Ignatius Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Går det att få RB hos Unibet? Vet att Stackback (som funkar bra för mig hos Full Tilt) inte erbjuder detta, men gör någon annan det och i så fall vilken deal? Citera
JGrande Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 http://lmgtfy.com/?q=Unibet+rakeback Citera
dinmammasdotter Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Kör på Nordicbet istället. Samma nätverk fast med 30% rakeback utan affe. Citera
okocha Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Kör på Nordicbet istället. Samma nätverk fast med 30% rakeback utan affe. bara samma nätverk på 3/6 och uppåt Citera
wyyyxz Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Kör på Nordicbet istället. Samma nätverk fast med 30% rakeback utan affe. Men på Unibet möter man bara spelare från Unibet och Ladbrokes. Och de är mycket sämre än på övriga microgaming. Citera
Ignatius Postad 10 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2010 Kör på Nordicbet istället. Samma nätverk fast med 30% rakeback utan affe. bara samma nätverk på 3/6 och uppåt Spelar lägre än 3/6, ser fortfarande NL200 som skottning. Och då verkar Nordicbet, som säkert är jättebra för er som spelar högre, inte lika intressant som Unibet och man kan få RB där. Så frågan är om man kan det? Citera
Ignatius Postad 10 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2010 http://lmgtfy.com/?q=Unibet+rakeback http://tinyurl.com/74gkk5 Citera
dinmammasdotter Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 bara samma nätverk på 3/6 och uppåt Vad är skillnaden på under 3/6? Jag spelar också under 3/6 och tycker jag mött samma motståndare på både Unibet och Nordicbet. Jag kan har fel dock. Citera
arealloser1 Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Unibet och Ladbrokes har egna bord på de lägre nivåerna men de kan även spela på samma bord som spelare på de andra skinsen, även på de låga nivåerna. Citera
tototorsten Postad 11 Januari , 2010 Rapport Postad 11 Januari , 2010 Unibet och Ladbrokes har egna bord på de lägre nivåerna men de kan även spela på samma bord som spelare på de andra skinsen, även på de låga nivåerna. Hur gör man då ? Citera
arealloser1 Postad 11 Januari , 2010 Rapport Postad 11 Januari , 2010 Hur gör man då ? Fattar inte 100a vad du menar... men alltså lirar du på ladbrokes lr Unibet så kan du fortfarande möta spelare från de andra skinsen på de låga borden. Fast de har även egna bord som bara spelare från Ladb/Unibet kan sitta på. Sen till hur man får RB på Unibet kan man nog söka sig till på google typ Citera
tototorsten Postad 11 Januari , 2010 Rapport Postad 11 Januari , 2010 Fattar inte 100a vad du menar... men alltså lirar du på ladbrokes lr Unibet så kan du fortfarande möta spelare från de andra skinsen på de låga borden. Fast de har även egna bord som bara spelare från Ladb/Unibet kan sitta på. Sen till hur man får RB på Unibet kan man nog söka sig till på google typ Ja men hur gör man fär att möta andra spelare om man spelar på unibet ? jag kan bara spela på dom gröna borden som bara är unibet o laddys. Citera
arealloser1 Postad 11 Januari , 2010 Rapport Postad 11 Januari , 2010 Ja men hur gör man fär att möta andra spelare om man spelar på unibet ? jag kan bara spela på dom gröna borden som bara är unibet o laddys. hmn bra fråga du just nu verkar det bara som de finns gråa bord på 0.50/1 nivån övriga vet jag ej, de kanske tagit bort dem helt på typ 1/2 Citera
Limmet Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Förövrigt tror jag unibet (hela microgaming) bytt till viktad contributed vid nyår? Vet flera inkl mig själv som har rakeat betydligt mindre än vad pt2/pt3/hm osv jämfört med mgr och 2009.... Någon mer som märkt detta? Citera
Gustaf112 Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Förövrigt tror jag unibet (hela microgaming) bytt till viktad contributed vid nyår? Vet flera inkl mig själv som har rakeat betydligt mindre än vad pt2/pt3/hm osv jämfört med mgr och 2009.... Någon mer som märkt detta? Borde dom inte meddelat det isf? Vad säger klåparna på supporten? Citera
RedEyedGirl1 Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Borde dom inte meddelat det isf? Vad säger klåparna på supporten? Ladbrokes har iaf skickat ut ett mail ang detta Citera
Zecon Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Ladbrokes har iaf skickat ut ett mail ang detta Ligger ladbrokes och unibet på samma nätverk btw? Menar på alla nivåer ? Citera
Gustaf112 Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Förövrigt tror jag unibet (hela microgaming) bytt till viktad contributed vid nyår? Vet flera inkl mig själv som har rakeat betydligt mindre än vad pt2/pt3/hm osv jämfört med mgr och 2009.... Någon mer som märkt detta? Hej Gustaf, tack för att du kontaktar Unibet. Det stämmer att vi har bytt rakemetod. Den nya mer rättvisa rakemetoden trädde i kraft den 5e Januari. Exempel: Ifall du är involverad i en €60 pot där du har satsat €6(du står för 10% av potten). Ifall huset rakelimit för det bordet är 5% så kommer du generera 30 cent i rake(5% av €60 = €3 och 10% av €3 = 30c). Spelaren som vinner potten kommer få 5% dragit från sin vinst på €60, d.v.s. han kommer att vinna en pott på €57. För bord med 3-10 spelare och insatser på över 0.05/0.10 tar huset 5% av potten upp till maximum €3 eller $3 - beroende på bordets valuta. För heads up bord med insatser över 0.05/0.10 tar huset maximum 5% upp till €1/$1. För alla bord där insatserna är lägre än ovan, tar huset 10% upp till maximum 10 cents. Kortfattat: Din egen rake baseras helt på hur mycket DU satsar i potten till skillnad från tidigare. Citera
Akumila Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Ligger ladbrokes och unibet på samma nätverk btw? Menar på alla nivåer ? Ja, men Ladbrokes har ett fåtal egna bord. Kolla här under 'Microgaming': http://www.pokerscout.com/ Citera
confusion86 Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Hej Gustaf, tack för att du kontaktar Unibet. Det stämmer att vi har bytt rakemetod. Den nya mer rättvisa rakemetoden trädde i kraft den 5e Januari. Exempel: Ifall du är involverad i en €60 pot där du har satsat €6(du står för 10% av potten). Ifall huset rakelimit för det bordet är 5% så kommer du generera 30 cent i rake(5% av €60 = €3 och 10% av €3 = 30c). Spelaren som vinner potten kommer få 5% dragit från sin vinst på €60, d.v.s. han kommer att vinna en pott på €57. För bord med 3-10 spelare och insatser på över 0.05/0.10 tar huset 5% av potten upp till maximum €3 eller $3 - beroende på bordets valuta. För heads up bord med insatser över 0.05/0.10 tar huset maximum 5% upp till €1/$1. För alla bord där insatserna är lägre än ovan, tar huset 10% upp till maximum 10 cents. Kortfattat: Din egen rake baseras helt på hur mycket DU satsar i potten till skillnad från tidigare. Vart hittar man så låga bord ?? Det lägsta jag sett är 0,25/0,5. Citera
DrRoland Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 För bord med 3-10 spelare och insatser på över 0.05/0.10 tar huset 5% av potten upp till maximum €3 eller $3 - beroende på bordets valuta. För heads up bord med insatser över 0.05/0.10 tar huset maximum 5% upp till €1/$1. För alla bord där insatserna är lägre än ovan, tar huset 10% upp till maximum 10 cents. Intressant.... 10% rake på NL5 och lägre. Rätt svinigt att börja med nya lägre bord för att därefter börja plocka 10% som omöjligt kan gå att slå. Vart hittar man så låga bord ?? Det lägsta jag sett är 0,25/0,5. Du kan ju testa med att ta bort heads-up filtreringen... Citera
confusion86 Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Intressant.... 10% rake på NL5 och lägre.Rätt svinigt att börja med nya lägre bord för att därefter börja plocka 10% som omöjligt kan gå att slå. Du kan ju testa med att ta bort heads-up filtreringen... Ja men se på fan. Valda den andra lobbyn och helt plötsligt fanns dom där. Nu kan jag se dom blåa borden också. Tackar! Citera
confusion86 Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Ja men se på fan. Valda den andra lobbyn och helt plötsligt fanns dom där. Nu kan jag se dom blåa borden också. Tackar! Nä nu skojade jag. Fick ju bara fram HU borden med Play Money. Citera
Recommended Posts