gnux_ Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Vad är det första små sakerna man bör tänka på när man spelar CG, 9- 10 manna bord. Skillnaden att spela mot lösa gemfört med tighta ? Hur mycket man ska höja och när man ska valuebeta? Hur ofta någon verkligen har färgen med 3 spader på bordet? Många bord och tight eller 1-3 och mer löst spel? MVH Citera
megaspappa Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Vad är det första små sakerna man bör tänka på när man spelar CG, 9- 10 manna bord. Skillnaden att spela mot lösa gemfört med tighta ? Hur mycket man ska höja och när man ska valuebeta? all in Hur ofta någon verkligen har färgen med 3 spader på bordet? 13% Många bord och tight eller 1-3 och mer löst spel? LÖST MVH Citera
diazo Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Starka händer bomba på rejält, slowspela inget, släpp inte freecards, väldigt många hittar syn med en taskig inside oavsätt om du bettar 1bb eller pott. Glöm inte värdebetta på river när du tror att du har din motståndare slagen även om du sitter med mellanpar och liknande, du kan ofta få syn av verkligen vad som helst. Om du misstänker att du sitter med väldigt stark hand mot en annan stark hand så kan du faktiskt överväga att trycka till extremt. T.ex. JQ på brädan 789T. När det gäller antal bord är det ju högst personligt. Själv hade jag spelat många bord och löst, nu beror de ju på hur vi definerar löst men i min mening vill du se många billiga floppar med suited connectors och låga par, överspela inte händer som KJo och liknande då du ofta kommer i trubbel när det är så många som ser flop, fokusera på händer som ofta bygger en väldigt stark hand eller som blir direkt värdelös på flopp. Ang. hur ofta någon har färg så är det nog högre chans att folk har färg på låga bord, många har en tendens att spela exakt allt som är suited. Det går inte att sätta någon exakt % på det utan det handlar om att gå på sina reads på motståndet. Har du lätt att upptäcka mönster hos dina motståndare och att sätta dem på en range hade jag rekomenderat att du kör på ett par bord, annars hade jag nog satsat på 1 bord tills du någorlunda börjar känna igen dig i hur majoriteten av spelarna på nivån tänker. Godnatt & lycka till! Mvh, Victor. Citera
Anderssson Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Starka händer bomba på rejält, slowspela inget, släpp inte freecards, väldigt många hittar syn med en taskig inside oavsätt om du bettar 1bb eller pott. Glöm inte värdebetta på river när du tror att du har din motståndare slagen även om du sitter med mellanpar och liknande, du kan ofta få syn av verkligen vad som helst. Om du misstänker att du sitter med väldigt stark hand mot en annan stark hand så kan du faktiskt överväga att trycka till extremt. T.ex. JQ på brädan 789T. När det gäller antal bord är det ju högst personligt. Själv hade jag spelat många bord och löst, nu beror de ju på hur vi definerar löst men i min mening vill du se många billiga floppar med suited connectors och låga par, överspela inte händer som KJo och liknande då du ofta kommer i trubbel när det är så många som ser flop, fokusera på händer som ofta bygger en väldigt stark hand eller som blir direkt värdelös på flopp. Ang. hur ofta någon har färg så är det nog högre chans att folk har färg på låga bord, många har en tendens att spela exakt allt som är suited. Det går inte att sätta någon exakt % på det utan det handlar om att gå på sina reads på motståndet. Har du lätt att upptäcka mönster hos dina motståndare och att sätta dem på en range hade jag rekomenderat att du kör på ett par bord, annars hade jag nog satsat på 1 bord tills du någorlunda börjar känna igen dig i hur majoriteten av spelarna på nivån tänker. Godnatt & lycka till! Mvh, Victor. mkt bra.. mer sånt Citera
gnux_ Postad 16 December , 2009 Författare Rapport Postad 16 December , 2009 Starka händer bomba på rejält, slowspela inget, släpp inte freecards, väldigt många hittar syn med en taskig inside oavsätt om du bettar 1bb eller pott. Glöm inte värdebetta på river när du tror att du har din motståndare slagen även om du sitter med mellanpar och liknande, du kan ofta få syn av verkligen vad som helst. Om du misstänker att du sitter med väldigt stark hand mot en annan stark hand så kan du faktiskt överväga att trycka till extremt. T.ex. JQ på brädan 789T. När det gäller antal bord är det ju högst personligt. Själv hade jag spelat många bord och löst, nu beror de ju på hur vi definerar löst men i min mening vill du se många billiga floppar med suited connectors och låga par, överspela inte händer som KJo och liknande då du ofta kommer i trubbel när det är så många som ser flop, fokusera på händer som ofta bygger en väldigt stark hand eller som blir direkt värdelös på flopp. Ang. hur ofta någon har färg så är det nog högre chans att folk har färg på låga bord, många har en tendens att spela exakt allt som är suited. Det går inte att sätta någon exakt % på det utan det handlar om att gå på sina reads på motståndet. Har du lätt att upptäcka mönster hos dina motståndare och att sätta dem på en range hade jag rekomenderat att du kör på ett par bord, annars hade jag nog satsat på 1 bord tills du någorlunda börjar känna igen dig i hur majoriteten av spelarna på nivån tänker. Godnatt & lycka till! Mvh, Victor. Tackar! =) Citera
henjon Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Tänk hela tiden på stackdjup hos motståndarna. Det lönar sig knappast över tid att hålla på och limpa in connectors och sånt mot shortstacks. Överhuvudtaget vill du helst ha flera synare för att öka chansen att verkligen få betalt när du träffar. Dock kan det vara ett bra spel att försöka stjäla från senare pos också med t ex 76s. Blir du höjd ska du som regel lägga dig. Blir du synad, vet att synaren är löspassiv och floppen inte alltför troligt har hjälpt honom så kan du ofta vinna potten med en fortsättningssatsning. Men tänk på "många bäckar små" Att spela småhänder kostar i längden, särskilt om du inte är en jätteduktig spelare postflopp. Den som i grunden vill spela TAG kan heller inte limpa varenda gång en SC- eller semi-SChand (typ 86s) dyker upp eftersom din range då kommer att bli felbalanserad och innehålla för många veka händer. För att syna med lägre par mot en höjare så behöver du oftast ha effektiva stackar på minst runt 25x vad din syn kostar. Slowspela inte AA och KK före flopp om du inte sitter väldigt tidigt och vet att det finns många aggressiva spelare på bordet (något som ofta INTE är fallet på nivåer som typ NL30) Citera
Ignatius Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Spela riktigt tight, bara premiumhänder UTG och ta aldrig syn med marginella händer i mörkarna. Värdebeta hårt, flopp, turn, och oftast även river. Bluffa inte. CB på floppen är överskattat mot synfiskar. Slowspela inte. Släpp toppar om du blir höjd på turn, och oftast även om du blir höjd på floppen. Med premiumhänder höjer du exakt så mycket före floppen som fiskarna är beredda att syna. Är inte ovanligt att få syn för 7xBB av diverse mikrostakesfiskar. Har du disciplin för ovanstående är du en vinnande mikrostake. $$$ Citera
Jerico Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Det känns som att när man följer en massa lösryckta råd så blir ens spel väldigt konstigt. Ser många nybörjare som spelar svinstarkt med AA/KK för att de blivit tillsagda att göra så men ändå gladeligen limpsynar J7o och synar av stacken på J25Q6. Bättre då att kolla på lite coahingvideos för att få koll på helheten i spelet. Citera
five_star Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 se och lär på Five_star på SVS. Kan coacha mot en billig peng. Citera
Mr.Lajban Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 se och lär på Five_star på SVS. Kan coacha mot en billig peng. Ha, ha. Sämsta rådet genom tiderna! Citera
megaspappa Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Ha, ha. Sämsta rådet genom tiderna! Utveckla gärna. Citera
Recommended Posts