Fritteman Postad 25 Maj , 2005 Rapport Postad 25 Maj , 2005 ...till invitational den 4/6 finns det? Heltekelt har pratat om KC LowBall, kan det vara något? 5 card draw kanske? Eller en vanlig texas. Tar du, heltenkelt, tag i dig själv och skriver hur det blir eller ska vi som är lite sämre än alla andra bestämma oss på plats den 4/6? Citera
heltenkelt Postad 25 Maj , 2005 Rapport Postad 25 Maj , 2005 Eller så gör vi så här: De som överhuvudtaget är intresserade att spela den 4:e juni, men är inte invitade, kan ju tjoa till i den här tråden så vet jag o Fritteman om vi överhuvudtaget behöver bry oss. Med tjoa innebär även att lägga förslag på turneringsform, exempelvis: 7-cardstud fixed 7-cardstud PL 4-kortstexas med månk-k. PL. 4-kortpineapple med synligt kast efter flop & turn. NL. 5-omaha hi/lo 8Qualifier ½PL 5-stud NL 2-7 tripledraw NL Bitch. Bug Lowball. Bugg. London Lowball. Oseriösa förslag som 5-kortstexas-med-vilda-2:or-där-trissen-får-bytas-till-tio-hög -kåk-samt-får-man-par-i-två-så-förlorar-personen-till-höger -hela-stacken-till-potten kan övervägas att spelas beroende på antalet röster. * Lite ny rad så att det långa ordet blir uppdelat - QoS * Citera
Fritteman Postad 26 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2005 Är det så att 4-kortstexas med månk-k. PL. är the only pure game left eller? Jag förutsätter att man får använda 0 till4 kort från handen eller hur är det? Om jag seriöst ska rösta så säger jag Bitch, KCLB eller 5CD, men jag kan också ändra mig... Nej vänta 5 korts Omaha med två floppar H/L split kanske kan vara något. Citera
callen Postad 28 Maj , 2005 Rapport Postad 28 Maj , 2005 London lowball låter kul, enda spelet jag läst om men aldrig spelat! Citera
heltenkelt Postad 28 Maj , 2005 Rapport Postad 28 Maj , 2005 Shit, Callen! Trodde du skulle vara på buggen... Citera
Fritteman Postad 29 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2005 Hur spelas London Lowball? Upplys mig. Förövrigt var det ju tokriv efter alternativa spel... Intresset är ju sjukt... Citera
drc Postad 2 Juni , 2005 Rapport Postad 2 Juni , 2005 London Lowball är som Razz men färger och stegar räknas som hög. Det innebär att bästa handen är A2346 medan bästa handen i Razz är A2345 ! Ni som inte vet vad Razz är så är det 7-card-stud low där färger och stegar inte räknas emot en. London Lowball spelas i regel PotLimit !! Citera
Recommended Posts