Gå till innehåll

JNlsn och Gold3nrush - Universitetsproffs


jlnsn

Recommended Posts

HEHE, jag älskar den!! Och dig också Najvik! Nu ska jag försöka skriva lite trots att jag knappt kan hålla ögonen öppna..Har lirat en rätt lång och rolig session där det var action från alla håll och kanter..Tog ett pass i förmiddes som slutade typ 3,5K back så lägger ner nu när jag tagit igen allt..Somliga kallar mig turmonster hehe, men jag klagar inte..Hörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 489
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vinner inte en flipp, får inte betalt av något springer allmänt uselt så väljer att runda av efter kvällens spel.

 

Mål för Juli månad:

 

Minst 50k händer varav minst 30k på 1/2.

Blev 40 varav 13 på 1/2

 

Inte högre än 2,5/5

Klarades inte av.

 

Kolla minst 3 videos.

Kollat två men kände inte att jag hade ut något speciellt av dom.

 

Stänga ner om jag blir så tiltad att det går ut över spelet.

På väg att bli bättre

 

Kolla upp en rbsida.

Har jag fixat men inte kört igång något lir där än.

 

Träna minst 20 pass i olika former.

Uppe i 19 så ska kommer klaras av imorgon.

 

 

Stannar på 25k upp i Juli över 40k händer, klart godkänt men frustrerande mtp på hur månaden började. Ska hur som helst bli skönt att börja om på noll nu i augusti.

 

 

MÅL AUGUSTI

 

 

20 träningspass.

 

Läsa en pokerbok jag har liggande.

 

40k händer.

 

Bara lira 1/2 och 2/4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar månaden med en misärsession och slutar därmed 28K upp över 70 timmar typ. Känns rätt mkt som skit mtp den fina starten men det är i alla fall bättre än att backa..Vet ej riktigt hur mkt jag ska lira i Aug men blir säkert ungefär lika mkt som nu i Juli..Får hoppas på ett fint resultat..Hade fiint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summerar upp första dagen i augusti på 300:- plus. Sinnessjuk kall kvällssession. Fan det sjukaste jag varit med om. I princip bara kört 1/2 idag. Orkar inte skriva mer än så om det.

 

Gick 9hål innan idag, första för året. Lirar med en kompis som håller "backhand grepp" och sportar en bag som Stig Helmer skämts över att bära. Skulle uppskatta att jag tar han 9 av 10 rundor. Obv hittar han en jävla rush och går 5 över par (han har spelat golf 7, max 10 gånger i livet). Lyckades med allt, helt sanslöst. För att tilta av mig fick jag dra ut och löpa milen, 2a gången på 3 dagar. Känner att jag börjar få upp suget. Nu när man inte jobbar passar det perfekt att ösa på träning.

 

Pokermässigt ska jag nå upp till 40k händer. Har ett bet med brorsan, där man blir tvungen att bjuda middag på Carl-Fredrik (500ish) om man inte når upp till 40. Mest prestige men är relativt övertygad att jag kommer nå det, gör iaf en tvungen att spela en del så man inte slackar av på takten tot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summerar upp första dagen i augusti på 300:- plus. Sinnessjuk kall kvällssession. Fan det sjukaste jag varit med om. I princip bara kört 1/2 idag. Orkar inte skriva mer än så om det.

 

Gick 9hål innan idag, första för året. Lirar med en kompis som håller "backhand grepp" och sportar en bag som Stig Helmer skämts över att bära. Skulle uppskatta att jag tar han 9 av 10 rundor. Obv hittar han en jävla rush och går 5 över par (han har spelat golf 7, max 10 gånger i livet). Lyckades med allt, helt sanslöst. För att tilta av mig fick jag dra ut och löpa milen, 2a gången på 3 dagar. Känner att jag börjar få upp suget. Nu när man inte jobbar passar det perfekt att ösa på träning.

 

Pokermässigt ska jag nå upp till 40k händer. Har ett bet med brorsan, där man blir tvungen att bjuda middag på Carl-Fredrik (500ish) om man inte når upp till 40. Mest prestige men är relativt övertygad att jag kommer nå det, gör iaf en tvungen att spela en del så man inte slackar av på takten tot.

 

Att vara 300 kr upp är alltså det sjukaste du varit med om? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vara 300 kr upp är alltså det sjukaste du varit med om? :-D

 

Hehe, så är det ju när man grindar svs;-)

 

Nej men backade typ 1,2k där på kvällen på diverse skit. Va väl rätt steamad så därav gnället. Nu ska jag få i mig en snabb frukost för att sedan bege mig mot gymmet.

 

Laters!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levererar en galet aktiv dag, upp vid halv elva. Frulle sen raka till gymmet. Därefter klippning följt av entourage med en polare. Här skulle man kunna tro att jag skulle gå in i väggen. Men nej då, rör ihop storkok pannbiffar och köttfärssås samtidigt som jag tar hand om disken. Som grädde på moset avslutas dagen med 3,2k cg händer samt en 3e plats i midnatts mötet. Totalt upp 5,3k idag. Vilket ger 5,6k för Augusti över 5,2k händer.

 

Ruskigt sliten nu. GN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levererar en galet aktiv dag, upp vid halv elva. Frulle sen raka till gymmet. Därefter klippning följt av entourage med en polare. Här skulle man kunna tro att jag skulle gå in i väggen. Men nej då, rör ihop storkok pannbiffar och köttfärssås samtidigt som jag tar hand om disken. Som grädde på moset avslutas dagen med 3,2k cg händer samt en 3e plats i midnatts mötet. Totalt upp 5,3k idag. Vilket ger 5,6k för Augusti över 5,2k händer.

 

Ruskigt sliten nu. GN

 

Haha människors olika definition av aktiv dag...snygg inledning på månaden iallafall !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha människors olika definition av aktiv dag...snygg inledning på månaden iallafall !

 

Hehe ty! Fan gick i ett hela dagen ju;-)

 

Vaknade kring tolv av att en polare ville spela tennis så körde på det. Blev lite käk efter det och nu har jag grindat 3h. En seg inledning kompenserades av en lillrush i slutet för att landa på 2,8k upp. Nu hade jag tänkt styra lite pannkakor inför kvällens xbox drabbningar. EV. lite lir efter det med. Måste infinna mig på arbetsförmedligen kl 10 imorgon så det stör ju obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss varit på AF, minst sagt gvande kan man väl säga. Man måste älska Sverige ibland.

 

Lirade typ 1k händer igår kväll, plussade 700:-. Åkte på några sega utdragningar men tvåoutade även en trevlig stackare för 1,1k så ska inte klaga. Volymen så här långt i Augusti är mkt bra, 7600 händer och upp 9,2k så det är synd och klaga. Ska fortsätta mata in händer för känner mig ganska motiverad.

 

Nu blir det tennis, är jag på hugget blir det nog en löprunda efter det också. Skulle egentligen gymmat men det får bli imorgon då.

 

 

Överspelar jag denna handen totalt eller? Båda två är kassa.

 

***** Hand History for Game 1358468902 ***** (Boss)

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, August 03, 10:21:37 ET 2010

Table Britta Turbo 21 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Harrier ( $398.00 USD )

Seat 2: mawe_89 ( $451.38 USD )

Seat 3: JNlsn ( $524.43 USD )

Seat 4: bolli555 ( $635.85 USD )

Seat 5: youngman ( $130.02 USD )

youngman posts small blind [$1.00 USD].

Harrier posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Kd Ks ]

mawe_89 folds

JNlsn raises [$7.00 USD]

bolli555 calls [$7.00 USD]

youngman folds

Harrier calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 5h, 6s, 4d ]

Harrier checks

JNlsn bets [$16.50 USD]

bolli555 raises [$33.00 USD]

Harrier calls [$33.00 USD]

JNlsn raises [$82.50 USD]

bolli555 folds

Harrier calls [$66.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Harrier checks

JNlsn bets [$189.75 USD]

Harrier calls [$189.75 USD]

** Dealing River ** [ 8h ]

Harrier bets [$102.25 USD]

JNlsn calls [$102.25 USD]

Harrier shows [7d, 5s ]

Harrier wins $822.00 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför kör du fortfarande 1/2 när du plussat 25 k förra månaden och redan nu ligger på ett 9k plus i augusti? vill du inte klättra?

 

Nej, pallar inte med swingsen högre upp (5/10+). Går ut för mycket över riktiga livet osv. vill egentligen bara tjäna pengar. Enklast och säkrast där nere. Kanske tråkigt men men. Lirar du också på svs eller? Nick?

 

Bara kört 500 händer idag, backade rakt ut som std verkar vara idag för alla andra svsgrinders också. Största vinstpott 180:-...

 

 

 

Tankar om denna? Såg bara set asså. Fi är någon form av 29/18 reg.. Klockslag stämmer obv inte=)

 

***** Hand History for Game 1359096720 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, August 04, 09:45:19 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 18 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Leahan ( $2625.61 USD )

Seat 4: Frozo ( $430.73 USD )

Seat 5: JNlsn ( $736.50 USD )

Frozo posts big blind [$4.00 USD].

Leahan posts small blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Th Qc ]

JNlsn raises [$12.00 USD]

Leahan calls [$10.00 USD]

Frozo folds

** Dealing Flop ** [ 4h, 9d, Jh ]

Leahan checks

JNlsn bets [$21.00 USD]

Leahan raises [$66.00 USD]

JNlsn calls [$45.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Kh ]

Leahan checks

JNlsn bets [$108.00 USD]

Leahan calls [$108.00 USD]

** Dealing River ** [ 5c ]

Leahan checks

JNlsn bets [$236.00 USD]

Leahan calls [$236.00 USD]

Leahan shows [7h, 5h ]

JNlsn shows [Th, Qc ]

Leahan wins $833.00 USD from main pot

 

Edit. Back 1600:- för dagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämde mig för att få in 1k händer innan jag drog och tränade. Halvsegt pass. Ligger hursomhelst typ 1k upp och har klickat ut blindsen och stängt ner alla bord utom 2. I sista handen på det ena kvarvarande bordet inträffar då denna:

 

***** Hand History for Game 1359319206 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, August 05, 10:55:35 ET 2010

Table Cleopatra 66 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Horror ( $675.50 USD )

Seat 2: van_dutch ( $547.51 USD )

Seat 3: Bajselof ( $1161.71 USD )

Seat 4: Jerico ( $867.82 USD )

Seat 5: JNlsn ( $1135.38 USD )

Bajselof posts small blind [$2.00 USD].

Jerico posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Jc Js ]

JNlsn raises [$14.00 USD]

Horror folds

van_dutch folds

Bajselof raises [$50.00 USD]

Jerico folds

JNlsn calls [$38.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Jd, 5d, 4h ]

Bajselof bets [$72.00 USD]

JNlsn calls [$72.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Th ]

Bajselof bets [$168.00 USD]

JNlsn raises [$456.00 USD]

Bajselof raises [$869.71 USD]

JNlsn calls [$555.38 USD]

Bajselof wins $26.33 USD

** Dealing River ** [ Kh ]

Bajselof shows [Ts, Tc ]

JNlsn shows [Jc, Js ]

JNlsn wins $2259.76 USD from main pot

 

 

Sjukt riggad turn obv.. Handen gör iaf så att passet slutar upp 2,2k.

 

Nu gym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Hansson... Jag kan erkänna att jag brukar vara gnällig på domare och sånt men att den mannen var Sveriges representant i VM är sinnessjukt. Kollade Hif-Djurgården på Olympia idag och trots sanslöst dåligt försvarsspel emellanåt från båda lagen så var det inte i närheten av hur dålig Martin Hansson var. Ingen nivå alls att tala om ingen pondus och ingen känsla. Lantz får rött för en tackling på mittplan (visst, jag kan köpa att det var rött) samtidigt som Jonsson får gult för en tackling som är senare, vårdslösare och med högre fart. Samme Jonsson som 10 min senare Gör 2-2 för Djurgården. Nu var dettta bara ett exempel, han var nog lika kass åt båda håll. Grymt nonchalant i sitt uppträdende. Lite samma fenomen som med Frisk innan, när man får komma ut och dömma internationellt så kan man dömma allsvenskan i sömnen. Tror dom...

 

Så, med det ur systemet så kan jag konstatera att jag skrapat ihop 2820 händer idag och ett plus på 3,2k. Månaden för tillfället på 10,8k ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ett roligt 2k back över 400 händer så här på förmiddagen. Största potten jag vinner ligger på 250:- Inledde med denna. Sen någon jj vs kk, kk vs aa osv på det.

 

***** Hand History for Game 1359945624 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, August 06, 11:14:07 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 6 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Adi_inter1 ( $1041.74 USD )

Seat 2: JNlsn ( $799.69 USD )

Seat 3: Ztrijji ( $834.91 USD )

Seat 4: kokice ( $1068.10 USD )

Seat 5: Pokerrr007 ( $1110.98 USD )

kokice posts small blind [$2.00 USD].

Pokerrr007 posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Qc Ac ]

Adi_inter1 folds

JNlsn raises [$14.00 USD]

Ztrijji calls [$14.00 USD]

kokice calls [$12.00 USD]

Pokerrr007 calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Qh, 9d, 3d ]

kokice checks

Pokerrr007 checks

JNlsn bets [$42.00 USD]

Ztrijji raises [$147.00 USD]

kokice folds

Pokerrr007 folds

JNlsn calls [$105.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2c ]

JNlsn checks

Ztrijji bets [$262.50 USD]

JNlsn raises [$638.69 USD]

Ztrijji calls [$376.19 USD]

** Dealing River ** [ 8d ]

JNlsn shows [Qc, Ac ]

Ztrijji shows [Jd, Qd ]

Ztrijji wins $1612.38 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sen man skrev något så tänkte fläka in en liten uppdatering..Är hos en polare i Lund och slår i hjäl lite dötid. Vi ägnar oss åt de riktigt fina grejerna som att spela tennis, betta lite, flotta i oss snabbmat och kolla på diverse sporter på TV..Har även hunnit med att tjäna mina första cash på tennisbanan då jag hustlade en polare rätt bra..500 kr på att han inte skulle få mer än 3,5 game i en 3setare och jag rullade hem matchen så enkelt som möjligt med 6-1 6-1..Kände jag fick ge bort lite tröstgame så det skulle verka trovärdigt 8-) haha..500 behöver han nog inte gräva så djupt i fickorna efter så det var inte mer med det och det var rätt chill efteråt..Han är rätt ny på tennisbanan och jag måste ge honom att han har rätt fin touch och bra utvecklingspotential..

 

Imorn blir det att kolla säsongens första hockeymatcher nere i Malmö Arena..Mjukstarten för somliga(höjdpunkten för mig) är vårt kära Rögles j20 lag mot MIF och det följs sedan av MIFs match mot Hamburg, däremellan tänkte vi pressa in lite tennis och nån go bit mat inne i Malmö city så det blir att ligga på rulle vilket gynnar skarpt!!

 

Det har blivit en del poker oxå, varken mkt eller lite och resultatet ligger på 10K upp för Aug, lägg därtill några fina tennisbets från Washington och jag är rätt nöjd med månaden so far..Nästa vecka är det Masters i Toronto så man får hoppas att bettingformen håller i sig så att man kan roa sig med lite gott slask till den turren..Ses

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller fortfarande till i Lund, chillar som fan ikväll blir det tacos och att njuta lite av Nalbandians skönlir..Fyfan vad grabben är bra..Var inne rätt tungt på honom igår till 1.75 vilket var rena bjudeoddset med facit i hand..Han fullkomligt käkade upp Cilic som mest stod och var imponerad på andra sidan, ikväll lär det var Baghdatis tur att springa i ingenmansland..

 

Har just nu igång en bet på Hamburg mot mitt kära Rögle(hur fan man nu kan tippa emot hjärtat)..3.90 ansåg jag vara rena guldoddset men jag är inte alltför ledsen äver att Rögle leder med 2-0 just nu..Ryktet går ju dessutom att Hmburg krökade ner sig igår hehe..

 

Pokern går fortfarande rätt stabilt om än lite segt..11K plurre ATM..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis avslutat 2700 händer. Plus 2,3. Förstår inte hur det gick till för det kändes som passet endast bestod av förlrade potter på alla möjliga vis. Hittar verkligen inget flyt i liret. Men man får va nöjd med plus.

 

Blev inte en enda hand i lördags. Spenderade dagen i Båstad och kollade innebandy på centercourten där. Nog enda gången det här året som jag kommer känna att jag saknar att spela tror jag. Så sjukt rolig turnering att vara med i. Kvällen avslutades med lite öl och en sväng på stan. Dock höll jag en låg profil. Börjat mer och mer med det, för ett år sen var det spår fllor hit och dit men numera brukar jag vara rätt städad.

 

Idag har jag mest degat och sen begav jag mig ut en vända till ishallen för RBK-Hamburg. Förstår inte vad hamburg gjorde där, helt störda spelare, massa fula saker och tre matchstraff. Känns lite märkligt i en träningsmatch. Men Rögle lyckades iaf vinna med 3-2.

 

Nu blir det välförtjänt sömn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lira en timme innan gym nu. Efter 35 händer stänger jag ner. På dessa 35 händer hinns det med: AJ vs QQ på Jxx, QQ vs AK (obv chanslös) för att avsluta med 55 vs 89 på 576 (obv chanslös). 1,4k ner. Ty SVS! Hur är tanken att man ska orka spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett rejält gympass där tilten togs ut. Bestämde mig även för att spela till jag var plus igen för dagen. Nu, 2600 händer senare stämplar jag ut med ett plus på 2,7k. Skönt att vända det hela. Kollade sjätte avsnittet Entourage säsong 7 nyss. Börjar flippa en del där nu får man väl säga. Längtar ju till nästa måndag redan. Nu blir det nog en marsglass (nöt) och lite tennis på tv innan jag släcker lampan.

 

Upp cirkus 13,5k över 16600 händer i Augusti. Mitt vad mot brorsan ser ljust ut då han spontanåkte till Malaga en vecka härom dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på riktigt på att kräka i tangentordet. Går så jävla dåligt. Nöjd med spelet men hamnar inte rätt i ett enda läge. Fått in 1750 händer och sakta men säkert backat 2k. Tiltade ur totalt i slutet på något mongo som synade k7hj oop och drog ut mina aa. Så får se om man får ha chatten kvar.

 

En hand som summerar dagen:

 

***** Hand History for Game 1362585978 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, August 10, 12:35:41 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 5 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: ZXYZ ( $400.95 USD )

Seat 2: JNlsn ( $1098.69 USD )

Seat 3: sorcerer ( $89.33 USD )

Seat 4: str1ke ( $855.41 USD )

Seat 5: Ark70 ( $483.45 USD )

sorcerer posts small blind [$2.00 USD].

str1ke posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ As Ad ]

Ark70 raises [$32.00 USD]

ZXYZ folds

JNlsn raises [$92.00 USD]

sorcerer folds

str1ke folds

Ark70 calls [$60.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 8c, 4h, Jh ]

Ark70 checks

JNlsn bets [$128.00 USD]

Ark70 calls [$128.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 7c ]

Ark70 bets [$263.45 USD]

JNlsn calls [$263.45 USD]

** Dealing River ** [ 2c ]

Ark70 shows [Qc, Tc ]

Ark70 wins $957.90 USD from main pot

 

 

Efter en 7-8 såna på en dag rinner det lätt över. Ska nog ut och springa nu får se om man hittar motivation att spela mer inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska följa din DB :lol: .

Hur tycker du spelat är på 1/2, 2/4 & 2.5/5 jmf med 1-2år tillbaka, har själv tagit pause efter en längre tids slit utan önskat resultat

 

 

Tjena! Jo visst är det så att spelen blivit lite tuffare på svs lägre nivåer. Men fortfarande fint värde. Skilnaden är väl att det är lite färre fiskar och lite fler regs. Då dom flesta idioterna antagligen tröttnat. Vad var det du nickade på svs? Spelar inget längre?

 

Blev en mils tilt-löpning innan kvällsmaten, helt död. Var skeptisk till spel men när flickvännen somnat fanns det inte mkt annat att göra. Betade av typ 1600 händer vilket ger 3,3k händer för idag. Lyckades gräva mig ur 2k hålet och sluta plus 900:- istället. Klart skönt även om jag fick slita ihjäl för dom. Nu är jag ruskigt sliten. 20k händer avklarade iaf. Gogogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen aldrig sprungit sämre under en enskild session än jag gjorde nyss. Sitter verkligen sjukt fokuserad, lirar imo mitt a-game och droppar 1,5k på enbart 1/2. Fanns bara inget att göra. Största vunna pott över 720 händer - 120:-. Lagom. Samma visa varenda dag, får spela 3-4k händer för att lyckas gå be. Lyckas ändå på något märkligt vis stå på 12,5k upp i augusti. Håller på och läser denna just nu:

 

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0974150231

 

Så förhoppningsvis ska dom stackarna som orkar gå in här och läsa slippa lyssna på så mycket gnäll i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...