Gå till innehåll

reraise pre


Recommended Posts

Sitter i mellanposition i en 5+0.50$ 27 manna SnG på Fulltilt, UTG har ca 1000 kvar av de 1500 man börjar med, UTG limpar in och resten fram till mig lägger sig, jag höjer till 3X BB= 120 med JJ och alla lägger sig förutom limparen som slår om till 270.

Hur ska jag göra i denna situation?

Tacksam för hjälp.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt pga stacksize. Hade ni haft en 3000 var så hade det vart en enkel syn, men nu blir det jobbigt. Du kan inte syna för setvalue och trycka känns optimistiskt också. Men någonstans måste du bestämma dig för vad som är bäst just här. Är han weak postflopp kan du syna och försöka ta potten på flopp om han checkar tom ofta. Tror du annars du leder så tryck allin. Är han super TAG kan du folda också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limp - reraise från UTG betyder som folk redan nämnt åtminstone QQ+ som regel och möjligen AK. Många spelare lirar i praktiken bara KK+ så tror jag. De flesta äkta limpfiskar nöjer sig i regel med att syna en höjning om de vill fortsätta lira sina pocketåttor, QJs eller vad annat semiskräp (i relation till en höjning) de nu kan ha.

 

Jag kan nog tänka mig en fold här faktiskt. På låga blindsnivåer är det IMO absolut inte rätt att gå hela vägen pre med knektar i varje läge. Snarare tvärtom. Mot raise och reraise skulle jag tro att det oftast är rätt att lägga knektar om du sitter med dem i nån av blindarna. Särskilt om man vet med sig att man inte har sin styrka i postfloppspelet eftersom det ofta blir väldigt svåra beslut med knektarna oavsett vad som landar på flopp. Och de flesta gångerna det inte är svårt så är det en enkel läggning och bortslösade synmarker (typ flopp AxK och motspelaren som synade din höjning betar 2/3 pott)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...