Gå till innehåll

Ingenjörsstudent spelar NL50 SH på PokerStars.


Ingenjorsstudent

Recommended Posts

Första handen jag sitter vid bordet. Ingen historik mot någon av spelarna. Spelar jag rätt? Vad skulle ni gjort annorlunda?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Poker-Stars Hand Converter from HandHistoryConverter.com

 

Hero (BB) ($50)

UTG ($71.35)

MP ($53.45)

Button ($50)

SB ($51)

 

Preflop: Hero is BB with Q:heart:, Q:diamond:

1 fold, MP bets $1.50, Button raises to $4.50, 1 fold, Hero calls $4, MP raises to $19, 1 fold, Hero calls $14.50

 

Flop: ($42.75) K:diamond:, 3:spade:, 9:spade: (2 players)

Hero checks, MP bets $11, Hero folds

 

Total pot: $42.75 | Rake: $2

 

Results:

MP didn't show

Outcome: MP won $40.75

 

 

 

Fold eller shove pre helt klart. Alla floppar med K o A är jobbiga. Utan historik foldar jag nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej!

 

jag ska nog oxå försöka mig på stars signupbonus på 600 dollar. Ser att du fått spela ca 20 k händer på shorthanded bord nl 50 för att cleara den. har du ngn aning om hur mkt du rejkat ??

 

Hej! Nej, jag har inte spelat 20k händer för att cleara den, snarare 48k händer. Jag började spela mot bonusen redan i mitten av november, de 22k händer som jag redovisat här i dagboken är vad jag spelat i år. Jag har rejkat ungefär $2000 under tiden. Så bonusen motsvara ganska precis 30% RB. Sen tjänar man ju lite FPP under tiden och så, så den verkliga RB:n är något högre. EDIT: Plus att du kommer få den nya VIP Stellar-bonusen. Du kommer hinna spela in $150 bonus där också, samtidigt som du clearar depositbonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du bör 4beta och få in det med QQ. Pre dvs.

 

Har inte Fi alltid AA/KK/QQ/AK i det läget preflop? Isf ligger vi under väldigt mycket.

 

Jag går i princip aldrig all-in preflop förutom med AA, och ibland med KK mot rätt motståndare. Jag tycker att man nästan aldrig ser folk som går All-in preflop med annat än AA/KK. AK och QQ ibland, men det är långt ifrån alla som skulle göra det (där ibland jag).

 

 

Mitt resonemang kanske är felaktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte Fi alltid AA/KK/QQ/AK i det läget preflop? Isf ligger vi under väldigt mycket.

 

Jag går i princip aldrig all-in preflop förutom med AA, och ibland med KK mot rätt motståndare. Jag tycker att man nästan aldrig ser folk som går All-in preflop med annat än AA/KK. AK och QQ ibland, men det är långt ifrån alla som skulle göra det (där ibland jag).

 

 

Mitt resonemang kanske är felaktigt?

 

Läste fkt din HH fel från början, my bad.

 

Vet inte riktigt hur tajt det är på NL50, var ett tag sen jag själv spelade eller kikade mkt på nivån. Tror däremot fortf att jag vill 4bet och få in det, känns sjukt trist att folda så fort det kommer ett överkort. I pos däremot synar jag oftare in mig, men inte oop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker faktiskt med att motståndaren någon gång kan tänkas göra det med JJ eller AQ utöver AA/KK så är du ihamn.

 

Om motståndaren kan ha AK, QQ+

så har du 40/60 med QQ

 

Därför värt att ta note om du ser någon hamna allin pre med typ 99 :)

 

och btw tack för klargörandet angående RB på stars bonus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt resonemang kanske är felaktigt?

 

Det verkar ganska skevt. Hars svårt att se att folk på nivån är så kassa att dem bara 3bettar AK, QQ+ som regel? Mot någon jag vet inte sitter som en sten med 3bet på under typ 2.5% 4betar jag QQ ur position och det har varit lönsamt för mig hitills, även på NL50.

 

edit: om jag förstår ditt resonemang korrekt så synar du hans 3bet med enbart setvalue?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ganska skevt. Hars svårt att se att folk på nivån är så kassa att dem bara 3bettar AK, QQ+ som regel? Mot någon jag vet inte sitter som en sten med 3bet på under typ 2.5% 4betar jag QQ ur position och det har varit lönsamt för mig hitills, även på NL50.

 

edit: om jag förstår ditt resonemang korrekt så synar du hans 3bet med enbart setvalue?

 

Okej, jag kanske borde ändra hur jag spelar höga pockets då.

 

Njae, jag hade kunnat tänka mig att re-raisa all-in på floppen om det hade varit låga kort på floppen. Jag tänker att han kan ha AK där, och cont.-bettar, även om jag förväntar mig att springa in i AA/KK en stor andel av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...