Gå till innehåll

Lästips om spelstilar inom poker?


Lassis

Recommended Posts

Skulle vilja se en riktig tråd om olika sorters spelstilar...

 

Skillnaderna är ju ganska slående i Fixed, Pot, NoLimit, Turneringar på nätet, Sit&Go´s, turneringar live... I första hand Holdem eftersom det är vanligast men man kan ju ta 7-stud,Omaha och 5cards draw oxå...

 

Vad är det som krävs och hur anpassar man sig till respektive stil vid ett bord? Svaren är ju mkt beroende på hur man spelar och var/vilken typ av spel...

 

Finns det nån bra länk om det här eller beskrivet bra i nån bok, och då räknar jag ex inte det som står i SS och Sklanskys böcker som heltäckande...

 

Ett ämne som jag tycker är ganska bortglömt i Poker...

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja se en riktig tråd om olika sorters spelstilar...

 

Skillnaderna är ju ganska slående i Fixed, Pot, NoLimit, Turneringar på nätet, Sit&Go´s, turneringar live... I första hand Holdem eftersom det är vanligast men man kan ju ta 7-stud,Omaha och 5cards draw oxå...

 

Vad är det som krävs och hur anpassar man sig till respektive stil vid ett bord? Svaren är ju mkt beroende på hur man spelar och var/vilken typ av spel...

 

Finns det nån bra länk om det här eller beskrivet bra i nån bok, och då räknar jag ex inte det som står i SS och Sklanskys böcker som heltäckande...

 

Ett ämne som jag tycker är ganska bortglömt i Poker...

 

* RP - QoS *

 

Om jag förstått vad du vill läsa om rätt täcker Psychology of Poker av Alan N. Schoonmaker ämnet ganska bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja...ändra spelstil efter motståndet...

 

Ex, Hur slår man killen som sitter med jättestack och dominerar hela bordet? Jo man hittar hans svagheter såklart och utnyttjar dom... enkelt i text men svårare irl... att hålla samma stil konstant genom en turnering/ett helt cashgame är väl kanske inte den bästa taktiken... det var såna frågor jag ville ha upp i tråden, inte bara bokförslag.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...