Gå till innehåll

Tråden om NLTH 20-20 på CC i Stockholm.


Cyntax

Recommended Posts

Ett mycket intressant tråd! Börjat lira lite 20/20 här i Stockholm fast jag lirar mest turneringar. Lagt in detta som favorit nu. :)
Ändrade topic på tråden. Nu är den lite mer allmän och ni kan sväva ut lite mer i diskussionerna.
När det gäller kvalite på spelare så varierar det från bord till bord för min del, ikväll så var det en ung grabb som synade en bet på ~200kr med en 3 8 off och vann hela skiten. Är inte så insatt i LIVE CG än, men höjer man 10x BB när man lirar nätpoker så synar man nästan bara om man sitter med en monsterhand. :) (tycker jag iaf..)
83off :) Bra värde i sånt. För att han med 83off ska ha något värde i den måste alla sitta med +400bb och minst 5 synare + han själv ska sitta på BTN/CO (minst 7 spelare tot alltså). hehe. -WP, säger man bara till en sån lirare.
Eva är överlägsen och det är bra standard i Sthlm som sagt. Kul tråd, de senaste gångerna jag har varit där har det inte varit samma regs som för lite mer än ett halvår sedan. Är sugen som fan på att börja spela mer där nu igen (=
Aron, Sebastian, John... alla är mycket bra. Även de som inte snackar svenska, men det är lite jobbigt om det då råkar sitta rookies vid bordet och en dealer som inte snackar svenska ska instruera nybörjarna. *suck*
Tycker du överlag verkar ge lite för mkt credd imHo, vet inte vilka alla personer är men tex dilba och doktorn är iiiinte bra..
Jag kanske formulerade mig dåligt. Dilba och Alham är kanske inte supervassa, men dom är tillräckligt bra för att plussa något i CC's hav av fiskar. ... Jag vet att det finns kanske 10-15 till som är bra och säkert förtjänar att vara med på en "bra-lista". Problemet är att jag inte lärt mig namnen och/eller är kass på namn.
Tre som jag tyckte var väldigt bra när jag spelade där var Hector, Rikard och Rikard. Micke var rätt duktig också.
Hector? Vet inte vem det är. Rikard... jo han var där idag. Hörde om hans super-fold mot Davor. Kvällens snackis.
Eva.. Är det inte hon som är lång, mellanblond? Annars så tycker jag bra om Carlos.
Japp. Det är Eva. Hon har dock en lookalike, som också är duktig. Carlos är bra. *tummen upp*

Såg att Magnus (jobbar som brush normalt) dealade inatt. Han känns igen på sitt röda hår. (inte färgat) Mattias (asiaten) brukar deala ibland också.

FriSoren är och kommer alltid att vara värdet. Han spelade ju garanterat 95/85 den dagen. Vi var lite väl berusade för att att skulle gå smärtfritt den kvällen. Sorry att jag sprang bra mot dig. Du får nog tillbaka det nästa gång vi hamnar på samma bord...
Frisören verkar spela shorthanded/deepstack på longhanded/100xBB? ... men han ska få ett tips av mig. Om du ser mig på MSN och kan fixa en trepartschat så ska ni få ett tips. 8-)
Om du menar 88-stället pre så är min read på honom (tror han heter Razmik) att han är en stortomte, men vi kan ju spelat mot honom olika dagar. Han brukar mest sitta och gnälla över att alla andra är tomtar, men gör väldigt konstiga saker själv.
Han försöker läsa spelarna för mycket. Han tycks analysera spelarna, inte korten. Vem tror han att han är? Nån jävla psykolog/rainman? :roll:

 

Btw, efter att jag startat denna tråd har två av personerna jag nämner i första inlägget hittat hit genom tips. Snacket går. Välkommen till pf, Davor och Joel. (Davor har inte outat sig ännu.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 330
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att tro att random på CC ens tänker i sådana banor är befängt.

 

Vet inte riktigt vad du syftade på men jag gissade på min "historia" om 38 off, som tur är så gör de flesta inte det men det finns alltid folk som gör det ja och det får man ha i bakhuvudet. :) Guldgruva för oss andra så länge turen inte är med denna person. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han försöker läsa spelarna för mycket. Han tycks analysera spelarna, inte korten. Vem tror han att han är? Nån jävla psykolog/rainman? :roll:

 

Btw, efter att jag startat denna tråd har två av personerna jag nämner i första inlägget hittat hit genom tips. Snacket går. Välkommen till pf, Davor och Joel. (Davor har inte outat sig ännu.)

 

Tack, har läst här en del innan, men inte postat. Vad gäller min Nemesis vidhåller jag att han är en stortomte, och jag skulle instasteaka dig med hela min rulle om ni spelade HU till en av er är gul.

 

Vad gjorde Rikard för fold mot Davor? Såg att det var storpott på gång på en 887/778-bräda och att Rikard foldade och skrek nåt om vilken bra fold han gjorde, men greppade aldrig vad han foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den yngre av de två jag känner till, jobbar på hotell.
Då pratar vi om samma. Han foldade en floppad triss mot två all-in, där Davor var inblandad... bara för att det var Davor. Gårdagens snackis. Davor hade floppat kåken.

 

Davor: :8y: :8y:

Rikard: :7y::Xy: (där X= A eller K)

Flop: :7y::7y: :8y:

 

Fler namn tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett mycket intressant tråd! Börjat lira lite 20/20 här i Stockholm fast jag lirar mest turneringar. Lagt in detta som favorit nu. :)

 

När det gäller kvalite på spelare så varierar det från bord till bord för min del, ikväll så var det en ung grabb som synade en bet på ~200kr med en 3 8 off och vann hela skiten. Är inte så insatt i LIVE CG än, men höjer man 10x BB när man lirar nätpoker så synar man nästan bara om man sitter med en monsterhand. :) (tycker jag iaf..)

 

måste vart jag, 339 flop om jag kom ihåg det rätt. :D

 

 

Då pratar vi om samma. Han foldade en floppad triss mot två all-in, där Davor var inblandad... bara för att det var Davor. Gårdagens snackis. Davor hade floppat kåken.

 

Davor: :8y: :8y:

Rikard: :7y::Xy: (där X= A eller K)

Flop: :7y::7y: :8y:

 

Fler namn tack!

 

vill davor ha in det på flop foldar man A7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:oops:
Att tro att random på CC ens tänker i sådana banor är befängt.
EXAKT! Och det var precis det jag sa, även om du var den enda som inte förstod det. Random (läs majoriteten) tänker inte alls. För mig får random fortsätta spela83off och klonka ibland. I längden klonkar dom inte så att det jämnar ut sig att syna raisen preflop.
Vet inte riktigt vad du syftade på men jag gissade på min "historia" om 38 off, som tur är så gör de flesta inte det men det finns alltid folk som gör det ja och det får man ha i bakhuvudet. :) Guldgruva för oss andra så länge turen inte är med denna person. :mrgreen:
Äntligen någon som är med. :-P
vill davor ha in det på flop foldar man A7
Det är inte hela sanningen. Det var en tredje snubbe med i potten. Om jag får gissa så checkade Davor utg på floppen. Rikard bettar ca potten, spelare 3 ställer in med 7x eller steg/flushdrag (standard) och Davor synar ... Rikard foldar.

Min gissning.

 

Davor... jag vet att du läser och har en användare. Berätta för oss vad som hände så vi slipper gissa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fler namn tack!

 

Yes my Lord!

 

Här kommer en snabb lista på de jag tycker är bäst/bra (och kommer på just nu):

 

Rikard - läser bra, fin aggressivitet och har koll på matten. Orädd.

 

Tony - visserligen lite väl mycket swings, men en kompetent spelare som plussar enormt ibland och backar stort andra gånger - men i genomsnitt plussar han fint.

 

Doktorn - plussar definitivt. Ingen jag spelar spekulativa händer mot om jag slipper.

 

Cyntax - Oj vad min näsa blev brun nu... :-D

 

Ahmed (bygger alltid markerstaplar) - Aggressiv, bra på att utnyttja att folk spelar för scared money. Bra att ha vid bordet eftersom han driver på action, även om jag tycker han är klart bättre än mig.

 

Amerikansk basketlirare, vet inte vad han heter - känns som att han tittar rakt igenom en ibland, har ruskig read på folk.

 

Linda - ingen utmärkande spelstil, men har riktigt bra koll på både kort och fi. Tiltar sällan, även om det händer.

 

Jonas, Rikards kompis. Känns som arketypen för ett internetproffs, lugn och stabil som person och jävligt svår att spela mot. Sitter ofta med 3+ inköå framför sig.

 

Anders - en kille som ser ut att vara riktigt tight, men skenet bedrar. Har bra koll på vad han håller på med. Har synat ner mig och vunnit med T-hög (tror det var T) och vunnit. Har sen dess all min respekt och lite till.

 

Daniel - lite av matematikertypen utan att bli maskin/lättläst. Är duktig på att inte avge tells.

 

Nu har jag säkert glömt en massa och utelämnat folk som jag ser som 50/50-lirare, men det där var i alla fall några jag spontant kom på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört ryktas om en reg på CC 20-20 som tydligen ska kunna HELA handrankingen UTANTILL! Men det är nog bara en skröna.

 

Och då menar du inte:

 

1. Stegeuppåner

2. Färgdrag med kungkicker

3. Kungknekt

4. Påkkeress?

 

:-D

 

Känns rätt ofta som att det är så folk rankar sina händer.

 

Jag har två kandidater till din beskrivning, ska höra med dem nästa gång jag träffar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EXAKT! Och det var precis det jag sa, även om du var den enda som inte förstod det.

 

Jag förstod, men att du ens poängterar det SAMT slänger upp en EV-uträkning :-P Blev nån form av hidden brag att du faktikst kan räkna, därav det komiska. Sen var systemet fullt av massa grön rök under gårdagen oxå så kanske därför jag var tvungen o lägga in en -->:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...