Gå till innehåll

NLT - Trn, QQ preflop efter två all-ins

ahlberg

Recommended Posts

1000 pers kvar i 350k guaranteed på PS.

Plockar upp QQ på knappen med 11000 chips - average runt 7000.

Blinds 200/400

UTG går all-in med 7000 marker, personen till höger om mig slänger in sina sista 6800 märker och det är kvar till mig att agera.

Ingen read alls på spelarna, ny på bordet. Har dock inte sett någon av dem göra ett liknande move innan.

Hur resonera här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fold som gäller där. Chansen att du är uppe mot antingen AA eller KK är ju rätt så stor. Du har ju dessutom nästan 30bb så absolut ingen anledning att känna någon press att dubbla.

Finns säkert många som skulle förorda en all-in där men utan en read på motståndarna har jag svårt att tro att det är +EV. I absolut bästa fall är du uppe mot JJ (syn) och AK(utg), men det känns inte alls lika troligt som att en av dem har AA/KK, vilket räcker för att dina chanser ska vara borta.

Länk till kommentar

När en spelare går all-in i ett sådant läge med så små blinds tyder det ju ofta på en hand han inte vill spela men heller inte vill släppa, låga PP, AQ, AJ osv. I ditt läge hade jag synat om ingen annan gjort det tidigare, kanske om någon innan synat också men då hade det berott på vad jag haft för read på den killen.

Länk till kommentar