bets [$320.00 USD]

HERO calls [$320.00 USD]

** Dealing River ** [ 5c ]

HERO checks

Slow_fox bets [$900.00 USD]

HERO?????

 

Får ett tufft beslut på river obv efter 3 hårda barrells från FI. Backdoorfärg+stege sitter ju, frågan är bara hur balanserad FI är i detta läget när han vevar ut 90 % pott. Med absolut 0% read så fick jag för mig att det va 50-50. Slumpade fram mitt beslut genom att bestämma att jämnt minuttal på mobilen var syn och ojämnt fold. Vad tycker ni om tillvägagångssättet/hur ofta synar ni här mot okänt reg? Vad tycker ni om hur handen spelades? En sista fråga, sätt FI på en hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PK, är det inte lite explo att folda ut river för ofta här?

Well, du kommer hit med Axcc och 9xcc och kanske något set så du har några starkare händer men handkombomässigt är det inte så jättemånga händer. Problemet som jag ser det är att han är obegränsad uppåt med tonvis av värdehänder som alla slår din och att i princip alla händer som kan tänkas barrella turn hittar dit på river. Sure, du blir bluffad av QJ någon gång ibland men du kommer stirra in i en bra hand väääldigt ofta mot standardgrindern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, du kommer hit med Axcc och 9xcc och kanske något set så du har några starkare händer men handkombomässigt är det inte så jättemånga händer. Problemet som jag ser det är att han är obegränsad uppåt med tonvis av värdehänder som alla slår din och att i princip alla händer som kan tänkas barrella turn hittar dit på river. Sure, du blir bluffad av QJ någon gång ibland men du kommer stirra in i en bra hand väääldigt ofta mot standardgrindern.

 

Det har du absolut rätt i. Som handen spelats kan ju hans range vara any2 i princip, vilket ju kan tala både för och mot syn... Kan ju inte utesluta särskilt många händer, mer än de som man kan anta att han potcontrollar någon gata såsom ex ett svagt ess etc. Aldrig kul att CC hela vägen och mucka river, man känner sig aldrig fiskigare än så. Det som egentligen gör en syn sämre är att jag som sagt bara har 250 händer på FI och ingen direkt read. Vet jag att han är kapabel att 3 barrellbluffa så måste jag syna, men någon sådan history hade vi inte... Som sagt, jag valde att slumpa fram mitt beslut med hjälp av minutvisaren på mobilen. Klockan var 23.22 which means, I call. ''It's a new day, and I won't be pushed around''. Vad visar FI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att du har i princip toppen av din range så bör du inte fold, men då kan man ju fråga sig hur många regs som är kapabla att skjuta 3 tunnor som bluff här på denna brädan. Jag tycker synen är marginell och i det här fallet har jag gått på magkänsla då det inte är någon värdehand i hans range som inte slår dig, som han inte potkontrollar någon gata dvs. Ta en syn och se vad som händer, du får ju förmodligen en bra note på honom oavsett hur utvägen blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, du kommer hit med Axcc och 9xcc och kanske något set så du har några starkare händer men handkombomässigt är det inte så jättemånga händer. Problemet som jag ser det är att han är obegränsad uppåt med tonvis av värdehänder som alla slår din och att i princip alla händer som kan tänkas barrella turn hittar dit på river. Sure, du blir bluffad av QJ någon gång ibland men du kommer stirra in i en bra hand väääldigt ofta mot standardgrindern.

 

Håller med om detta bortsett från att jag tror de flesta väljer att knacka bakom på turn för att få dra gratis på sitt open ended med QJ, speciellt som du får folda mot en reraise så fi lär knappast sitta på QJ i det här läget!

 

Däremot finns det ju som du säger tonvis med rimliga händer som slår oss här som AA, 99, 66, 78s, AT, A9, T9 osv som han skulle skjuta 3 gator med!

 

Slutsats är att jag tror du kommer vara slagen i väldigt många fall här och jag skulle ha det som utgångspunkt när informationen som i ditt fall är ganska bristfällig.

 

 

Förre

Min gissning blir 66 men rangen är stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har ännu haft rätt gissning kan jag gå ut med :) Som sagt, minutvisaren visade 22 över, jag synade och FI visade...........

 

KK...

 

Han hade alltså gjort om sin hand till en bluff hela vägen i princip. Personligen tycker jag att hans spel är vedervärdigt med hans hand i en enkelhöjd pott. Han massakerar sin hand, därav namnet på tråden... Vad tycker ni om FIs linje?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...