Gå till innehåll

Visa-kort utan växlingsavgifter?


DrRoland

Recommended Posts

Någon som känner till om det finns någon bank som erbjuder Visa-kort utan växlingsavgifter vid köp och uttag?

 

Vad jag vet så finns det två banker som har kreditkort utan växlingsavgifter, Ica-banken och GE-Moneybank. Problemet är bara att dessa är Maestro, så jag vet inte inte om det går att göra uttag till dessa kort från pokersidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som känner till om det finns någon bank som erbjuder Visa-kort utan växlingsavgifter vid köp och uttag?

 

Vad jag vet så finns det två banker som har kreditkort utan växlingsavgifter, Ica-banken och GE-Moneybank. Problemet är bara att dessa är Maestro, så jag vet inte inte om det går att göra uttag till dessa kort från pokersidor.

ICA banken ger ut mastercard.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ICA banken ger ut mastercard.

 

Mastercard var iofs det jag menade på bägge även om jag råkade skriva maestro av misstag. Maestro går väl inte ens att använda till någonting vad gäller poker?

 

Du använder alltså deras kort?

Kan du göra uttag från pokersidor till det kortet också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mastercard var iofs det jag menade på bägge även om jag råkade skriva maestro av misstag. Maestro går väl inte ens att använda till någonting vad gäller poker?

 

Du använder alltså deras kort?

Kan du göra uttag från pokersidor till det kortet också?

 

mastercard är ju ett utmärkt kort, minst lika bra som visa. dock bör du kolla upp möjligheten att casha ut till bankkonto istället som enligt mig är grymt mkt smidigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ICA-banken använder ju Mastercards kurser, men hur bra är dessa egentligen? Finns det nånstans man kan hitta kurserna? Jag har letat men inte hittat.

 

Några köp och säljkurser för olika valutor verkar inte finnas tillgängliga för kunderna varken hos Visa eller Mastercard.

Lite underligt kan tyckas då man i de flesta andra branscher brukar vilja veta vad man betalar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mastercard är ju ett utmärkt kort, minst lika bra som visa. dock bör du kolla upp möjligheten att casha ut till bankkonto istället som enligt mig är grymt mkt smidigare

 

jag vet inte om det är just icabankens mastercard eller i allmänhet, men har hänt mer än en gång att kortet inte gått igenom på random ställen, tom hänt att vissa bankomater utomlands inte accepterat kortet.

 

 

Swedbanks ordinarie VISA fungerat felfritt oavsett läge.

 

 

så jag skulle nog inte lita helt 100% på mastercard, men def värt det för att spara pengar och ha dyra VISA för de lägen där det krånglar.

 

 

sen är ju en gangsterrulle ett måste men då mest för andra ändamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...