Gå till innehåll

Folda eller pusha med AK?


Gambino

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jag värderat den dubblade stacken högre än en bust i det läget.

 

Jo jag värderar också en dubbling högre än bust.

 

Jag satte han på ett par och foldade, kände att jag inte ville riskera turneringen på en coinflip, och att jag ändå hade hyfsat med chips kvar. Det fanns flera mindre stackar på bordet som jag hellre ville spela mot.

 

Är det för vekt spelat? eller var det en bra fold med det resonemanget?

 

 

Jag sätter honom på ett par, och vill inte satsa mina sista pengar.

1 mot 2 för att jag är helt efterbliven och har svårt att förstå enkla matematiska resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så illa spelat att man blir stämplad som tomte? Om jag tror att det är en stor chans att min motståndare har ett par, har jag ju under 50% vinstchans. Är det standard att syna all in med AKs?

 

När han bara synar första höjningen känns det som ett mellanpar eller möjligtvis suited connectors. Så i bästa fall har jag 70% vinstchans. Även ifall det bästa spelet är att syna, tycker jag inte att folda är ett tomtespel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så illa spelat att man blir stämplad som tomte? Om jag tror att det är en stor chans att min motståndare har ett par, har jag ju under 50% vinstchans. Är det standard att syna all in med AKs?

 

När han bara synar första höjningen känns det som ett mellanpar eller möjligtvis suited connectors. Så i bästa fall har jag 70% vinstchans. Även ifall det bästa spelet är att syna, tycker jag inte att folda är ett tomtespel.

 

Men vafan är du helt dum i huvudet eller!?

 

Räkna hur mycket som ligger i potten efter att alla pengar har åkt in,

och vad du behöver betala för att vinna vad?

Väg det mot den uppskattade vinstprocent du har med din hand vs hans range som enligt dig är låga och medium par + sc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att vid det här laget borde du väl vara härdad nog att inte bli störd över att en tomte (om TS nu är det) klonkar 20:e plats i en stor turnering? Måste vara outhärdligt att spela turneringar på heltid isf.

 

Såklart är det en del av spelet, brukar normalt inte tracka dåliga spel utan välkomnar dem. Men det är ju trots allt SM, han blir trots allt 20a och det är trots allt en no-brainer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så illa spelat att man blir stämplad som tomte? Om jag tror att det är en stor chans att min motståndare har ett par, har jag ju under 50% vinstchans. Är det standard att syna all in med AKs?

 

När han bara synar första höjningen känns det som ett mellanpar eller möjligtvis suited connectors. Så i bästa fall har jag 70% vinstchans. Även ifall det bästa spelet är att syna, tycker jag inte att folda är ett tomtespel.

 

 

Saken är att har du inte super read eller feel för A-A/K-K så är det syn alla dagar om året. Allt annat är dåligt.... Så den range du sätter han på så är det super duper lätt syn, även om du spelar scared money...

 

Nästan så du har pottodds mot KK till och med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger 800k i potten och jag behöver betala 500k.

 

Hampulito, varför är du så aggressiv? kan vi inte diskutera på ett lugnt och konstruktivt sätt?

 

Grejen är att det bör inte finnas någonting att diskutera eller grubbla över du säger ju själv att du ska betala 50 för en pott på 800 du har ak och hans range enligt dina antaganden är 22-tt + suited conectors, mot denna range har du kanske 60%.

Den här informationen bör räcka för att du inte ska behöva ställa mer frågor i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte scaredmoney jag spelade med. Anledningen till att jag folda var att jag inte ville gambla med de som hade mer chips än mig.

 

Nu i efterhand inser jag att det var felspelat.Jag kommer inte göra om samma misstag om någon liknande situation uppstår i framtiden.

 

By the way, min motståndare i den handen vann turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om du kommer i kontakt med vinnaren å berätta vad du foldade mot honom. Är han givmild bjuder han dig kanske på en trisslott som tack för chipdonationen som hjäpte honom och vinna allt. ;-)

 

Ledsen, Gambino, men att folda AKs är verkligen jättedåligt där. I turneringar måste du våga gambla. Du kommer spela jättehandikappat om du inte vågar gå in i stora potter mot folk som har markerövertag gentemot dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Edit: för att inte gå alltför mycket OT tänkte jag kommentera ämnet, klart du måste ställa in här. Om du nu inte är en snåljåp och tycker att det är jobbigt att chansa lite (se en annan tråd om folk som inte vågar spelar ev+ och läs på om medelsvensson!).

 

Vet inte varför ni tycker det är att chansa/gambla om man gör en korrekt syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...