Gå till innehåll

Otrevliga människor!


oake12

Recommended Posts

Jag har börjat lira lite omha online på låg nivå bara för att få lite känsla för spelet då jag spelar en del på stadens klubb och där är det "dealers choice" som gäller, det blir mycket omha. Det som irriterar mig är att folk som tror sig vara bra sitter och skäller ut spelare som de anser gör dåliga spel. Det är för mig ofattbart då de bevisligen måste vara ganska risiga spelare själva då de spelar om tuggummi-pengar! Var får de självförtroendet ifrån? Hur gör man bäst för kapa dessa spelare vid fotknölarna om man nu inte kan gula dom? Jag spelar på Svs och där finns ingen chat-kontrollant som begrännsar vad man kan säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man bäst för kapa dessa spelare vid fotknölarna om man nu inte kan gula dom?

 

Då du uppenbarligen är säre än dessa kassa spelare gör du nog bäst i att sitta tyst samtidigt som du förhoppningsvis blir bättre på spelet. När du helt plötsligt börja vinna deras pengar är det dags att plocka fram hånen på Phil Helmuths vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man bäst för kapa dessa spelare vid fotknölarna om man nu inte kan gula dom? Jag spelar på Svs och där finns ingen chat-kontrollant som begrännsar vad man kan säga.

 

Skriv att deras mamma är en pappa.

 

Seriöst, vill du ha tips på hur man skändar folk? Börja att läsa böcker och måla så att du får igång fantasin....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, ha. Ja, chat-genier finns det gott om. Har aldrig orkat bry mig. Om jag märker att jag läser så byter jag till statistikfönstret.

 

Alltid undrat. Varför tillrättavisa fisken?

 

En fördel med Svs är att man faktiskt också kan hitta trevliga bord med lite tjat vid sidan om. Pokern blir såklart lidande men ibland kanske man är mer social...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk här inne underskattar verkligen vikten i att ha ett par bra chatlines på lager, har man övat under många år eller fått denna otroliga kunskap ärvd av någon annan chatgud så är man ju miljonär på automatik.

 

Finns inget som tiltar semifiskar som att bli ägd i chatten av någon riktigt bra avvägd kommentar som är riktigt spot-on.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på Svs och där finns ingen chat-kontrollant som begrännsar vad man kan säga.

 

Nån slags kontroll finns det dock. Har blivit bannad från chatten två gånger :evil: (Tips. skriv inte allt för många könsrelaterade ord allt för många gånger i följd)

 

På låga nivåer spelar de flesta som underhållning/något att sysselsätta sig med, och har ofta ganska bra koll på vad som sägs i chatten. Det kan man faktiskt utnyttja genom att vara lite smådryg. Många som tiltar på att bli hacakde på...

 

Edit.

Säger inte att det är rätt utan snarare ganska ynkligt, utan ville bara få fram att många faktiskt spelar sämre om någon hackar och/eller trashtalkar lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk här inne underskattar verkligen vikten i att ha ett par bra chatlines på lager, har man övat under många år eller fått denna otroliga kunskap ärvd av någon annan chatgud så är man ju miljonär på automatik.

 

Finns inget som tiltar semifiskar som att bli ägd i chatten av någon riktigt bra avvägd kommentar som är riktigt spot-on.

 

+1

En 2outare och sedan enkelt men vänligt tacka för pengarna kan räcka rätt långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte heller - och blir irriterad över - idén att man ska tillrättavisa fisken.

Jag tycker dessutom att det är erbarmligt trist att höra folk argumentera för att det är bra att vara otrevlig för att tilta folk. Det är barnsligt och det tar bort glädjen ur spelet.

Det må vara att jag låter som den tant jag är - men jag tycker att det har ett stort värde att hålla en artig ton. Ofta nog tycker jag mig dessutom se att de otrevliga spelarna tiltar mer - de liksom går igång på sin egen aggressivitet och tappar omdömet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte heller - och blir irriterad över - idén att man ska tillrättavisa fisken.

Jag tycker dessutom att det är erbarmligt trist att höra folk argumentera för att det är bra att vara otrevlig för att tilta folk. Det är barnsligt och det tar bort glädjen ur spelet.

Det må vara att jag låter som den tant jag är - men jag tycker att det har ett stort värde att hålla en artig ton. Ofta nog tycker jag mig dessutom se att de otrevliga spelarna tiltar mer - de liksom går igång på sin egen aggressivitet och tappar omdömet.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte heller - och blir irriterad över - idén att man ska tillrättavisa fisken.

Jag tycker dessutom att det är erbarmligt trist att höra folk argumentera för att det är bra att vara otrevlig för att tilta folk. Det är barnsligt och det tar bort glädjen ur spelet.

Det må vara att jag låter som den tant jag är - men jag tycker att det har ett stort värde att hålla en artig ton. Ofta nog tycker jag mig dessutom se att de otrevliga spelarna tiltar mer - de liksom går igång på sin egen aggressivitet och tappar omdömet.

 

Jag håller med dig till fullo, bra skrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta nog tycker jag mig dessutom se att de otrevliga spelarna tiltar mer - de liksom går igång på sin egen aggressivitet och tappar omdömet.
Läser just nu en bok av popbeteende-nissen Henrik Fexeus som handlar om mänskligt beteende och hur vi påverkas av omvärlden och indirekt av oss själva. Enligt boken finns flera studier som visar att vi omedvetet styrs av vårt "mindset" i brist på bättre ord. Enkelt uttryckt, om vi omger oss av negativa tankar eller hänger åt oss till ett visst beteende så ökar chansen att vi förstärker det negativa beteendet i våra handlingar. Låter ju inte helt orimligt.

 

Kul exempel ur boken. Två testgrupper får svara på en batch frågor från TP. Den första gruppen har före testet få fantisera om, och skriva ner, hur de tror att det skulle vara att arbeta som en professor. Vilka attribut de tillskriver en professor, hans beteende, utseende, arbetsuppgifter osv. Kontrollgrupp två fick göra detsamma med den väsentliga skillnaden att de skulle fantisera om en fotbollshuligan. Det visade sig att den första testgruppen scorade väsentligt högre på TP-frågorna och slutsatsen var att det berodde på att de hade satt sig själva i en mycket positiv "mindset" genom att tänka på en person som är intellektuell och framgångsrik till skillnad från kontrollgrupp två som fick associera till en misfit. Inget att dra några växlar på kanske men ändå intressant. Man behöver bara gå till sig själv och fundera på huruvida man presterar bra eller dåligt beroende på känslotillstånd, fysiskt välmående etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så vad har vi lärt oss? Beter vi oss som en apa så är det större risk att de spelar som apor? -> profit ! (så vida du själv har insikten att inte bli en apa också.)

 

Jag brukar personligen inte hålla på o chatta, skrattar mest om folk försöker besserwissra vid borden då det allt som oftast är dem som shortstackar eller spelar med hela rullen på bordet. Men i alla fall, jargongen på internet är ju väldigt thrashig men de flesta som thrashar gör det med glimten i ögat och DET tycker jag är kul.

 

 

exempelvis "to late axe in car"--

Ni som vet vad jag menar vet vad jag menar..

 

 

 

edit; vill dock påpeka att jag tycker det är två olika världar hur man beter sig online och hur man beter sig live, men jag skulle då spotta ut min drink över bordet om någon mumlade "diagf" till mig vid bordet i alla fall.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul exempel ur boken. Två testgrupper får svara på en batch frågor från TP. Den första gruppen har före testet få fantisera om, och skriva ner, hur de tror att det skulle vara att arbeta som en professor. Vilka attribut de tillskriver en professor, hans beteende, utseende, arbetsuppgifter osv. Kontrollgrupp två fick göra detsamma med den väsentliga skillnaden att de skulle fantisera om en fotbollshuligan. Det visade sig att den första testgruppen scorade väsentligt högre på TP-frågorna och slutsatsen var att det berodde på att de hade satt sig själva i en mycket positiv "mindset" genom att tänka på en person som är intellektuell och framgångsrik till skillnad från kontrollgrupp två som fick associera till en misfit. Inget att dra några växlar på kanske men ändå intressant. Man behöver bara gå till sig själv och fundera på huruvida man presterar bra eller dåligt beroende på känslotillstånd, fysiskt välmående etc...

 

Tror jag inte en sekund på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen blir jag sjukt tiltad av någon som typ 2-outar mig och sedan skriver "ty" eller liknande i chatten, eller folk som hit-runnar i HU. Visst vore det väldigt fördelaktigt att inte bry sig ett piss, men det är typ omöjligt för mig, speciellt efter en lång kväll med ett flertal beats. Så fort detta händer skriver jag en note på spelaren ang vad han har sagt eller gjort, och lägger till att jag ska komma ihåg att slowrolla och håna honom efter att jag vunnit en stor pott. Brukar skriva nåt i stil med att "Jag äger dig" eller "tack för pengarna din fattiga värdelösa människa". Ger man sig in i leken får man leken tåla. Dock trashar jag aldrig någon som inte gjort sig förtjänt av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket såklart inte rör mig i ryggen, men tack för att du tog dig tid.

 

Måste faktiskt få ursäkta mig. Testade din hypotes och den stämde faktiskt.

 

Gjorde två IQ-test där jag innan första testet fantiserade om, och skriva ner, hur jag trodde att det skulle vara att arbeta som en professor och då fick jag 140.

 

Sedan så gjorde jag om testet men nu fantiserade jag om, och skriva ner, hur jag trodde att det skulle vara att arbeta som TotalFarsa vilket gjorde att jag nu bara fick 60 (under gränsen för imbecill).

 

 

OH SNAP!

 

dIsCK0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste faktiskt få ursäkta mig. Testade din hypotes och den stämde faktiskt.

 

Gjorde två IQ-test där jag innan första testet fantiserade om, och skriva ner, hur jag trodde att det skulle vara att arbeta som en professor och då fick jag 140.

 

Sedan så gjorde jag om testet men nu fantiserade jag om, och skriva ner, hur jag trodde att det skulle vara att arbeta som TotalFarsa vilket gjorde att jag nu bara fick 60 (under gränsen för imbecill).

 

 

OH SNAP!

 

dIsCK0

 

Snap får man inte skriva på egna grejer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...