skogis_72 Postad 14 Januari , 2010 Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Jag skulle behöva limma styrenplast och jag undrar om någon har något tips om hur man skall gå till väga. Epoxylim, Karlssons klister, aceton och liknande fungerar inte (för att få det starkt). En metod som fungerar är att med hjälp av trikloretylen lösa upp styrenplast och på så viss göra ett tjockt lim. Det blir asstarkt, men trikloretylen är förbjudet att köpa för privatpersoner nuförtiden så det kan jag inte få tag i. Någon som vet någon annan metod? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 15 Januari , 2010 Rapport Share Postad 15 Januari , 2010 Etylacetat? http://www.ipmsstockholm.net/forum/sv/article.asp?data=9271355996_~d_20061013_121324_~t_Methyl_ethyl_ketone_~a_Peter_K.xml&print=1&expand=1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skogis_72 Postad 15 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2010 Har jag inte testat. Ska jaga upp lite sådant och prova. Tack för tipset!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts