Gå till innehåll

MTT: TT på knappen, i en knivig sits.


Macess

Recommended Posts

Satt och railade lite imorse på 215$ second chance (P.Stars), och då utspelade sig en mycket intressant hand.

 

Jag kommer att se handen som spelaren på knappen, och vill ha förslag på hur man tar sig igenom handen.

 

Blinds 2500/5000 ante:500, 24 spelare kvar..alla är redan ITM. I övrigt så kan väl sägas att för de flesta blinds stölder så brukar en bet på 12k göra susen.....

Bara numrerat platserna där 1 är SB och 8 knappen..vidare så är stackarna ungefär som jag minns dem.

 

1: 125k

2: 250k

3: 350k

4: 75k

5: 150k

6: 300k

7: 220k

8 (DU): 360k Hand: TT

 

3 (UTG): Raise till 15k

4 : Ställer för sina 75k.

Nu foldar övriga, vad gör du?

 

Tacksam för svar //Macess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Viker nog med, just för att risk/reward inte känns helt lönsamt, tror vi ofta flippar mot pusharen, och hade instasynat mot hans push om vi var själva. Däremot har vi en UTG raisare och om vi inte viker måste vi pusha och hans synrange piskar oss, iofs tror jag han viker en stor del av sin range om vi degar men vi vet inte hur stor den är till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte riktigt än redogöra för hur handen gick, men eftersom Ni är inne på fold..vad krävs för hand för att spela vidare här.

 

Jag vet att diverse read på motståndarna spelar in, men samtidigt sitter många här och spelar flera större MTT samtidigt...och i många fall så har ni väldigt lite (om än någon) information om de olika FI.

 

Och när Ni väl har den handen (som krävs) hur spelar Ni då vidare....synar, höjer (för att ev isolera)...eller ställer.

 

//Macess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte riktigt än redogöra för hur handen gick, men eftersom Ni är inne på fold..vad krävs för hand för att spela vidare här.

 

Jag vet att diverse read på motståndarna spelar in, men samtidigt sitter många här och spelar flera större MTT samtidigt...och i många fall så har ni väldigt lite (om än någon) information om de olika FI.

 

Och när Ni väl har den handen (som krävs) hur spelar Ni då vidare....synar, höjer (för att ev isolera)...eller ställer.

 

//Macess

 

 

Jag skulle nog behöva QQ, KK, AA och AKs (grym read på utg så kanske inte ens QQ eller AKs räcker, men det är jag för dålig spelare för att få sådan read) för att spela vidare. Och jag skulle pusha in hela stacken för att isolera en redan stor pott, en syn vill du inte göra här, och miniraisa är inget alternativ heller tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle troligen passa handen rätt ofta men att stoppa in här kan inte vara ett jättemisstag. Killen som stoppar 15 bb har såklart en hand men med döda pengar i potten står vi oss troligen bra mot hans range (66+, AQo+, AJs+, KQs kanske?). Utg kan såklart ha monster men kan väl i princip bara syna QQ+ och AK om vi stoppar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle troligen passa handen rätt ofta men att stoppa in här kan inte vara ett jättemisstag. Killen som stoppar 15 bb har såklart en hand men med döda pengar i potten står vi oss troligen bra mot hans range (66+, AQo+, AJs+, KQs kanske?). Utg kan såklart ha monster men kan väl i princip bara syna QQ+ och AK om vi stoppar in.

 

Jag tycker att stoppa in här ett jättemisstag då du riskerar hela turren och din redan ganska fina stack som kan ge dig en rejäl boost i pokerrullen och hemmabiosystemet eller vad du behöver uppgradera. Busta med TT här skulle vara idiotiskt enligt mig, men jag är inte särskilt bra heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte alls helt osugen på att pusha. Att tveka på att pusha ak är ju bara jättedåligt. Det är 8handed och brukar höjas rätt friskt från alla positioner i såna här lägen.

 

edit: såg fel, trodde att utg var en 120k stack. Faktumet att han är chippie gör ju dock säkert att han öppnar bredare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OCH... jag misstänker redan nu att eftersom denna hand postas så satt UTG med A2 och snapsynade och pusharen hade KQ ?

 

:mrgreen: Knivskarp analys.

 

Tack för Era svar. Jag reagerade därför att det som hände var att knappen "bara" synade. Vet inte om han/hon var rädd för omslag av UTG för att sedan folda??? Jag funderade sedan hela dagen på om det var ett bra/vettigt spel (någonting måste man ju fundera på för att få tiden att gå på Scania :roll: ).

 

Kom fram till att spelet är ok om man gör likadant med starkare händer såsom AA, KK och QQ (ev AK). Tror faktiskt att valet är att syna/pusha (eller givetvis folda)..Min raise behövs nog inte här för att isolera. Faktum är också att jag tror Knappen i denna hand gav intryck för att hans hand var starkare än den var genom att bara syna.

 

Knappen vann f.ö handen (UTG foldade), men det är i detta sammanhang helt oväsentligt.

 

//Macess (Tack för lite diskussioner)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag pushar om utg inte är en nit. Utg kan jätteofta va svag o försöka stjäla, som det är mode nu o göra fr utg i turrar. Utg+1s range består av typ alla par, i princip alla Ax o en del skräp så mot honom mår vi bra.

lol, vem gör det? så du synar med 44+, KQs, A7s+, a9o+ alltså.

 

Som sagt, de alternativ vi har är push/fold.

varför

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

varför

 

Lovade mig själv att aldrig argumentera med dig då du beter dig väldigt omoget, men eftersom min karaktär är dålig ska jag ge dig en chans att höra min motivering.

 

Synar vi 1010 ska vi göra det med hela vår range, att ha en svagare synrange och en starkare raiserange är bajsdåligt.

 

Vi tappar FE genom att syna

 

Med denna "svagare" del av vår range kommer vi ofta spela vår hand "in the dark" på flopp.

 

Vi tappar värde från händer som KK, QQ, AK de gånger vi sitter på AA i liknande spot.

 

Vi kommer om vi möter en push från UTG få ett svårt beslut, som antingen betyder att vi ligger efter/flippar eller ett läge där vi synfoldat 1010, båda besluten luktar bajs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovade mig själv att aldrig argumentera med dig då du beter dig väldigt omoget

jag svarar väldigt bra i nästan alla mina kommentarer och är alltid seriös, vad är problemet? det är ju du som har börjat förolämpa mig.

rätt svagt att sluta ignorera mig på kommentaren "varför" för övrigt. nu kanske du kan svara på min senaste kommentar i din dagbok?

 

Synar vi 1010 ska vi göra det med hela vår range, att ha en svagare synrange och en starkare raiserange är illa.

jo, det är rätt dåligt att medvetet säga vad vi har för hd för ett val som kommer ge motståndaren i princip samma/samma situation vare sig om vi pushar/synar. varför kommenterar du ens det?

 

Vi tappar FE genom att syna

vart, hur? hur är det negativt?

 

Med denna "svagare" del av vår range kommer vi ofta spela vår hand "in the dark" på flopp.

vadå svagare? vilket mörker?

 

Vi tappar värde från händer som KK, QQ, AK de gånger vi sitter på AA i liknande spot.

hur skulle det gå till? Så vi tappar värde med allting när vi synar på något sätt för att utg kan syna. så du gillar att syna i utgs situation här eller? knappen förlorar ju jättemycket tydligen.

 

Vi kommer om vi möter en push från UTG få ett svårt beslut
precis, det blir ju ett svårt beslut, då är det ju bättre att pusha, då kan man inte misslyckas. skaffa ett riktigt argument.
som antingen betyder att vi ligger efter/flippar eller ett läge där vi synfoldat 1010, båda är dåligt, därför är push bäst

och?

"vi höjer AT utg 40bb, om någon pushar betyder det att vi flippar/är efter, det är riktigt dåligt så vi pushar istället."

 

Här tror jag random spelare pushar tajtare än den rangen ovan.

utg+1? givetvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju väldigt onödigt att bara kasta sig ut och ställa allin och "hoppas" UTG inte har monster, verkar inte så hållbart i längden.

 

Att folda TT på knappen verkar ju lite nitty också, men är det bra struktur och utg är tuff/tight så kan man ju undvika ett svårt läge genom att göra en semi dålig fold.

 

Syn här kan väl lika ofta indikera på monsterhand, eller typ 88-TT? Därför bör ju inte UTG dumma sig och ställa allin. Känns ju som dåligt värde att ställa för tunt i utg om du snyar. Dessutom vill man väl slå ut folk hellre än att trippla upp dem så det ska väl mycket till att utg ska gå allin efter din knapp limp. Jag menar du har ju inte så mycket val. Dessutom syna en 75k push tyder ju på tillräcklig styrka.

Jag skulle alltingen göra en nitfold och förbarma mig att jag är för dålig för att kunna ta en syn och sedan spela postflop. Eller så skulle jag ta en syn och försöka isolera kanske på flopp istället/ checka ner så vi slår ut shortstacken.

 

game theory säger nog fold pga att det är turre.

Durrr säger nog syn, för han är grym postflopp/read osv =)

fisk säger nog push, för dom är vana vid turbo turrar =)

 

är jag jag way out there?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju väldigt onödigt att bara kasta sig ut och ställa allin och "hoppas" UTG inte har monster, verkar inte så hållbart i längden.

 

Att folda TT på knappen verkar ju lite nitty också, men är det bra struktur och utg är tuff/tight så kan man ju undvika ett svårt läge genom att göra en semi dålig fold.

 

Syn här kan väl lika ofta indikera på monsterhand, eller typ 88-TT? Därför bör ju inte UTG dumma sig och ställa allin. Känns ju som dåligt värde att ställa för tunt i utg om du snyar. Dessutom vill man väl slå ut folk hellre än att trippla upp dem så det ska väl mycket till att utg ska gå allin efter din knapp limp. Jag menar du har ju inte så mycket val. Dessutom syna en 75k push tyder ju på tillräcklig styrka.

Jag skulle alltingen göra en nitfold och förbarma mig att jag är för dålig för att kunna ta en syn och sedan spela postflop. Eller så skulle jag ta en syn och försöka isolera kanske på flopp istället/ checka ner så vi slår ut shortstacken.

 

game theory säger nog fold pga att det är turre.

Durrr säger nog syn, för han är grym postflopp/read osv =)

fisk säger nog push, för dom är vana vid turbo turrar =)

 

är jag jag way out there?

 

Det du skriver är ju rent önsketänkande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, sjukt kul att se dig posta en konstruktiv post.

 

Berätta gärna mer om varför.

 

Läs dina tidigare poster om varför push är bättre än syn och tänk tvärtom. Bör ge ett rätt bra svar.

 

Det jag reagerar mest på sulla är hur du gång på gång lyckas kasta fram helt fel linjer med en själväskerhet som vida överskrider Zlatans samtidigt som du idiotförklarar en andra spelare och postar standard eller marginelal spots där du tycker dom spelar fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skiljer sig UTG´s synrange på vår push gentemot det han själv pushar om vi synar, typ inget skulle jag tro.

 

Hur ser UTGs synrange ut om vi synar, ingen aning

 

Kan vi synfolda? Nej

 

Hur spelar vi vidare med en hög flopp, hur spelar vi vidare med en låg flopp?

 

Vad gör vi om han donkbettar, eller om han checkraisar flopp?

 

Har vi ingen raiserange alls pre i denna spot?

 

Såklart att UTG synar vår syn bredare än han synar push, men just svårigheten att hitta hans synrange o hur vi ska spela flopp samt att hans synrange på vår push är så oerhört liten jämfört med han öppningsrange gör att vi får acceptera de ggr han har QQ+. Vilket vi troligen kommer få stacka av emot oavsett hur vi spelar handen.

 

Oavsett om vi synar eller om vi pushar ser vår range svinstark ut och 1010 och AK är troligen de sämsta händerna i den rangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...