SunTzu Postad 6 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 6 April , 2010 Är jag dålig när jag funderar på att göra pasta med löksås och bacon kl 24:00? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 6 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 6 April , 2010 Drog in en stack iaf, så +dag. Tog det mesta med en rivercall mot shove med TPTK där min note på fi (som jag retat konstant efter ett par suckouts i ca 30 min) var "gillar rivershove bluffar tom". Han var inte tom, men jävligt nära iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 7 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 April , 2010 Ny session! Kört ca 1h, +50 cirka. Väldigt kortdöd. Ska försöka locka tillbaka Garuch till dagboken också! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 7 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 April , 2010 Spelar jag verkligen den här rätt? Har ingen spec read på Fi, men han ger iaf skapligt med action, verkar inte vänta på stål. Sätter honom på en range nånstans mellan 99-QQ, men turn gör mig osäker. ***** Hand 1283997204 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 7 april 2010 23:58:35 Adam 11 (Vanlig/Cash Game) Plats 2: peach69 (318.56) Plats 5: Snovit (65.04) Plats 7: SunTzu (217.83) Plats 8: Chronofogd (210.01) Plats 1: Poof (253.77) Plats 3: kungrikard (52.00) Plats 6: Hellogic (53.23) Plats 4: Puffy (91.50) Plats 9: S_E_B (291.18) Poof lägg LM 0.50 peach69 lägg SM 1.00 ** Giv ** peach69 [N/A, N/A] Snovit [N/A, N/A] SunTzu [Ds, Dh] Chronofogd [N/A, N/A] Poof [N/A, N/A] kungrikard [N/A, N/A] Hellogic [N/A, N/A] Puffy [N/A, N/A] S_E_B [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** kungrikard Lägg Puffy Lägg Snovit Syna 1.00 Hellogic Lägg SunTzu Höj till 5.00 Chronofogd Lägg S_E_B Lägg Poof Syna 5.00 peach69 Lägg Snovit Syna 5.00 *** Flop(Board): *** : [2h, 9h, 4k] *** Bet Runda 2 *** Poof Satsa 8.00 Snovit Lägg SunTzu Höj till 22.00 Poof Syna 22.00 *** Turn(Board): *** : [2h, 9h, 4k, 3r] *** Bet Runda 3 *** Poof Satsa 30.00 SunTzu Syna 30.00 *** River(Board): *** : [2h, 9h, 4k, 3r, Knh] *** Bet Runda 4 *** Poof Satsa 60.00 SunTzu Syna 60.00 *** Showdown *** : Rake: 5.99 Totalpott: 234.01 peach69 Lägger mig Vinst: 0.00 Snovit Lägger mig Vinst: 0.00 SunTzu [Ds, Dh] Par i damer Vinst: 234.01 Chronofogd Lägger mig Vinst: 0.00 Poof [Ek, 3h] Par i treor Vinst: 0.00 kungrikard Lägger mig Vinst: 0.00 Hellogic Lägger mig Vinst: 0.00 Puffy Lägger mig Vinst: 0.00 S_E_B Lägger mig Vinst: 0.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 8 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2010 Körde en timmes session nu på tidiga kvällen och rushade fint. +300 på ca 1h, det mesta från 2 stora calls där fi försökte bluffa, och en där jag hade TT på 6789 och fi shovade med 85 flushdrag som fick stå. Det verkar ha blivit lite dött i dagboken senaste dagarna, inga HH kommentarer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 8 April , 2010 Rapport Share Postad 8 April , 2010 Allvarligt suntzu, du har varit medlem sen 2006 och spelar FR lägsta nivån. Känner du inte att du slösar bort livet? Inte ens försöka bli bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 8 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2010 Allvarligt Snygglenn, du har trollat PF sedan 2008 och är fortfarande värdelös på det. Känner du inte att du slösar bort livet? Inte ens försöka bli bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 8 April , 2010 Rapport Share Postad 8 April , 2010 Bra svar suntzu, fortsätt suga på lägsta möjliga nivån och dra in 5k/månad då! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 8 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2010 Har aldrig haft som mål att gå upp massa nivåer och börja tjäna miljoner, har inte det suget. Jag glor nästan alltid på serier samtidigt som jag grindar, och det blir gratispengar. Skulle jag inte försöka bli bättre skulle jag knappast ha en dagbok riktad till att, surprise, bli bättre. Den mer intressanta frågan är ju varför du trollar i microdagböcker? Missnöjd över hur livet blev? Eller bara en allmänt dryg människa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 8 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2010 Bryter på +500 för dagen, första riktigt vettia dagen på ett tag. Kände att jag behöll jämnbalansen och spelet flöt mycket bättre nu än den senaste månaden. Majoriteten kom från att mina reads faktiskt satte som dom skulle, så det blev väldigt mycket småbluffande, och det verkade löna sig. Bumhuntade också 2 av mina favvofiskar som gav mig nån hundring var. Strax över 3h spel. För att illustrera hur löst SvS är: Sista handen jag spelade var AKo i sen pos, jag raisar 5, får 7 calls... Vart händer det annars ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerPlogg Postad 9 April , 2010 Rapport Share Postad 9 April , 2010 För att illustrera hur löst SvS är: Sista handen jag spelade var AKo i sen pos, jag raisar 5, får 7 calls... Vart händer det annars ? LOL, ingenstans. Tror inte det ens händer på playmoneyborden på andra sajter Spelar du någe livepoker i Västerås? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.Lajban Postad 9 April , 2010 Rapport Share Postad 9 April , 2010 Å andra sidan blir din A,K rätt kass med 7 spelare i potten SVS är kul, borde ta mig dit snart igen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 9 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2010 Blev faktiskt en 200 pott med AKn, fick typ 47T på flop, rundcheckat till knappen som försöker steala potten med 5 spänn, 5 callls där, turn kommer Kung, jag raisar strax under pott och får in en shortstack som inte visar. Normalt kan man ju inte göra nått annat än skaka på huvet och skratta, man träffar ju *aldrig* stål när massa folk callar Lirade lite homegames som jag arrangerade i v-ås, gryter för runt hundringen, men det har dött ut lite nu sen Garuch flyttade från stan. Annars funderar jag lite på att glida ner till Club Aqua nån dag och se hur läget är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 10 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2010 Körde en kortsession på 1½ när jag kom hem ikväll, +220 nånting. Bra med fisk, readsen satt och det mesta kom från småbluffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerPlogg Postad 10 April , 2010 Rapport Share Postad 10 April , 2010 härligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 10 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2010 Vaknar kl 16:00, sick life obv. UFC kväll ikväll om jag kan få polarna att hänga på, annars blir det nog grind. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerPlogg Postad 11 April , 2010 Rapport Share Postad 11 April , 2010 Är jag dålig när jag funderar på att göra pasta med löksås och bacon kl 24:00? Nej, jag blir sugen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
csproffs Postad 11 April , 2010 Rapport Share Postad 11 April , 2010 Är jag dålig när jag funderar på att göra pasta med löksås och bacon kl 24:00? jag gillar din stil Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
megaspappa Postad 11 April , 2010 Rapport Share Postad 11 April , 2010 Nej, jag blir sugen På Suntzu eller löksåsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 12 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2010 Mig täckt i löksås, obv. Tack för det btw, nu är jag hungrig igen Dagens middag bestod av pommes och fläskfilé som jag värmde på och en jävla ICA macka ogudaktigt tidigt pga styrelsemöte. Vem fan bokar möten före 18:00?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 14 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2010 Vill tacka er som kommenterade tidigare i tråden, lite diskurs och flames fick mig att skärpa till mitt spel ordentligt. Haft en skaplig + månad hittils trots väldigt lite spel, och avslutade det med att plussa 550 BB på 1h och en kvart. Jagade ner min favoritfisk och stackade honom för en hundring var 2 gånger, och sen bara en massa väldigt sunkiga fiskar. Känns nästan som att fisken spelade på gamla SvS storhetstids sätt Nu sitter jag och funderar på om man ska försöka dra ihop ett gäng o spela nattbasket. Börjar ju bli sommar ffs! Kuriosa: Garuch är skapligt bra på basket. Han svettas dock som någon form av missfoster och kallas därför för "Fontänen". Han glider igenom allt försvar för ingen vill komma åt hans vidriga svettluktande kropp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 16 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 16 April , 2010 FML Dagens första stora hand, 400 BB pott med AK mot 24, flopp A38, Turn 5... Han har callat 35 på floppen med 4 outs och drar in sin jävla hålpipa, ibland hatar jag tomtarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimmy_Pistol Postad 16 April , 2010 Rapport Share Postad 16 April , 2010 FML Dagens första stora hand, 400 BB pott med AK mot 24, flopp A38, Turn 5... Han har callat 35 på floppen med 4 outs och drar in sin jävla hålpipa, ibland hatar jag tomtarna surt, men stacka du av resterande 150bbs på brädan A38 5? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 16 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 16 April , 2010 Pott på typ 100 på turn, han checkar till mig, jag raisar, han slår om för typ en fjärdedels pott till. Killen är alltså en lös ärkemupp (7xpre med 24o ur position. Han sa "implicita odds" som anledning till alla calls, lol) Ligger o häckar på -100 nu efter en såndär skön SvS hand. AA i tidig, raisar 7, får 4 calls, flop JJ6. Det är då man säger "FML" och hänger sig. Som tur var foldade alla utom en till min lilla cbet, och han foldade turn ist. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Garuch Postad 16 April , 2010 Rapport Share Postad 16 April , 2010 Kuriosa: Garuch är skapligt bra på basket. Han svettas dock som någon form av missfoster och kallas därför för "Fontänen". Han glider igenom allt försvar för ingen vill komma åt hans vidriga svettluktande kropp. Fel fel fel. Jag är fett grymm på basket om man gämför med er.. kommer upp och äger er i sommar nån gång.. nu ska jag grinda noob nivå(0.25/0.50) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts