Gå till innehåll

SunTzu och Garuch - Microfiskande (SvS)


SunTzu

Recommended Posts

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar jag verkligen den här rätt? Har ingen spec read på Fi, men han ger iaf skapligt med action, verkar inte vänta på stål. Sätter honom på en range nånstans mellan 99-QQ, men turn gör mig osäker.

 

 

***** Hand 1283997204 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 7 april 2010 23:58:35

Adam 11 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: peach69 (318.56)

Plats 5: Snovit (65.04)

Plats 7: SunTzu (217.83)

Plats 8: Chronofogd (210.01)

Plats 1: Poof (253.77)

Plats 3: kungrikard (52.00)

Plats 6: Hellogic (53.23)

Plats 4: Puffy (91.50)

Plats 9: S_E_B (291.18)

Poof lägg LM 0.50

peach69 lägg SM 1.00

** Giv **

peach69 [N/A, N/A]

Snovit [N/A, N/A]

SunTzu [Ds, Dh]

Chronofogd [N/A, N/A]

Poof [N/A, N/A]

kungrikard [N/A, N/A]

Hellogic [N/A, N/A]

Puffy [N/A, N/A]

S_E_B [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

kungrikard Lägg

Puffy Lägg

Snovit Syna 1.00

Hellogic Lägg

SunTzu Höj till 5.00

Chronofogd Lägg

S_E_B Lägg

Poof Syna 5.00

peach69 Lägg

Snovit Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [2h, 9h, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

Poof Satsa 8.00

Snovit Lägg

SunTzu Höj till 22.00

Poof Syna 22.00

*** Turn(Board): *** : [2h, 9h, 4k, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

Poof Satsa 30.00

SunTzu Syna 30.00

*** River(Board): *** : [2h, 9h, 4k, 3r, Knh]

*** Bet Runda 4 ***

Poof Satsa 60.00

SunTzu Syna 60.00

*** Showdown *** : Rake: 5.99 Totalpott: 234.01

peach69 Lägger mig Vinst: 0.00

Snovit Lägger mig Vinst: 0.00

SunTzu [Ds, Dh] Par i damer Vinst: 234.01

Chronofogd Lägger mig Vinst: 0.00

Poof [Ek, 3h] Par i treor Vinst: 0.00

kungrikard Lägger mig Vinst: 0.00

Hellogic Lägger mig Vinst: 0.00

Puffy Lägger mig Vinst: 0.00

S_E_B Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en timmes session nu på tidiga kvällen och rushade fint. +300 på ca 1h, det mesta från 2 stora calls där fi försökte bluffa, och en där jag hade TT på 6789 och fi shovade med 85 flushdrag som fick stå.

 

Det verkar ha blivit lite dött i dagboken senaste dagarna, inga HH kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft som mål att gå upp massa nivåer och börja tjäna miljoner, har inte det suget. Jag glor nästan alltid på serier samtidigt som jag grindar, och det blir gratispengar. Skulle jag inte försöka bli bättre skulle jag knappast ha en dagbok riktad till att, surprise, bli bättre.

 

Den mer intressanta frågan är ju varför du trollar i microdagböcker? Missnöjd över hur livet blev? Eller bara en allmänt dryg människa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryter på +500 för dagen, första riktigt vettia dagen på ett tag. Kände att jag behöll jämnbalansen och spelet flöt mycket bättre nu än den senaste månaden. Majoriteten kom från att mina reads faktiskt satte som dom skulle, så det blev väldigt mycket småbluffande, och det verkade löna sig. Bumhuntade också 2 av mina favvofiskar som gav mig nån hundring var. Strax över 3h spel.

 

För att illustrera hur löst SvS är: Sista handen jag spelade var AKo i sen pos, jag raisar 5, får 7 calls... Vart händer det annars :P?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev faktiskt en 200 pott med AKn, fick typ 47T på flop, rundcheckat till knappen som försöker steala potten med 5 spänn, 5 callls där, turn kommer Kung, jag raisar strax under pott och får in en shortstack som inte visar.

 

Normalt kan man ju inte göra nått annat än skaka på huvet och skratta, man träffar ju *aldrig* stål när massa folk callar :P

 

Lirade lite homegames som jag arrangerade i v-ås, gryter för runt hundringen, men det har dött ut lite nu sen Garuch flyttade från stan. Annars funderar jag lite på att glida ner till Club Aqua nån dag och se hur läget är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tacka er som kommenterade tidigare i tråden, lite diskurs och flames fick mig att skärpa till mitt spel ordentligt. Haft en skaplig + månad hittils trots väldigt lite spel, och avslutade det med att plussa 550 BB på 1h och en kvart. Jagade ner min favoritfisk och stackade honom för en hundring var 2 gånger, och sen bara en massa väldigt sunkiga fiskar. Känns nästan som att fisken spelade på gamla SvS storhetstids sätt :D

 

Nu sitter jag och funderar på om man ska försöka dra ihop ett gäng o spela nattbasket. Börjar ju bli sommar ffs!

 

Kuriosa: Garuch är skapligt bra på basket. Han svettas dock som någon form av missfoster och kallas därför för "Fontänen". Han glider igenom allt försvar för ingen vill komma åt hans vidriga svettluktande kropp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pott på typ 100 på turn, han checkar till mig, jag raisar, han slår om för typ en fjärdedels pott till. Killen är alltså en lös ärkemupp :P (7xpre med 24o ur position. Han sa "implicita odds" som anledning till alla calls, lol)

 

Ligger o häckar på -100 nu efter en såndär skön SvS hand. AA i tidig, raisar 7, får 4 calls, flop JJ6. Det är då man säger "FML" och hänger sig. Som tur var foldade alla utom en till min lilla cbet, och han foldade turn ist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kuriosa: Garuch är skapligt bra på basket. Han svettas dock som någon form av missfoster och kallas därför för "Fontänen". Han glider igenom allt försvar för ingen vill komma åt hans vidriga svettluktande kropp.

 

Fel fel fel. Jag är fett grymm på basket om man gämför med er.. kommer upp och äger er i sommar nån gång..

 

nu ska jag grinda noob nivå(0.25/0.50) :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...