Gå till innehåll

Nytt världsrekordsförsök!


PokerStars_Karl

Recommended Posts

Hej,

 

Ta chansen och var med att slå världsreckord för "största pokerturneringen online". I december försöker vi slå vårt tidigare världsrekortd om 65 000 spelare, som sattes i juli 2009. Med ett inköpet om $1 är det enkelt att vara med.

 

Nytt Guinness världsrekord:

 

* Söndag den 27 december kl. 20:45 CET

* $300 000 i garanterad prispott

* Inköp $1

* Fler spelare än vårt tidigare världsrekord på 65 000, som sattes den 19 juli 2009 (förhoppningsvis)

* Turneringsid: 234567890

* Satelliter tillgängliga inom kort.

 

Se även:

 

http://www.pokerstars.se/poker/promotions/world-record/

 

Frågor svara vi gärna på här.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satelliter till en 1$ turnering? Soft :)

 

Edit: äh nu glömde jag ju frågan, skyller på ölen. Tänkte kolla om de blir freeroll satelliter eller 0.1+x eller vad som, pengarna e ju i princip skit samma, eller ja, 7kr utgör förvisso 8% av min ekonomi men de e väll mest att jag inte orkar peta in för att lira en just-for-fun turnering. Vilket leder mig till nästa fråga - full och lat som jag är undrar jag om det går att peta in en dollar bara, eller är det en depositlimit på låt oss säga 50 dollarsh? nu börjar jag bli omständig känner jag men jag orkar inte peta in 50$ spela för en dollarsh och sen peta av ett utag.

 

Alt. om de går att skicka över lite trolldeg mellan accounts så kan jag tänka mig att dumpa en symbolisk summa på en tyve för att få lite freeroll slaskaction då det var år sedan jag lira freerolls - alltid trevligt att bidra till rekord. Nej nu minns jag inte ens vad jag tänkte till att börja med och styckeindelningen gick åt helskotta. hugger av random i mitten bara.

 

Trevlig kväll, HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Satelliterna har inte kommit upp än men jag gissar på att det är $0.1 och FPP satelliter som gäller. Det kommer upp inom kort.

 

Minsta insättning är $10 med VISA, MasterCard, Moneybooker, Neteller tex.

 

Vänligen gör inte någon dump. Det är inte tillåtet. Gör en överföring mellan kontona istället, det finns en funktion i lobbymenyn "Begäran" -> "Överföring av pengar".

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satelliter till en 1$ turnering? Soft :)

 

Edit: äh nu glömde jag ju frågan, skyller på ölen. Tänkte kolla om de blir freeroll satelliter eller 0.1+x eller vad som, pengarna e ju i princip skit samma, eller ja, 7kr utgör förvisso 8% av min ekonomi men de e väll mest att jag inte orkar peta in för att lira en just-for-fun turnering. Vilket leder mig till nästa fråga - full och lat som jag är undrar jag om det går att peta in en dollar bara, eller är det en depositlimit på låt oss säga 50 dollarsh? nu börjar jag bli omständig känner jag men jag orkar inte peta in 50$ spela för en dollarsh och sen peta av ett utag.

 

Alt. om de går att skicka över lite trolldeg mellan accounts så kan jag tänka mig att dumpa en symbolisk summa på en tyve för att få lite freeroll slaskaction då det var år sedan jag lira freerolls - alltid trevligt att bidra till rekord. Nej nu minns jag inte ens vad jag tänkte till att börja med och styckeindelningen gick åt helskotta. hugger av random i mitten bara.

 

Trevlig kväll, HH.

 

Rolig fyllepost. Du kan få en dollar av mig om du ger mig ditt usernamn. Ja det är ju faktiskt skitkomiskt med satelliter till en endollarsturre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ikväll spelas alltså turneringen och klockan 20:45 börjar närma sig.

Just över 100000 anmälda än så länge.

 

Idag spelas även:

Team Pro Champtionship Match 2009 - Alla team pros möts i en 8-game turnering klockan 20:30. Id 224315246.

 

Turbo take down - 3000 FPPs och 1 miljon USD i pris. Dessutom $100 bounties på Team Pros, bonusar för repeat cashes och en bil till vinnaren. Den här månaden är det en splitt ny Audi TT RS Coupe. Klockan 21:30. Id 218075842.

 

PCA - $700, 50 paket garanterade - Sista stora satelliten till PCA. Klockan 00:00. Id 223762824.

 

Som vanligt spelas även Sunday Warm Up, Sunday Million och Sunday 500 givetvis.

 

Lycka till alla som deltar.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

m1978 - Det kan jag göra, turneringen ingår i de turneringar som har synkroniserade pauser. Alla dessa turneringar tar paus XX:55, varje heltimme. Ooavsett när de börjar. Därför blev det en paus 20:55 trots att turneringen börjat 20:45.

 

Man skall alltså kunna få en liten paus även om man spelar flera turneringar då de tar paus samtidigt.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Drunken - Jag skrev det ovan. ;)

 

149196 spelare totalt i turneringen. Pengarna börjar vid 30000. Med prisstruktur hur detaljerat hade du då tänkt dig, det är ganska många steg.

 

1: $50000

2: $30000

3: $20000

4: $10000

5: $8000

osv

 

Det var också totalt ca 420.000 spelare samtidigt.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...