Gå till innehåll

Värsta handen.


Drekari

Recommended Posts

Jag är fortfarande frustrerad efter den här situationen för några dagar sedan. Min A7 offsuite mötte QQ på 0.25/0.50. Han återhöjde mig rätt kraftigt före

 

OMG lite tomte å syna med a7 off:lol: händer ju alltid på fisk level:mrgreen:

Ja jag vet att A7 inte är någon superhand men när floppen väl kom så var jag ganska säker på att åtminstone få splitpot (såvida inte A8-AK får tvåpar på turn eller river). Om han hade haft AA så är jag övertygad om att han inte hade velat skrämma mig till fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja jag vet att A7 inte är någon superhand men när floppen väl kom så var jag ganska säker på att åtminstone få splitpot (såvida inte A8-AK får tvåpar på turn eller river). Om han hade haft AA så är jag övertygad om att han inte hade velat skrämma mig till fold.

 

 

Håll dig till finns i sjön eller nått :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var trots allt bara en reraise till 6 dollar pre efter att jag hade höjt till 2 och jag läste ju honom rätt på floppen. Jag hade vunnit rejält om han bara inte hade fått två spader på raken. Att idiotförklara mig för det är som att påstå att det bara är korrekt med fegspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du är en fisk som inte fattar poker.

Men lugn du lär dig med tiden förhoppningsvis.

Att du och många andra tycker att man alltid ska lägga A7 mot en pre-reraise innebär inte att jag måste tycka det för att vara en bra spelare. Du är en sån där frustrerande typ som bara kritiserar utan att förklara och argumentera. Värdelös smörja med andra ord.. Men tala du om för Gus Hansen hur kass han är för att han inte gör som alla ni andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du och många andra tycker att man alltid ska lägga A7 mot en pre-reraise innebär inte att jag måste tycka det för att vara en bra spelare. Du är en sån där frustrerande typ som bara kritiserar utan att förklara och argumentera. Värdelös smörja med andra ord.. Men tala du om för Gus Hansen hur kass han är för att han inte gör som alla ni andra.

 

Varför ska jag argumentera och försöka övertyga dig om nått som du tydligt inte vill lyssna på.

Då är det bättre att du lär dig av erfarenhet istället.

 

Och du...jämför dig inte med GH är du snäll...du bara förlöjligar dig bara mer :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fortfarande frustrerad efter den här situationen för några dagar sedan. Min A7 offsuite mötte QQ på 0.25/0.50. Han återhöjde mig rätt kraftigt före floppen som gav 99A (spader-nian och spader-esset). Jag bettade endast 4 dollar. Då stekte han ett tag och gick sedan all in med 35 dollar. Med tanke på mitt ess och hans stora prereraise så satte jag honom på QQ-KK och synade. Visst hade han QQ men turn gav ett spader och river ännu ett så att den jäveln tog hem den med spaderdamen :evil:. Sedan rök resten av rullen via tilt.

 

 

Alltså, om jag ska vara ärlig tycker jag det var lite rättvisa att han vann, du synar ner han med en dålig kicker. Hur kan du vara så jätte säker att han hade KK eller QQ? Fanns det inte i dina tankar att han hade AK då? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vet att A7 inte är någon superhand men när floppen väl kom så var jag ganska säker på att åtminstone få splitpot (såvida inte A8-AK får tvåpar på turn eller river).

 

Att vara ganska säker räcker inte.

 

board: As 9s 9h

Hand Pot equity

Ad 7d 20.34%

AK-AT, A8 79.66%

 

Du ligger galet långt efter AK-A8, och då har jag inte ens tagit med A9 i rangen. Du ligger dåligt till även om vi lägger till KK-JJ.

 

board: As 9s 9h

Hand Pot equity

Ad 7d 41.74%

AK-AT, A8, KK-JJ 58.26%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vara ganska säker räcker inte.

 

board: As 9s 9h

Hand Pot equity

Ad 7d 20.34%

AK-AT, A8 79.66%

 

Du ligger galet långt efter AK-A8, och då har jag inte ens tagit med A9 i rangen. Du ligger dåligt till även om vi lägger till KK-JJ.

 

board: As 9s 9h

Hand Pot equity

Ad 7d 41.74%

AK-AT, A8, KK-JJ 58.26%

 

 

Precis, en annan femma ifall någon hade lagt upp handen och frågat ifall han gjorde rätt eller fel, men som jag ser det har du suttit och whinat om att du lirade handen rätt och du hade bara otur.

 

Det finns alltid en anledning varför folk gular 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska jag argumentera och försöka övertyga dig om nått som du tydligt inte vill lyssna på.

Då är det bättre att du lär dig av erfarenhet istället.

 

Och du...jämför dig inte med GH är du snäll...du bara förlöjligar dig bara mer :lol:

Klart jag inte jämför mig med Gus Hansen. Jag syftade bara på att vissa erkänt skickliga spelare skulle syna och spela precis likadant som jag gjorde i den potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var trots allt bara en reraise till 6 dollar pre efter att jag hade höjt till 2 och jag läste ju honom rätt på floppen. Jag hade vunnit rejält om han bara inte hade fått två spader på raken. Att idiotförklara mig för det är som att påstå att det bara är korrekt med fegspel.

 

this

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vara ganska säker räcker inte.

 

board: As 9s 9h

Hand Pot equity

Ad 7d 20.34%

AK-AT, A8 79.66%

 

Du ligger galet långt efter AK-A8, och då har jag inte ens tagit med A9 i rangen. Du ligger dåligt till även om vi lägger till KK-JJ.

 

board: As 9s 9h

Hand Pot equity

Ad 7d 41.74%

AK-AT, A8, KK-JJ 58.26%

 

va? han ligger ju mil och dagar före QQ. QQ hade ju sjukt mkt flax i den där handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va? han ligger ju mil och dagar före QQ. QQ hade ju sjukt mkt flax i den där handen.

Om fi inte höjer ovanligt mycket före floppen (som i det här fallet) så är en syn inte annat än standard. När så floppen blir 99A och han troligtvis sitter med QQ-KK så kan jag inte heller förstå varför mitt spel skulle vara idioti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi inte höjer ovanligt mycket före floppen (som i det här fallet) så är en syn inte annat än standard. När så floppen blir 99A och han troligtvis sitter med QQ-KK så kan jag inte heller förstå varför mitt spel skulle vara idioti?

 

haha tråkigt att du inte förstår det... Han har aldrig en Ahand där eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha tråkigt att du inte förstår det... Han har aldrig en Ahand där eller?

Jo men eftersom jag misstänkte QQ-KK så utgick jag från att jag ledde. Grymt oflyt om han just skulle ha AA eller en 9:a där och då skulle han i vilket fall knappast vilja skrämma mig till fold. Jag kan lägga till att killen ifråga hade uppvisat en bred höjningsrange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du och många andra tycker att man alltid ska lägga A7 mot en pre-reraise innebär inte att jag måste tycka det för att vara en bra spelare. Du är en sån där frustrerande typ som bara kritiserar utan att förklara och argumentera. Värdelös smörja med andra ord.. Men tala du om för Gus Hansen hur kass han är för att han inte gör som alla ni andra.

 

Börjar man lägga A7 mot reraisar så lär man bli väldigt förutsägbar och lättexploaterad.

Mot såna spelare trebettar jag 87s, JT, KQ, låga pocket par etc hela dagarna långa:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...