Gå till innehåll

FL - Bör man spela låga Ax i SB?


Zyr

Recommended Posts

hur spelar ni A2-A9 (inte Axs) i SB när ingen höjt pre-flop..

 

spelet är fullring på 5-10 (party poker) där SB är $2 och BB $5

 

 

i SB vs BB höjer jag självklart, men hur spelar man annars när 1 lr flera har limpat?

 

om 4-5+ har limpat kan det ju va värt att spela A2-A5 pga stegen och floppen blir 3-färgad i din färg..

 

om färre har limpat kanske det finns en chans att du kan vinna med par i ess, dock är ju en kicker under 8-9 inte speciellt het

 

jag har alltid spelat alla Ax i SB, bör man göra det? känns som det är mer än sällan man vinner med dom, på 5-10 kostar det dessutom $3 att syna när man bara slängt in $2

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger oftast A3o-A5o från SB, stegen eller två par kommer för sällan för att det skall vara värt insatsen.

Spelar inte helt konsekvent ändå här, fullring med 9-10 pers kan jag ändå limpa med ibland om bordet är passivt så man kan räkna med att få se flop och turn för (max) ett bet.

A2o skyr jag däremot helt, fullring är man för utsatt av händer som 67s som folk gärna limpar med och profiterar från samma flop.

A6-A9 då? Beror lite på antalet pers, med 7-8 pers köper jag på A8-A9o också. Ju färre runt bordet desto fler limphänder ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant fråga, och eftersom scenariot sker frekvent när man lirar finns det många BB att spara här. Jag slaskar nu mer allt som oftast Axo. Axs är ju ruggigt skön från SB. Självklart beror ju allt på vilka odds man får men stastiken i PT är röd så jag har börjat slänga. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett skulle jag gissa att det är rätt att syna med Axo i SB i en limpad pott givet att man är bäst eller "delad bäst" på postflopspelet av de som är med i potten och BB ej är "principhöjare".

 

Jag slaskar nu mer allt som oftast Axo. Axs är ju ruggigt skön från SB. Självklart beror ju allt på vilka odds man får men stastiken i PT är röd så jag har börjat slänga.

 

Nu vet jag ju inte exakt vilken nomenklatur PT använder men räknar den in blinden i handens EV bör man tänka på att i så fall ska man även räkna en fold som ett -0.25BB spel. Annorlunda utryckt så är alla händer där man i snitt förlorar mindre än att bara folda spelbara.

 

Kan även ibland tänka mig en höjning från SB med Axo mot en ensam limpare från mellan eller sen position, dock ej om BB försvarar sin mörk för mycket.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...