Gå till innehåll

Köpte gammal mjölk med vilje, men blev lurad på ärtsoppan...

Recommended Posts

Postad

Min mor ringde till mej på jobbet idag och undrade om jag kunde köpa lite mjölk åt henne efter jobbet, eftersom hon hade feber och orkade inte gå ut. Javisst, inga problem, sa jag. Jag stannade till vid en större livsmedelsaffär (förutom bolaget förstås). Jag köpte två enlitersförpackningar, det ena med en stor röd lapp (½ Priset), eftersom bäst före datumet var satt till i morron. Annars vet jag att mjölk håller en vecka efter datumet i kylen.

På kvällen blev jag sugen på soppa, men hade ingen hemma. Nu gick jag till närbutiken där jag aldrig handlar nånting annat än cigarretter eller folköl i nödfall, eftersom hon håller hutlösa priser på allt. Hon tar t.om betalt for fryspåsarna eller begagnade matkassar som hon har släpat dit hemifrån. Men jag ville inte gå till den andra affären 100m längre bort som har mer normala priser, eftersom det var så halt ute. Jag köpte en minimal burk ärtsoppa och en lite normalare burk gulaschsoppa. Det gick på 50 spänn, jag köpte ingen "bärkasse" till dessa eftersom jag kunde stoppa dom i mina fickor. Gick hem och började leta efter bäst före datum på dessa...Jag har aldrig i mitt liv brytt mej om sånt tidigare. Men jag fick idén av mjölken jag hade köpt tidigare. Gulaschsoppan var 7 månader över tiden, ärtsoppan 3 månader. Tro nu inte att jag är rädd för att äta det, nej, det är ju konserver. Poängen är att hon har ingen laglig rätt att sälja sånt. Hon måste ha fått det gratis nånstansifrån eller hämtat det från soptippen. Jävla kärring! Jag fattar inte att hon kan hålla öppet överhuvudtaget, för det finns ju en likadan "butik" bara 100m bort med ypperlig service och normala priser.

Nu fick jag det sagt ; och detta handlade inte ett dugg om poker.

Postad
gå 100 meter till så kan hon inte hålla öppet alt måste bättre sig?

Att GÅ 100 meter, som pokerspelare, är att dra på sig benhinneinflammation och träningsvärk. Det nöter på dojorna också. Sedan tar det ju säkert 10 minuter av ens tid, som man kunnat grinda istället. EV- hela vägen alltså.:-D

Postad
Att GÅ 100 meter, som pokerspelare, är att dra på sig benhinneinflammation och träningsvärk. Det nöter på dojorna också. Sedan tar det ju säkert 10 minuter av ens tid, som man kunnat grinda istället. EV- hela vägen alltså.:-D

sant, mer värt med problemen han beskriver då..

Postad
sant, mer värt med problemen han beskriver då..

Nåja. Både ärtsoppan och gulaschsoppan gick nog att äta.

Det roliga är att vår lille pokergrindare bräker om att kärringen i affären pysslar med olagligheter.

Jag vill inte ens gå in på vilka skattepengar TS undanhåller Staten, för jag vet inte. Men att knalla en hundring för att få frid i sinnet är ingen större uppoffring.

Dåligt whine alltså...:-D

Postad

Dåligt whine alltså...:-D

I'm not whining...other than when I'm drinking "whine" (white wine).

Gulaschsoppan var riktigt god...jag tror jag ska fria till kärringen.

(Jag kan ju alltid spela bort hennes affär om inte annat)

Peace