Gå till innehåll

Överpar mot kompetent fi djupt


Recommended Posts

Svenska Spel 2,5/5 kr - No Limit Hold'em - 5 players

 

Hero (CO): $1493.01

BTN: $997.50

SB: $1413.95

BB: $1118.17

UTG: $2698.34

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is CO with Q :diamond: Q :club:

1 fold, Hero raises to $17.50, 1 fold, SB calls $15, BB raises to $70, Hero calls $52.50, 1 fold

 

Flop: ($157.50) 8 :heart: 8 :spade: 4 :spade:(2 players)

BB bets $110.00, Hero calls $110

 

Turn: ($377.50) 9 :heart:(2 players)

BB bets $190.00, Hero calls $190

 

River: ($757.50) A :club:(2 players)

BB bets $748.17, Hero fold

 

Det har varit mycket raisande, pga en monsterfisk vid bordet, mycket isolerande bets. Fi och jag är regs, men har inte jättemycket historik mot varann. Jag foldade denna men fick lite smått ångest efteråt. Känns som att enda A-handen han kan ha är AA, annars är beten på river rätt kall. Vet inte annars vad han 3betar mer än typ 88, 99 ur pos sådär. Han kan dessutom mycket möjligt sätta mig på den handen jag har och då kan jag ju rimligtvis inte syna river.. eller?

 

Skulle ju vara lite av en herocall, men "vad ska han ha liksom"?

 

Tankar kring handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte 4bet?

Var väl kanske där jag trasslade till det från början. Min tanke då var att få med mig sb som är monsterfisk. Alltså verkligen donator med stort D. Och kanske vinna en monsterpott. 4betar jag känns det som att jag vinner en liten, förlorar en stor.

 

Vill inte spela för stacken pre och vill heller inte 4betsfolda.

Vill maskera min hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ovannämnda inlägg, som spelat så blir ju rivern toksvårt beslut... Vänd på det, vad tror du fi sätter dig på för hand? Ett dåligt A med färgdraget? Eller hoppas han att du har TT-KK å foldar på den linjen. Nja svårt att säga enligt mig, men en raise även om miniraise på turn ger ut väldigt mkt info för din del skulle jag säga. Som spelat så blir det ju en herocall eller fold som du nu gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ovannämnda inlägg, som spelat så blir ju rivern toksvårt beslut... Vänd på det, vad tror du fi sätter dig på för hand? Ett dåligt A med färgdraget? Eller hoppas han att du har TT-KK å foldar på den linjen. Nja svårt att säga enligt mig, men en raise även om miniraise på turn ger ut väldigt mkt info för din del skulle jag säga. Som spelat så blir det ju en herocall eller fold som du nu gjorde.

Som jag skrev i första inlägget så tror jag att han mycket väl kan sätta mig på den hand jag har, därav funderingen om man ibland kan syna river. Jag kan ju inte raise-folda turn för info... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...