luckyz Postad 3 Januari , 2010 Rapport Postad 3 Januari , 2010 Har ett lager dar jag har ett biljard bord o pingis bord. nu tankte jag skaffa mig ett pokerbord o ha 'pokerkvallar' varje helg. vad sager lagen om cash game i mitt lager? ar det lagligt? bara de jag kanner far komma o lira, alltsa inget public. sorry, gick inte o soka Citera
ampixo Postad 3 Januari , 2010 Rapport Postad 3 Januari , 2010 Cashgame är så vitt jag vet not ok. Citera
Anref Postad 3 Januari , 2010 Rapport Postad 3 Januari , 2010 Gud vad denna tråd gjorde mig snurrig Citera
luckyz Postad 3 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2010 Cashgame är så vitt jag vet not ok. sa vad ar ok? Citera
swahnroger Postad 3 Januari , 2010 Rapport Postad 3 Januari , 2010 Alltså, om polisen kommer dit så är cashgame inte okej. Men om polisen inte kommer, ja då är det nog okej Lite sannolikhetslära där... Citera
Anref Postad 3 Januari , 2010 Rapport Postad 3 Januari , 2010 Alltså, om polisen kommer dit så är cashgame inte okej. Men om polisen inte kommer, ja då är det nog okej Lite sannolikhetslära där... Beror på om polisen är pokerintresserad också, lite samhällslära där... Citera
Blaabar Postad 4 Januari , 2010 Rapport Postad 4 Januari , 2010 undrar hur det ligger till.. får man inte spela cashgame med kompisar och bekanta? men hur funkar klubbarna som inte är statliga som kör cg? Citera
speccan Postad 4 Januari , 2010 Rapport Postad 4 Januari , 2010 Vad jag vet så är det tillåtet i ett så kallat "slutet sällskap" och jag antar att det är på det viset pokerklubbarna kör. Citera
Colderose Postad 4 Januari , 2010 Rapport Postad 4 Januari , 2010 Svaret på trådskaparens fråga är att det är omöjligt i praktiken att spela lagliga privat arrangerade cashgames i Sverige. Se exempelvis http://www.lotteriinsp.se/sv/Lotteri--och-spelformer/Information-om-Poker/ Poker är som bekant ett lotteri och ska man anordna lotterier så söker man tillstånd hos Lotteriinspektionen, som säger nej. "Privata" pokerklubbar är inte "lagliga", om vi nu ska välja att använda det uttrycket, eftersom syftet med dessa klubbar är att erbjuda lotteri i förvärvssyfte och sannolikt med betydligt större summor pengar inblandade än Lotteriinspektionen anger ovan. Turneringar i form av freezout är just nu i gråzonen. Ett fall kommer snart upp i Högsta Domstolen som förhoppningsvis ger en fingervisning om hur den lagliga pokerns framtid ser ut. Som tillägg kan jag säga att även den som hyr ut lokal till en s.k. pokerklubb riskerar åtal. Citera
Recommended Posts