Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 Ska man skratta eller gråta? Hoppas verkligen att du får barn och blir lycklig en dag men jag hoppas samtidigt att den dagen ligger bra många år framåt i tiden. Du är inte på långa vägar redo för ett föräldraskap. Vad hade du tyckt om din eventuella dotter hade haft en pojkvän som var som du? Vad tycker du om namnen Kevin, Cassandra, Savannah och Tindra? Må så vara, men kommer ett barn så kommer det. Abort är mord och jag skulle aldrig lämna bort mitt eget kött och blod. Hade jag haft en dotter som var som jag är idag hade jag förmodligen försökt hjälpa honom att få jobb eller iallafall något att göra om dagarna. Skulle han vara missbrukare skulle jag inte bry mig sålänge missbruket inte gick ut över min dotter, och min flickvän har varken pros eller cons i mitt missbruk så. Skulle det gå ut över min dotter vet jag inte hur jag skulle reagera, beror ju på hur det gick ut över henne. Orkar inte yttra mig om namnen, åker bara på varningar för rasism och skit då. Fick varning för i sexism i ftp-ban-tråden, blev så förbannad så jag skrek rakt ut när jag frågade varför och fick svaret "Du blir varnad för att du fäller nedsättande, generaliserande kommentarer om kvinnlighet/östrogen." Men folk verkar ha några tvångstankar att döpa sina döttrar till Tindra i dagsläget. /Fordie Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 :-) FLER WTNAMN ^ /Fordie Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 Ska ut och skruva bil.. Återkommer med svar om nån timme, om jag inte får igång den förstås, då ska jag iväg och köpa mc. /Fordie Citera
swahnroger Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 Att tänka på sig eget självmord får honom att slappna av. Tyvärr så är tanken på självmord stressande i sig. Då tänker han på något "bra" från självmordet, dvs skada folk som skadat honom, och blir lugnare igen. Finns säkert något officiellt namn på denna tankebana som existerar i ett antal icke våldsamma varianter. Ett sätt att stå ut när livet känns skit, helt enkelt. Va? Nu är du ute och snurrar väldigt rejält.. Nej du, det är jag inte. Du mer eller mindre bevisade min linje när du plötsligt säger att du inte ska döda nån, vilket min teori förutspådde. Nåväl, ingen skada skedd, så att säga... Hoppas du får igång bilen. Citera
plush Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 Må så vara, men kommer ett barn så kommer det. finns ju sätt att påverka detta... förstår inte hur man kan se barn som något "händer det så händer det". det är ju ditt livs viktigaste beslut, lämna det inte åt slumpen. Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 Att jag har gjort vissa val i livet. OK. Lycklig idagsläget då? /Fordie Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 Kan du utveckla lite? Ett öga för ett öga eller hur tänker du?Du tror inte att det snarare vore så att du skulle sitta på anstalt ifall du gick runt och dödade när du kände för det? Imo så är inte alltid fel+fel=rätt. Btw, hur prisvärd är den svenska polisen på en skala från 1-10 och vad skulle du helst ändra på? Jag tror inte någon som begår seriemord och sedan självmord hamnar i fängelse om jag ska vara ärlig. 2a kanske? Skulle ändra på att dom är så jävla fega när det väl gäller och maktmissbrukar så in i helvete. Att bli polis är verkligen att försöka sig själv psykiskt på en nivå som inte går att förklara. /Fordie Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 Nej du, det är jag inte. Du mer eller mindre bevisade min linje när du plötsligt säger att du inte ska döda nån, vilket min teori förutspådde. Nåväl, ingen skada skedd, så att säga... Hoppas du får igång bilen. När jag tänker på självmord brukar jag bli livrädd och för det mesta få panikångest. Att jag säger att jag inte ska döda någon motbevisar väl snarare din teori, eller hur tänker du nu? Jag vill inte skada någon som skadat mig, men skulle inte direkt må dåligt om dom fick gå igenom vad jag genomgår dagligen, en dag... /Fordie Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 finns ju sätt att påverka detta... förstår inte hur man kan se barn som något "händer det så händer det". det är ju ditt livs viktigaste beslut, lämna det inte åt slumpen. Vi vill ha barn och håller koll på när vi ska knulla så det är inget som lämnas åt slumpen. Orkar bara inte starta nån diskussion med alla idioter som inte har någon verklighetsförankring. Jag vet att jag inte är någon lämplig far i dagsläget, men saker kan ändras på sig väldigt snabbt och mitt barn kommer nog vara glad över att få ett kärleksfull hem med mycket kärlek från alla inblandade individer istället för att vi är svinrika. /Fordie Citera
darvartagan Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 Har ingen fråga jag vill ställa dig, önskar dig endast lycka till i ditt framtida liv, och att du har rätt i att du ändrar dig radikalt när du får barn. Och ja, man blir inte på skitbra humör efter att läst igenom denna Well. GL Citera
Shahin86 Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 Du missa den enkla med dörrarna.. Man byter dörr för det är 50% ist för 33. (= Citera
MikeTime Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 OK. Lycklig idagsläget då? /Fordie Lycklig är nog fel ord. Skulle snarare säga "nöjd med livet". Själv då? Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 Du missa den enkla med dörrarna.. Man byter dörr för det är 50% ist för 33. (= Ok, då missförstod jag frågan helt och hållet. Tyckte den var lite konstigt formulerad så tänkte först låta bli att svara helt, men det är ju fusk. /Fordie Citera
Staahla Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 Kung MikeTime. 40 bast och mår som en prins av att se en yngling gå i fördärvet. En stor människa. Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 Lycklig är nog fel ord. Skulle snarare säga "nöjd med livet". Själv då? Ok, tråkigt... Är varken lycklig eller olycklig, däremot förbannat less. Idag var ännu en dag då gud starkt bevisade hur mycket han verkligen hatar mig. /Fordie Citera
MikeTime Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 Kung MikeTime. 40 bast och mår som en prins av att se en yngling gå i fördärvet. En stor människa. Nej. 3 fel av 3 möjliga. Dåligt min käre Staahla. Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 Kung MikeTime. 40 bast och mår som en prins av att se en yngling gå i fördärvet. En stor människa. Äh. Min livsgraf i lyckad människa går ju typ såhär / egentligen. Du/ni skulle veta hur jag var mellan 15 och 20-21, tråden skulle förmodligen blivit låst då pga att ingen hade trott mig. /Fordie Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 Nej. 3 fel av 3 möjliga. Dåligt min käre Staahla. Jag ser 6 möjliga i meningen: "Kung MikeTime. 40 bast och mår som en prins av att se en yngling gå i fördärvet. En stor människa." /Fordie Citera
MikeTime Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 Jag ser 6 möjliga i meningen: "Kung MikeTime. 40 bast och mår som en prins av att se en yngling gå i fördärvet. En stor människa." /Fordie 3 imo Citera
Skumdum Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 Jag förstår inte riktigt grejen med att gambla på att ett barn skulle kunna ge en lycka. Jag kan inte se att insatsen väger upp chansen/risken. Citera
romanista85 Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 Först och främst vill jag önska dig all lycka och framgång så att du klarar de förändringar som du kommer att möta den kommande tiden. Jag har dock ett par frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på. 1. Varför denna längtan till barn? Har du en föreställning om att det ansvaret föräldraskapet innebär kommer att tvinga dig att ändra din nuvarande destruktiva livsstil? 1a) Om det nu visar sig att du inte klarar av omställningen (inget jag hoppas på..) och du återfaller i ditt gamla leverne, vad händer då? Lämna din flickvän och ditt barn eller leva kvar med de och låta de vara en del av din destruktiva livsstil? Oavsett utgång har du tänkt på konsekvenserna? 2. Hur vet du att du kan ta ansvar? (inte bara ditt eget utan även andras, exemplifiera gärna) 3. Har du funderat på ett miljöombyte, t.ex. flytta till en annan stad? Tack! Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 3 imo Kung MikeTime. 40 bast och mår som en prins av att se en yngling gå i fördärvet. En stor människa. imo Även "en" kan ju göras till en möjlig. Du kanske är schizofren? Allt är relativt! Utom pensionen förstås /Fordie Citera
popquee Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 Du missa den enkla med dörrarna.. Man byter dörr för det är 50% ist för 33. (= inte 66% då? Citera
Fordie Postad 7 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2010 Jag förstår inte riktigt grejen med att gambla på att ett barn skulle kunna ge en lycka. Jag kan inte se att insatsen väger upp chansen/risken. Jag har väl redan skrivit i tråden att jag INTE tror att jag kommer bli lycklig bara för att jag får barn? Börja må bättre != lycklig. Må bra != lycklig. /Fordie Citera
Shahin86 Postad 7 Februari , 2010 Rapport Postad 7 Februari , 2010 inte 66% då? Gah blir förvirrad nu. Man ska byta iaf (= Men hur blir det 67%? Man har 1/3 först. Sen är det väl 1 av 2? Eller räknar man som att man har båda dom två så det blir 2/3? Editz; kopplade nu, vi är överens om 67 (= Citera
Recommended Posts