Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag lirar för det mesta 6max nl100 och endel hu (inte mkt). Men jag känner att jag vill utveckla mitt spel och bli bättre i 6max nl100-200. Är det dueces cracked man ska nöta videor eller har ni andra förslag?

Postad

Tycker generellt att man får ganska dåliga råd på 2+2 om jag ska vara ärlig. Nöta videos, objektivt analysera händer och kanske skaffa dig en coach skulle vara mina råd. Har du några pokerpolare är det superbra att diskutera med dom, har du inte det så får du skaffa dig helt enkelt :) Där kan man få mkt input och nya tankebanor.

Postad
Tycker generellt att man får ganska dåliga råd på 2+2 om jag ska vara ärlig. Nöta videos, objektivt analysera händer och kanske skaffa dig en coach skulle vara mina råd. Har du några pokerpolare är det superbra att diskutera med dom, har du inte det så får du skaffa dig helt enkelt :) Där kan man få mkt input och nya tankebanor.

Tycker du? Jag har inte postat där på ett tag men var relativt aktiv för ett tag sen. Mitt intryck var att det finns flera stycken där att lyssna på. Man måste ju självklart sålla bland informationen och en del råd är ju såklart inte så bra, att sålla information måste man ju dock alltid göra vad det än handlar om.

Jag har sett dina filmer och tycker dom är väldigt bra, så jag ska nog vara lite mer försiktig med att lyssna på råden därifrån då.

Postad
Tycker du? Jag har inte postat där på ett tag men var relativt aktiv för ett tag sen. Mitt intryck var att det finns flera stycken där att lyssna på. Man måste ju självklart sålla bland informationen och en del råd är ju såklart inte så bra, att sålla information måste man ju dock alltid göra vad det än handlar om.

Jag har sett dina filmer och tycker dom är väldigt bra, så jag ska nog vara lite mer försiktig med att lyssna på råden därifrån då.

Visst finns det bra skribenter, utan tvekan. Problemet är bara att det finns långt många fler dåliga så genomsnittsskribenten är inget vidare imo. Och det är ju jobbigt att behöva sålla :)

Postad

Enda tipset jag har är att konstant använda ditt eget huvud, både när du själv spelar och när du tittar på instruktionsvideos och liknande.

Lyckas du med det, vilket inte är hälften så trivialt som det låter, är du snabbt förbi de flesta på och över dina nivåer.

Postad

Full Tilt Poker Game #16938416490: Table Sour Gum (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 21:41:14 ET - 2009/12/19

Seat 1: lemiux ($168.35)

Seat 2: ziich ($80)

Seat 3: bukithepro ($130.50)

Seat 4: eatyourcash ($100)

Seat 5: thetoecutter ($81.60)

Seat 6: ladypad ($100)

lemiux posts the small blind of $0.50

ziich posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lemiux King of ClubsJack of Spades

bukithepro folds