Lassis Postad 24 Maj , 2005 Rapport Share Postad 24 Maj , 2005 Skulle vilja se en riktig tråd om olika sorters spelstilar... Skillnaderna är ju ganska slående i Fixed, Pot, NoLimit, Turneringar på nätet, Sit&Go´s, turneringar live... I första hand Holdem eftersom det är vanligast men man kan ju ta 7-stud,Omaha och 5cards draw oxå... Vad är det som krävs och hur anpassar man sig till respektive stil vid ett bord? Svaren är ju mkt beroende på hur man spelar och var/vilken typ av spel... Finns det nån bra länk om det här eller beskrivet bra i nån bok, och då räknar jag ex inte det som står i SS och Sklanskys böcker som heltäckande... Ett ämne som jag tycker är ganska bortglömt i Poker... * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Quasi Postad 25 Maj , 2005 Rapport Share Postad 25 Maj , 2005 Skulle vilja se en riktig tråd om olika sorters spelstilar... Skillnaderna är ju ganska slående i Fixed, Pot, NoLimit, Turneringar på nätet, Sit&Go´s, turneringar live... I första hand Holdem eftersom det är vanligast men man kan ju ta 7-stud,Omaha och 5cards draw oxå... Vad är det som krävs och hur anpassar man sig till respektive stil vid ett bord? Svaren är ju mkt beroende på hur man spelar och var/vilken typ av spel... Finns det nån bra länk om det här eller beskrivet bra i nån bok, och då räknar jag ex inte det som står i SS och Sklanskys böcker som heltäckande... Ett ämne som jag tycker är ganska bortglömt i Poker... * RP - QoS * Om jag förstått vad du vill läsa om rätt täcker Psychology of Poker av Alan N. Schoonmaker ämnet ganska bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 25 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2005 Det här var inte menat som en enbart lästipstråd från början men moderatorerna gör om alla mina trådar.. Har inte läst den och ska genast kolla upp den.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 25 Maj , 2005 Rapport Share Postad 25 Maj , 2005 Håller med Quasi, PoP handlar om spelstilar, hur man möter olika spelstilar och vad man ska tänka på om man är weak-tight t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 25 Maj , 2005 Rapport Share Postad 25 Maj , 2005 Håller med Quasi, PoP handlar om spelstilar, hur man möter olika spelstilar och vad man ska tänka på om man är weak-tight t.ex. Typ ändra spelstil? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 25 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2005 Ja...ändra spelstil efter motståndet... Ex, Hur slår man killen som sitter med jättestack och dominerar hela bordet? Jo man hittar hans svagheter såklart och utnyttjar dom... enkelt i text men svårare irl... att hålla samma stil konstant genom en turnering/ett helt cashgame är väl kanske inte den bästa taktiken... det var såna frågor jag ville ha upp i tråden, inte bara bokförslag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raptorjr Postad 25 Maj , 2005 Rapport Share Postad 25 Maj , 2005 Övertygad om att QoS vet bättre vad du vill än du själv gör Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts