Gå till innehåll

Smooger - Typ deff


smooger

Recommended Posts

Dryygt med bagaget, har själv varit med om det. Men fick det dagen efter.

Vad är det för tenta du har? Visst ska du läsa statistik nu? Ska själv läsa det, men på engelska dock. Men antar att det är samma kursplan och litteratur som gäller. Börjar läsa termin #2 nu på civilekonom och läser termin #1 i höst. Är lite nervöst, har inte pluggat nått på 3 år :roll:

 

Har ekonomistyrningstenta på fredag sen har jag statistik. Gl med plugget:-)

 

Jag är inte i en IRL downswing känns det som. Blir av med väskan där jag har mina böcker o andra saker jag gärna skulle vilja ha. Ska köpa nya böcker så jag kan plugga till tentan, obv slut... Helt jävla fuckad mao. De tryckte ihop kursen så att vi måste göra ett grupparbete nu i veckan, satt 9timmar idag o sen ska man hem o försöka plugga till tentan :/ Har aldrig blivit av med en resväska och nu verkar man inte ens få tillbaka den känns så otroligt jävla odgskmposkdnmgspo. På grund av allt plugg hinner jag inte träna något den här veckan vilket jag sett framemot. Toppen på isberget är att man även hittar städvecka i korridoren8-) ...

 

Men jag kan ta en omtenta, har ju klarat allt annat. Tänkte dessutom droppa ett antal kg under våren, börjar redan idag även om jag inte hinner träna något just nu. Tänkte köpa en personvåg till helgen och dokumentera mina framsteg här, det ska fan gå! Och för att ge det en bra start tänkte jag slopa alkoholen ett tag. två vita veckor innan jag åker till Åre och sen en månad av att bara må bra och träna flitigt, kanske tjäna lite pengar på poker?:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 600
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ty.

 

Gjort klart tentan, tyckte det va taskiga frågor på den. Betydligt svårare är gamla tentor osv, gick åt helvete med andra ord. Första omtentan! Känt mig väldigt nere deppig hela veckan fram tills idag, är nog flera faktorer. bara suttit inne o "pluggat" senaste tre dagarna, men inte pluggat mkt alls. Prata med farsan igår som sa att de verkar ha hittat min väska iaf, otroligt jävla skönt, men den skulle inte anlända förens 18januari :S

Ska ta en skön promenix till stan nu o köpa en våg samt underställ så Åre blir bra. Eftersom jag inte ska dricka tills Åre blire inge tenta firande utan ska dra årets första styrkepass istället, högst troligt årets första pokerpass oxå:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vägde mig idag, var mer än jag trodde. Gick nog ner en del under hösten men sen i november/december så började det gå utför med kosten och julen är ju alltid julen... Jaja hursom så väger jag fantastiska 89pannor. Får se hur det utvecklar sig :)

 

01-15 89.0kg

 

Blir att väga in sig varje måndag morgon i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På längd? Låter inte så illa imo

 

:) Är 180cm lång

 

För snart 2veckor sen stod jag på Arlanda och fick aldrig mitt bagage. Efter några samtal osv o möjlighet att tracka väskan på nätet via någon internationell "min väska är borta" portal så hittades den i torsdag och stod att den skulle levereras idag. Fick aldrig nåt samtal om att den idag, så jag ringde Sas igen. De påstod att den fortf var borta, jag påpekade det jag sett på nätet. Han ursäktade sig och sa att han skulle ringa upp inom 10min. Ringer upp och säger att flera kunder oväntat fått sina väskor på senare utan Sas vetskap. I allt jävla kaos på Charles de Gaulle(kommer aldrig flyga via Paris svarta hål till flygplats igen) så har de skeppat iväg en massa väskor med Fedex bud istället för standard via flyg. Ska ringa Sas igen imorn om jag inte fick den idag så... Kan man få sin väska one time!

 

Har avverkat årets första gympass på IKSU i förnedrande stil. Är svag för att jag inte har tränat på 4veckor, men har dessutom börjat på ett nytt schema. Eller, det är samma övningar bara olika rep. 1a veckan 15x3, 2a veckan 8x3 och 3e 4e 5x5. Repetera. körde bröst/triceps idag och det tog inte lång tid för triceps var helt slut. Skönt att vara tillbaka på banan igen iaf.

 

Tänkte stapla ett par mål för våren.

- Gå ner 10kg.

- Åka på minst en kortare resa. Blir förmodligen Rom i Maj.

- Klara av allt i skolan.

- Ha en 10k€ plusmånad (den här blir tuff hehe :P).

- Inte dricka en droppe alkohol fram till Mars (bortsett från Åre trippen nu 23-27)

 

Jag vill åka till USA och Vegas i sommar igen, nån som ska dit?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kroppen vet att man har börjat träna igen, och ikväll blire på't igen.

 

Igår när jag gick hem själv från skolan för att typ alla stanna kvar o jobbade med uppgifter i boken så funderade jag på om jag inte pluggade för lite, speciellt med tanke på omtentan jag redan antecknat i kalendern utan att ha fått resultatet. Började 13 idag och tänkte gå tidigare och räkna i skolan, men jag pallade inte gå så jag slaggade vidare och hann spela 200 händer(grönt) istället samtidigt som jag kollade på House. Dax att skärpa till sig kan tyckas.

Men så dimper tentaresultatet ner, 20p. Riktig klonk, fattar inte hur det gick till. Enda slutsatsen jag kan dra är att jag inte behöver plugga mer, har ju klarat alla tentor:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Det är dåligt med uppdateringar nu Anton!

 

Hur går det med träning, vikt, poker osv?

 

Tjena Nick, allt bra lr? :)

 

Tjaaa, tänkte skriva när jag kom hem från Åre i torsdags men jag var helt nere i min dåvarande feber. Mitt immunförsvar klarar tydligen inte av att supa 3dgr i rad så den 4e dagen sa den ifrån. Hade dock otroligt jävla roligt i Åre, en av mina bättre i den kortare kategorin. Fanns Norrmän överallt och jag kom hem med alla ben intakta. Även om nån stjärna i lyckades köra in i mig sista dagen när febersymptomen redan hade börjat visa sig(trodde jag bara var bakis). var i slutet på Åreskutan och jag tumlade väl ner en 20-25mter typ, vart jävligt förvånad och chockad. Kunde slutat rätt illa men kom undan med näsblod.

 

Har precis blivit tillräckligt frisk för att kunna träna igen. Gymmat igår och idag, så skönt att vara tilbax. Gick ner ett kilo veckan innan jag var i Åre, men gick upp det under tiden jag var där så är väl tilbax på 0. Februari kommer dock va helt alkoholfri, ska bli skönt:D

Började spela poker efter att halva månaden hade gått och fick inte in mkt volym med tenta och Åre resa, men ska inte klaga på resultatet. Önskar bara att jag hade mer tid att spela. Siktar på 20k händer i feb.

 

Är jävligt skoltrött trots att jag inte gör någonting, ledighet gör mig bara påmind om vad jag inte har... Fick tilbax min resväska i fredags, 23dagar efter att jag landade på Arlanda. När man kollar i rummet börjar man ju undra om jag är tillräckligt mogen att bo själv. Grejer ÖVERALLT, och har massor att tvätta. Tänkte börja ta tag idet idag, men det tänkte jag även igår så:roll: ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå det är bara bra. Har gjort ett vad med Andreas som gör att jag blir lite mer motiverad till att både spela och träna (fast träna är jag ändå ganska motiverad till). Jag ska spela minst 550 MT-SNGs under februari månad och lika många under mars månad. Det borde inte va svårt, i november och december spelade jag 700/månad, fast i januari blev det typ 350.. Så det är bra att jag har en gräns att sikta på, minst 550. Ska försöka spela ännu mer men det är iaf ett minimum. Sen så ingår det även ett viktvad som innebär att jag måste väga 85.0 kg eller mindre den 4 maj (dagen innan jag åker till Prag med några kompisar).

 

Jag har fått oddset 3 mot 1 och väger just nu 93 kg. Det känns ganska bra och jag tror att jag har goda möjligheter att klara det. Ska bara försöka lägga in lite mer konditionspass och promenader och sånt.

 

Låter som att du har haft roligt, men det är nog bra med en vit månad. Jag ska också försöka inta otroligt lite alkohol den närmsta tiden, känns så onödigt att dricka varje vecka, både för den allmänna hälsan och för att inte tala om antalet kalorier man får i sig..

 

Det tar väl ett tag att vänja sig vid att bo själv antar jag, men jag tror du kommer klara det alldeles utmärkt. Gäller ju bara att ha disciplin och göra sånt som man måste göra, men det kommer väl efterhand. Jag är 100 gånger bättre på att diska och sånt i tid och inte skjuta på det än vad jag var för ett par år sen så..

 

När kommer du till sthlm nästa gång då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå det är bara bra. Har gjort ett vad med Andreas som gör att jag blir lite mer motiverad till att både spela och träna (fast träna är jag ändå ganska motiverad till). Jag ska spela minst 550 MT-SNGs under februari månad och lika många under mars månad. Det borde inte va svårt, i november och december spelade jag 700/månad, fast i januari blev det typ 350.. Så det är bra att jag har en gräns att sikta på, minst 550. Ska försöka spela ännu mer men det är iaf ett minimum. Sen så ingår det även ett viktvad som innebär att jag måste väga 85.0 kg eller mindre den 4 maj (dagen innan jag åker till Prag med några kompisar).

 

Jag har fått oddset 3 mot 1 och väger just nu 93 kg. Det känns ganska bra och jag tror att jag har goda möjligheter att klara det. Ska bara försöka lägga in lite mer konditionspass och promenader och sånt.

 

Låter som att du har haft roligt, men det är nog bra med en vit månad. Jag ska också försöka inta otroligt lite alkohol den närmsta tiden, känns så onödigt att dricka varje vecka, både för den allmänna hälsan och för att inte tala om antalet kalorier man får i sig..

 

Det tar väl ett tag att vänja sig vid att bo själv antar jag, men jag tror du kommer klara det alldeles utmärkt. Gäller ju bara att ha disciplin och göra sånt som man måste göra, men det kommer väl efterhand. Jag är 100 gånger bättre på att diska och sånt i tid och inte skjuta på det än vad jag var för ett par år sen så..

 

När kommer du till sthlm nästa gång då?

 

Det klarar du hur lätt som helst Nick! Du inspirerar mig oxå, jävla kul att träna o så :D

Vet inte när jag kommer hem nästa gång, lär väl bli om nån månad när vi har lite lucka i schemat. Då ska vi hänga hos dig8-)

 

Lirade precis en kort session på SvS, helvete vad klienten laggade :S fatta ingenting, mitt internet funkar felfritt och på vanliga Bossmedia har jag inga problem alls. Laggade så jag vart sitout och bord ner stängda... Nån annan som har haft liknande problem med Svs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session poker, gick inge vidare...

 

De två största potterna:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr10.00 BB (2 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr2140.06)

BB (kr1917.59)

 

Preflop: Hero is SB with 4heart.gif, Kheart.gif

Hero bets kr30, BB raises to kr90, Hero raises to kr244, BB raises to kr398, Hero calls kr398

 

Flop: (kr796) 7heart.gif, Kclub.gif, Qheart.gif(2 players)

BB bets kr398, Hero calls kr398

 

Turn: (kr1592) Jspade.gif(2 players)

BB raises to kr1121.59 (All-In), Hero calls kr1121.59

 

River: (kr3835.18) 3spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr3835.18 | Rake: kr5

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr10.00 BB (2 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB (kr2668.21)

Hero (SB) (kr2578.30)

 

Preflop: Hero is SB with 8spade.gif, Kspade.gif

Hero bets kr30, BB raises to kr90, Hero calls kr90

 

Flop: (kr180) 8heart.gif, 9diamond.gif, Kdiamond.gif(2 players)

BB bets kr140, Hero raises to kr388, BB raises to kr2578.21 (All-In), Hero calls kr2100.30 (All-In)

 

Turn: (kr5156.60) 9club.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: (kr5156.60) 10spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr5156.60 | Rake: kr5

 

Fick in en sån här iaf :P

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr10.00 BB (2 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr2625.77)

BB (kr2679.41)

 

Preflop: Hero is SB with 6diamond.gif, 5diamond.gif

Hero bets kr30, BB raises to kr90, Hero calls kr90

 

Flop: (kr180) 5club.gif, 4club.gif, 8diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets kr110, BB raises to kr310, Hero calls kr310

 

Turn: (kr800) Qspade.gif(2 players)

BB bets kr600, Hero raises to kr2225.77 (All-In), 1 fold

 

Total pot: kr2000 | Rake: kr5

 

Aja, nya tag imorn! Har fått in volym idag vad man nu ska med det till...

 

edit: Nu vart det fel, men i första har han JJ och i den andra AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså allvarligt, vad fan är det för fel på Svs. Laggar ju något fruktansvärt. Blir utkastad från bord och varenda jävla action låter klockan ticka ut. Va nån som sa att det hade varit så de 3 senaste dagarna, men alla verkar inte vara drabbade...

Backar gör man ju oxå, riktig jävla tilt lagg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså allvarligt, vad fan är det för fel på Svs. Laggar ju något fruktansvärt. Blir utkastad från bord och varenda jävla action låter klockan ticka ut. Va nån som sa att det hade varit så de 3 senaste dagarna, men alla verkar inte vara drabbade...

Backar gör man ju oxå, riktig jävla tilt lagg!

 

Funkar normalt för mig. Kollat om processen tar upp massa kraft från datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar normalt för mig. Kollat om processen tar upp massa kraft från datorn?

 

Verkar funka felfritt för de flesta, men såg i svs-tråden att det var fler som hade detta mystiska laggproblem...

 

Kom precis hem från Ica Maxi, fyfan va jobbigt det var att gå hem med en fullpackad träningsbag :P Bunkrade upp med 6kg protein i lite olika former, så nu har man ett tag iaf:-D

 

Har nött en del poker i helgen och vänt februari till den gröna sidan, ska mata vidare hela månaden! Hoppas bara svs styr upp sig lite...

 

Tränar vidare, äter bra nu ska jag bara få in skolan på ett hörn;)

 

Nån jävel har snott en djupskål av mig i köket, wtf lixom. Pratade med en annan kille som blivit av med alla sina glas. Han hade till o med kollat i alla skåp o så utan att hitta ngt, jävlarna gömmer det på sina rum typ. Sneaky basterds!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul när man möter grabbar som inte bluffat i hela sitt liv...

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr10.00 BB (2 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr2032.52)

BB (kr1660)

 

Preflop: Hero is SB with 6diamond.gif, 6spade.gif

Hero bets kr30, BB raises to kr90, Hero calls kr90

 

Flop: (kr180) 4club.gif, 5club.gif, 6club.gif(2 players)

BB bets kr110, Hero raises to kr286, BB raises to kr492, Hero raises to kr1942.52 (All-In), BB calls kr1078 (All-In)

 

Turn: (kr3320) Kdiamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: (kr3320) 9diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr3320 | Rake: kr5

 

Results:

Hero had 6diamond.gif, 6spade.gif (three of a kind, sixes).

BB had 8club.gif, 9club.gif (flush, nine high).

Outcome: BB won kr3315

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr10.00 BB (2 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr3419.01)

Hero (BB) (kr2010)

 

Preflop: Hero is BB with Jdiamond.gif, Kdiamond.gif

SB bets kr20, Hero raises to kr80, SB calls kr80

 

Flop: (kr160) 10diamond.gif, 5diamond.gif, Kheart.gif(2 players)

Hero bets kr120, SB raises to kr380, Hero raises to kr1930 (All-In), SB calls kr1930

 

Turn: (kr4020) 9club.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (kr4020) Kclub.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr4020 | Rake: kr5

 

Results:

SB had 10heart.gif, 10spade.gif (full house, tens over Kings).

Hero had Jdiamond.gif, Kdiamond.gif (three of a kind, Kings).

Outcome: SB won kr4015

 

Här var jag lite tiltad, hur borde jag spela den?

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr10.00 BB (2 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr2160.03)

BB (kr5253.02)

 

Preflop: Hero is SB with Kdiamond.gif, Jheart.gif

Hero bets kr30, BB raises to kr90, Hero calls kr90

 

Flop: (kr180) 6club.gif, 4club.gif, Jspade.gif(2 players)

BB bets kr120, Hero calls kr120

 

Turn: (kr420) 7heart.gif(2 players)

BB bets kr310, Hero calls kr310

 

River: (kr1040) 8diamond.gif(2 players)

BB raises to kr4733.02 (All-In), Hero calls kr1640.03 (All-In)

 

Total pot: kr4320.06 | Rake: kr5

 

Results:

Hero didn't show Kdiamond.gif, Jheart.gif (nothing).

BB had 7club.gif, 5club.gif (straight, eight high).

Outcome: BB won kr4315.06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men välkommen tilbax till svs, helvete... Svårt att lägga KK i 3betade potter på 456ss osv. Kan man få va på rätt sida av en sån där setup plz. Torskat varenda jävla stor pott jag lirat där typ. Inte tiltad, bara lite less.

 

Nåt annat då. Tränade ben på gymmet idag, ben en gammal hat gren har numera blivit en favorit! Tycker det är riktigt skönt att pumpa ut ordentligt, typ bara där jag känner att jag gör framsteg oxå. Biceps ska vi inte prata om, otroligt vek i de musklerna och utvecklingen har inte varit bra... Nåt tips ifall man har svårt att utvecklas i biceps mottages gärna:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låga vikter, väldigt bra form på utförandet och fokus på excentriska fasen :)

 

har också väldigt svårt för biceps och väldigt enkelt för triceps som har gjort att mina armar ser lite udda ut.

 

Mm, jag läste att du hade börjat köra med lägre vikter på biceps så gjorde det senaste passet. Försökte att verkligen fokusera på muskeln, brukar oxå köra så excentriskt jag kan med de flesta övningar :) Mina biceps är sjukt mkt svagare än resterande muskler, väldigt relativt då ;) så dax att ta tag i skiten nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...