Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kul notis, slötittade lite på pokercampus just nu och en hand där Conspiracy lirar med exakt dessa förutsättningar och han pushar med motiveringen att isolera. Inget snack om att få med bredare range med en syn där inte...

• Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Pushar nog typ alltid här, men det är mkt möjligt att syn är bättre (det är hursomhelst ett intressant alternativ). Att lägga TT här finns inte på kartan för mig då jag är helt övertygad om att vi är före både utg och pusharens ranger.

Postad
Kul notis, slötittade lite på pokercampus just nu och en hand där Conspiracy lirar med exakt dessa förutsättningar och han pushar med motiveringen att isolera. Inget snack om att få med bredare range med en syn där inte...

länka gärna. 99% på att det var rätt stora skillnader, som tex stacksize, pos och andre fi´n.

Postad
Pushar nog typ alltid här, men det är mkt möjligt att syn är bättre (det är hursomhelst ett intressant alternativ). Att lägga TT här finns inte på kartan för mig då jag är helt övertygad om att vi är före både utg och pusharens ranger.

varför isolera med en marginell hand när man ligger bra till i turneringe och detta mot en annan storstack när tredje gubben är allin?. Varför inte isoleraa flopp likaväl isf, och då oftast billigare än allin.

Postad
varför isolera med en marginell hand när man ligger bra till i turneringe och detta mot en annan storstack när tredje gubben är allin?. Varför inte isoleraa flopp likaväl isf, och då oftast billigare än allin.

vet du ens vad isolera betyder?

sulla: om jkk förespråkar syn där är det väl ganska självklart att han inte tycker att man borde ha shoverange? det vore otroligt kallt.

jkk: vill du spela syn/syn eller syn/fold?

Postad

sulla: om jkk förespråkar syn där är det väl ganska självklart att han inte tycker att man borde ha shoverange? det vore otroligt kallt.

syn/fold

vi kan inte bara ha en syn/syn range och vi ligger långt ner med TT

Postad
syn/fold

alright, jag tror mest på push men jag kan ha fel och tycker att det finns vettiga argument för syn också. orkar inte räkna på vad som är rätt just nu men kanske gör det nån gång i framtiden.

Postad

nej jag vet inte vad isolera betyder, kan du snälla föreläsa om ämnet? jag betalar bra.

Postad
Hur ser UTGs synrange ut om vi synar, ingen aning

kanske 20-30% av sina JJ, 30% av sina AA, några få procent av sina qq, kk. mestadels är det nog lite underpar ibland, några överkort. duktiga spelare synar där väldigt sällan, så han är nog dålig. det gör att han spelar sämre efter floppen, kombinerat med att vi är i position i en pott där en kille är allin, när vi sitter med en hd som är riktigt stark. allt det kommer göra att han kommer spela extremt standard. Det är i princip så lätt man nånsin kan få det att se om han har en hand eller inte, väldigt lätt blir det att spela.

Kan vi synfolda? nej

vadårå?

Postad
nej jag vet inte vad isolera betyder, kan du snälla föreläsa om ämnet? jag betalar bra.

På flop mot en spelare tycker du att man borde isolera, vem ska du isolera mot då? Du har inte förstått konceptet.

Postad
På flop mot en spelare tycker du att man borde isolera, vem ska du isolera mot då? Du har inte förstått konceptet.

du har nog inte läst frågan rätt. Kul att se folk som inte ens uppfattat frågan rätt leka Allan.

Isolera på flopp i sidopott är nog det mest basic som finns inom GT.

Postad
syn/fold

Detta känns överlägset bäst.

Utifrån sett ser synen ganska stark ut och därför bör UTG inte dumma sig alltför mycket, som nån annan skrev.

Ställ för 70BB känns jättekallt

Postad
Det du skriver är ju rent önsketänkande

Önsketänkande är nog snarare att du går allin med TT på knappen i sunday million med drygt 20 pers kvar,med en av dom större stackarna och den ända vid bordet som kan gula dig, höjde i UTG och har inte AA,KK,QQ,AK 25% av gångerna så han foldar, samnt att shortstacken som gick allin har 99 eller lägre alt två överkort och inte drar ut....

Postad
Önsketänkande är nog snarare att du går allin med TT på knappen i sunday million med drygt 20 pers kvar,med en av dom större stackarna och den ända vid bordet som kan gula dig, höjde i UTG och har inte AA,KK,QQ,AK 25% av gångerna så han foldar, samnt att shortstacken som gick allin har 99 eller lägre alt två överkort och inte drar ut....

lol..

Postad

Tror jag skrev ganska tydligt att jag viker här som standard. Enda jag förespråkat är att push är bättre än syn. Och du, Mr EK, chilla...

Postad

vadårå?

Lite full nu, men gillar inte att synfolda 1010 då vi kan få push från UTG med händer som vi slår eller flippar emot. Typ AQ+ och 77-99, dessutom är vi commited mot allt utom PP högre än vårt.

Därför gillar jag inte synfold

Gillar inte heller att vi inte kan få fullt betalt av händer som 77-99, AQ+ som kan tänkas syna push men istället synar vår syn och viker på flopp.

Därför gillar jag inte syn, och syn/push på torr flopp.

I mitt huvud nu efter ett antal öl och JD känns det som att om vi tror vi leder mot UTG1 ska vi pusha för UTG har ganska stor range för att öppna UTG men för att syna push tror jag han kommer kräva AK, QQ+ och mot en av dem leder vi mot och massvis i sin range viker han rätt av. Och skulle vi ha fel och han synar brett kan vi lika gärna anta att han synar AQ+ 99+ och mot den rangen står vi också helt ok mtp att han viker halva sin range.

Postad
Syn/fold > Shove > Syn/syn >>> Fold

imo. sluta nu sulla.

Lyckans ost som får joina debatten efter Reb sagt sitt, ännu klockrenare att du citerar hans åsikter. Du e grym!

E du förresten den killen som i övrigt också joinar debatter då de nära på tagit slut och säger "ja just det!" "så det så" och som hejar på "det lag som vinner".

Postad
Jag är inte säker, men jag tror på

Syn/fold > Shove > Syn/syn >>> Fold

Respekterar såklart dina tankar, men är du inte rädd att behöva vika bästa handen rätt ofta med en hel del deg i potten när du synfoldar? Och om så, tycker du då att det väger upp de gånger han verkligen har stål och vi ligger toklång efter eller hur är dina tankar?

Och, för att få tillbaka grundfrågan, jag anser ju att det är fold rätt av här. Vad anser ni andra om vi inte har nån read på UTG+1, ska man verkligen ge sig in i potten?

Postad
jag tror inte att utg skulle syna med 77-99 och aq men givet får han in ak. är nog benägen att hålla med om att syn/fold kan vara bra, men älskar det verkligen inte.

Så vad blir UTGs synrange om vi synar? Nån som har ideer?

Han kan inte spela för setvalue, så låga pockats lär han vika, han kommer inte spela Ax för syn, antingen viker han klena kickers och pushar starka. Kvar blir riktigt starka händer och de borde han imo pusha rätt ofta.

Postad

Tycker fan syn känns iskallt. Vi säger att utg också synar. Vad gör vi på en låg flop, om han checkar/betar?

Kallsyna 15bb med en spelare som höjt bakom vars stack är samma som våran, nej tack imo.

Tror vi förlorar handen oftare än vi vinner om vi spelar den här.

Postad
Tror jag skrev ganska tydligt att jag viker här som standard. Enda jag förespråkat är att push är bättre än syn. Och du, Mr EK, chilla...

Tror du skrev ganska klart och tydligt att det jag skriver är rent önsketänkande, och jag tror jag skrev ganska klart och tydligt att det snarare du som skriver önsketänkande med dina push resonemang. Och du, Mr Sull, chilla...