nejah Postad 5 Januari , 2010 Rapport Postad 5 Januari , 2010 Fi spelar 58/22/5.4 och har en flopraise % på över 30, ca 200 händer. Ska förklara hur jag tänker och ni får gärna slå ner på vilket som helst av det. Preflop är standard. CB för värde på floppen känns naturligt och när han minraisar, mtp att han har 58%VPIP och 30%FlopRaise känns det som att hans range är för vid för att jag ska folda TP. Jag räknar med många bluffar och många sämre A, pengarna ska in. Om jag reraisar flop har jag svårt att se att jag får med mig många händer som jag slår, eventuellt några drag. Alltså synar jag för att c/r turn om han skickar en barrel till. Sagt(tänkt) och gjort. Bra eller anus? No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) Button ($26.64) SB ($37.20) UTG ($48.64) CO ($51.60) Hero (MP) ($30.84) BB ($13.67) Preflop: Hero is MP with Q, A 1 fold, Hero bets $1, CO calls $1, 2 folds, BB calls $0.75 Flop: ($3.10) A, 9, 10(3 players) BB checks, Hero bets $2.21, CO raises $4.42, 1 fold, Hero calls $2.21 Turn: ($11.94) 10(2 players) Hero checks, CO bets $11.35, Hero raises to $25.42 (All-In) Citera
Espen Postad 5 Januari , 2010 Rapport Postad 5 Januari , 2010 Det är nog ett helt ok spel med tanke på hans stats. Satt han på en 10a så slog ju ditt spel verkligen fel, men sitter han på ett sämre A eller bluff så slog det ju bra ut. Citera
henjon Postad 5 Januari , 2010 Rapport Postad 5 Januari , 2010 Tror man ändå ska räkna med att även en sån här lös fi blir något mindre benägen att göra rena bluffar när det ändå ligger ett ess på flopp och han är uppe mot en pre-höjare som c-betat och sen synat hans raise. Men visst känns det mer troligt att han försöker reppa en tia än att han faktiskt har en. Ev kan det finnas något drag i ryggen. Så ja - jag som själv lirar low stakes skulle nog definitivt skjuta in degen här då jag tror att vi oftare fångar en bluff alt. är uppe mot ess med lägre kicker än vi faktiskt går in i en tia eller A9. Citera
Hakflem Postad 6 Januari , 2010 Rapport Postad 6 Januari , 2010 Tror man ändå ska räkna med att även en sån här lös fi blir något mindre benägen att göra rena bluffar när det ändå ligger ett ess på flopp och han är uppe mot en pre-höjare som c-betat och sen synat hans raise. Men visst känns det mer troligt att han försöker reppa en tia än att han faktiskt har en. Ev kan det finnas något drag i ryggen. Så ja - jag som själv lirar low stakes skulle nog definitivt skjuta in degen här då jag tror att vi oftare fångar en bluff alt. är uppe mot ess med lägre kicker än vi faktiskt går in i en tia eller A9. Ja fast A9 slår vi ju nu... Citera
Ekmanen Postad 6 Januari , 2010 Rapport Postad 6 Januari , 2010 Syna inte flopp, höj tillbaks, han har för lite bakom. Hans raise är på drygt 4dollar vilket lämnar runt 8dollar kvar. Ingen anledning att bara syna där. Nobrainer push, onödig tråd imo. Citera
nejah Postad 6 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2010 Syna inte flopp, höj tillbaks, han har för lite bakom. Hans raise är på drygt 4dollar vilket lämnar runt 8dollar kvar. Ingen anledning att bara syna där. Nobrainer push, onödig tråd imo. Jag har 120bb och han täcker med dryga 200. Citera
dlinder Postad 6 Januari , 2010 Rapport Postad 6 Januari , 2010 Syna inte flopp, höj tillbaks, han har för lite bakom. Hans raise är på drygt 4dollar vilket lämnar runt 8dollar kvar. Ingen anledning att bara syna där. Nobrainer push, onödig tråd imo. Kolla stackdjupen är också onödigt eller? Citera
Espen Postad 6 Januari , 2010 Rapport Postad 6 Januari , 2010 Syna inte flopp, höj tillbaks, han har för lite bakom. Hans raise är på drygt 4dollar vilket lämnar runt 8dollar kvar. Ingen anledning att bara syna där. Nobrainer push, onödig tråd imo. OBV så spelar dem för fulla inköp, så där har du lite fel.... Citera
jonasmedz Postad 6 Januari , 2010 Rapport Postad 6 Januari , 2010 lugn lugn, ekmannen verkar bara blandat ihop BB och CO. Citera
Jerico Postad 6 Januari , 2010 Rapport Postad 6 Januari , 2010 Känns som ett bra spel, han reppar en väldigt smal värderange när han fortsätter skjuta på det turnkortet. Han har nog mkt bluffar och fiskiga felspel med Ax. Kan ju iof också tänkas att han kan spela en tia såhär men det borde inte vara en jättestor del av hans range. Citera
Recommended Posts