Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har suttit vid bordet en liten stund och plockat upp en hygglig pot osynad. Har inte lyckats skaffa mig någon särskild read på någon av motståndarna. Allmänt så är väl spelet tämligen löst, ett normalt bord för 25$ inköp på Party.

***** Hand History for Game 2103816664 *****

0/0 TexasHTGameTable (NL) - Wed May 25 14:24:36 EDT 2005

Table Table 36878 (6 max) (Real Money) -- Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Nemesis1300 ( $30.25)

Seat 2: SephirothUK ( $24.65)

Seat 3: Lasse Kongo ( $33.7)

Seat 4: klarvik24 ( $23.55)

Seat 5: thepocketeer ( $4)

Seat 6: Larimar ( $24.3)

Lasse Kongo posts small blind (0.1)

klarvik24 posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to Lasse Kongo [ Kh, Kd ]

(Trevligt, hoppas att någon annan har något vettigt)

thepocketeer calls (0.25)

Larimar calls (0.25)

Nemesis1300 calls (0.25)

SephirothUK raises (3) to 3

(Oj, en höjning på 12 bb, Är det verkligen AA??? Gör ett hyfsat omslag och hoppas på syn. Ställer han in så synar jag)

Lasse Kongo raises (7.9) to 8

klarvik24 folds.

thepocketeer folds.

Larimar folds.

Nemesis1300 folds.

SephirothUK calls (5) (Han synar, då kan jag utesluta AA. Vad kan han ha? QQ? JJ? AK?)

** Dealing Flop ** : [ 9d, 7d, Td ]

(Hmm, inte världens roligaste flop men långt ifrån den sämsta. Sätter inte fi på en färdig hand då AQs inte känns troligt, stege känns otänkbart. Kanske har han ett set? AK med A i ruter är ju möjligt. Ok, jag ställer honom all-In då jag tror att jag leder. Har han set har jag hyggliga chanser, har han AK med A i ruter ska han få betala för att se nästa kort. Frågan: Är det rätt att ställa in här? Finns det bättre alternativ? Hur skulle ni ha gjort?

Lasse Kongo bets (25)

SephirothUK calls (16.65)

SephirothUK is all-In.

** Dealing Turn ** : [ 6d ] (Där satt färgen, hoppas han inte har A I ruter då)

** Dealing River ** : [ Qs ]

Jaha, vad säger ni? Hur hade ni spelat? Resultatet postas senare

Postad

Han har halva sin stack inne preflop. Potcommited, frågan är om han vet om det själv. Du borde också tänkt på det. Han kommer med andra ord nästan alltid syna din pottbet på flop.

Din reraise preflop kan ju nästan bara betyda QQ, KK eller AA. Frågan är återigen om Fi vet det.

Vet han om det, och samtidigt sätter sig själv potcommited vet han ju att han kommer få syn. förvånar mig inte om han visar upp AA (i så fall dåligt spelad sådan med tanke på stackstorlek , han hade kunnat sätta dig all in preflop med din höjning och veta till 99% att du synar.)

Dock så är det rätt omöjligt att veta om du vann handen med denna info.

Men jag skulle Tro att du gjorde det.

Postad

Tycker du spelar rätt, jag hade förmodligen spelat likadant. Floppen är bara underkort och du floppar ett starkt drag. Han har väl inte ens ett potbet kvar, finns ingen anledning att chansa på att han har dig slagen här. Även om han har det har du stora möjligheter att dra ut honom. Det blir lite annorlunda om stackarna är större, men här tycker jag det är rätt att ställa in.

Postad

Floppen känns ganska naturligt spelad. Inte så mycket kvar att göra med så jäkla mycket pengar inne.

Preflop: All-in :) i 98% av falen får du syn av QQ el AK eller nån annan skithand. Dessutom har du sämsta tänkbara position. All-in baby!

Postad

Tack för alla svar.

Han satt på TT och hade således floppat ett set. Jag är nybörjare på NL och blir lite konfunderad över spelet ibland. Fi höjer med 12 bb med TT, är det vanligt? När han blir reraisad, vad sätter han mig på för hand? Personligen tycker jag det skriker AA eller KK. Varför synar han då? Tror han att jag gör den reraisen med AK? Det kanske är vanligt, jag vet inte. Sammanfattningsvis så var jag dog när majoriteten av pengarna åkte in men hade flax och drog ut honom...

/L-K

Postad
Tack för alla svar.

Han satt på TT och hade således floppat ett set. Jag är nybörjare på NL och blir lite konfunderad över spelet ibland. Fi höjer med 12 bb med TT, är det vanligt? När han blir reraisad, vad sätter han mig på för hand? Personligen tycker jag det skriker AA eller KK. Varför synar han då?

Han synar för att han primärt tänker på sin egen hand och tycker den ser väldigt fin ut.

Sammanfattningsvis så var jag dog när majoriteten av pengarna åkte in men hade flax och drog ut honom...

Score! Pengar som man vinner genom att dra ut är dubbelt så schyssta som pengar man vinner genom att vara favorit.

Postad
Han satt på TT och hade således floppat ett set. Jag är nybörjare på NL och blir lite konfunderad över spelet ibland. Fi höjer med 12 bb med TT, är det vanligt?

Fiskar på de här nivåerna tenderar att alltid överbetta sina pp preflop för att de vill att alla ska folda eller att en callar. Det är min erfarenhet. Det funkar ofta att göra omslag när de gör en väldigt stor raise.

Postad

Fiskar på de här nivåerna tenderar att alltid överbetta sina pp preflop för att de vill att alla ska folda eller att en callar. Det är min erfarenhet. Det funkar ofta att göra omslag när de gör en väldigt stor raise.

Okej, jag har inte riktigt den erfarenheten, åtminstone inte vad gäller 12bb-höjningar. Tycker det vanliga vid en stor raise preflop är att alla foldar, därefter kommer alternativet med en synare följt av ett potbet från preflophöjaren där preflopsynaren lägger sig.

/L-K