Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade nyligen en freeroll på Expekt. 45 minuter in turneringen får jag T :heart: och T :diamond:. Flyttas ju alltid runt så mycket och hade precis hamnat in vid bordet så jag bara limpar in med mitt par.

> matahari_ posted small blind (75)

> WiNNERS_ posted big blind (150)

> Game # 358,842,855 starting.

> Dealing Hole Cards

> andersson5 folded

> perra63 folded

> Kingo1 folded

> Didjeri folded

> patal called for 150

> Oveoslo folded

> Rune_E folded

> lazone folded

> matahari_ called for 75

> WiNNERS_ checked

> Dealing the Flop(10:club: K :spade: K :club:)

Perfa! Floppar kåk och tänker slow-spela den för att suga ur så mycket som möjligt.

> matahari_ checked

> WiNNERS_ checked

> patal checked

Tyvärr checkas det runt :(

> Dealing the turn(Q :diamond: )

Bra med en dam då det finns chans att någon har eller drar till stege. Inte säkert att färgerna är rätt återgivna så det är möjligt att det fanns eller inte fanns steg-chans.

> matahari_ bet for 150

> WiNNERS_ folded

> patal called for 150

Lågt bet på 1/3 av potten som jag bara synar

> Dealing the river(Q :heart: )

En andra dam skrämmer mig naturligtvis efter en kung det sämsta kortet som kunde komma.

> matahari_ bet for 300

Har ändå ganska stor stack i förhållande till pott och bet så reraisar ändå.

> patal raised for 1,200

> matahari_ called for 900

> matahari_ shows a Full House, Kings full of Queens

(K:diamond: K :spade: K :club: Q :diamond: Q :heart:)

> matahari_ wins 3,150 with a Full House, Kings full of Queens

Han synar föga förvånande och jag förlorar potten :(

Spelade jag handen fel och i så fall var borde jag betta turn? Och borde jag spela handen annorlunda när det ligger kung på bordet (eftersom många spelar Kx) jämfört med om det skulle ha varit något annat kort?

Med risk för att bredda frågan ut från Hand history: När tycker ni man ska sow-spela en hand och när skall man överge den taktiken?

/Pata

Postad

Ehm, iofs är det bara K som hade synat din re-raise, så jag fattar inte alls vad du höll på med. Låga kåken är dessutom sällan värd att slöspela.

Lade dessutom just märke till en till sak, LIMPADE du TT?! Varför?!

Postad
Ehm, iofs är det bara K som hade synat din re-raise, så jag fattar inte alls vad du höll på med. Låga kåken är dessutom sällan värd att slöspela.

Sant re-raisen är klart fel men fram tills damen på rivern då?

Är favorit med dryga 84% så känns inte fel och släppa ett kort till har han Kung vilket man räknar med har han ju bara 4 outs. Visst när han träffar ett av dem måste jag se mig slagen men borde jag betta på turn eller släppa ett kort till?

/Pata

Postad
Sant re-raisen är klart fel men fram tills damen på rivern då?

Är favorit med dryga 84% så känns inte fel och släppa ett kort till har han Kung vilket man räknar med har han ju bara 4 outs. Visst när han träffar ett av dem måste jag se mig slagen men borde jag betta på turn eller släppa ett kort till?

/Pata

Varför skulle hans outs spela någon som helst roll när du ger gratiskort?

Han får ju oändligt bra potodds...

Dessutom hade du ju ingen aning om huruvida du var 84%'s favorit då eller inte, någon hade mkt väl kunnat seta på KT(/KQ på turn).

Först och främst bör du ha höjt pre-flop, och då menar jag inte en feg dubbling eller dylikt, utan en riktig höjning.

Sedan bör du betta floppen i hopp om att någon annan sitter på knugen(eller att nån sätter dig på bluff), vilken annan hand hade du tänkt dig fått betalt av? Stege måhända, men om du hade honom på ett stegdrag hade du bara behövt betta mer inbjudande(mao inte pottbet).

På turn bör du börja bli rädd. Vilka K-händer är värda att spela? KTs-AK + KK, här får du alltså stryk av både KTs, KQs samt KQ.

River är livsfarlig och det absolut sista kort du vill se, försök få showdown så billigt som möjligt, för du är slagen av alla kungar och alla damer, re-raise enbart om han är tajt lirare och du har honom på Q(mao om du tror han kommer folda).