Gå till innehåll

NL $100 AK oträffad


Juniior

Recommended Posts

Inga reads på karln då de är första sessionen jag spelar mot honom. Han verkar vara rätt så duktig då han har vunnit mest deg på 05-1 HU på iPoker någon månad.

 

Rätt så aggro och har gjort en del moves. Men vet inte allt för mycket mer om honom.

 

GAME #1988697411: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2009-12-02 19:16:52

Table Lala (No DP Heads Up)

Seat 3: 3BetMan11 ($272.70 in chips)

Seat 8: TurJunior ($24GAME #1988697411: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2009-12-02 19:16:52

Table Lala (No DP Heads Up)

Seat 3: 3BetMan11 ($272.70 in chips)

Seat 8: TurJunior ($244.00 in chips) DEALER

TurJunior: Post SB $0.50

3BetMan11: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to TurJunior [DK HA]

TurJunior: Raise (NF) $4.00

3BetMan11: Raise (NF) $14.00

TurJunior: Raise (NF) $41.00

3BetMan11: Call $27.00

*** FLOP *** [H8 H3 D6]

3BetMan11: Check

TurJunior: Check

*** TURN *** [s9]

3BetMan11: Bet $50.00

TurJunior: Call $50.00

*** RIVER *** [s5]

3BetMan11: Bet $181.70

TurJunior: Allin $153.00

*** SUMMARY ***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nästan säker på att han sätter mig på AK då jag checkar bakom flopp vilket jag nästan aldrig gör, men jag vill inte spela en stor pott mot honom (lol).

 

Och jag tror inte han pushar med ett par då de alltid finns att han har fel då han sätter mig på AK. Så det känns som att de är typ 77 eller totalbluff. Eller möjligtvis set. Jag är lite osäker. Därför jag postar handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du är säker på att han sätter dig på A-K och han tror du vet att han sätter dig på AK. Då kan han ju spela på detta sätt för att det ska se ut som en bluff som du ska syna ner med AK?

 

Nu är ni ju iof deep här, men är det inte lite långsökt att tor att han ska 3betta och syna en stor 4bett helt tom, med planen att bluffa bort dig senare i handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP vs FIs AJ 8

 

Edit

 

Vad är din tankegång i handen. Jag suger på HU, men om du ändå planerar att syna ner river. Vill du inte då rejsa honom redan på turn, ta kommandot liksom? Eller VILL du låta honom bluffa river? Varför den passiva linjen?

 

(ingen kritik alls, undrar bara)

 

Jag hade planerat att syna ner alla rivrar som inte innehåller Q/J/T och mot dom ger jag upp. Visst, raisar jag på turn så kommer jag få potten om han är tom men jag kände mig rätt så säker på min sak och ville att han skulle bluffa river också.

 

Liksom, slår jag om turn och får en push mot mig så känns de som att jag måste ge honom cred även om han bluffar mig. Och jag ger inte honom chansen att bluffa river.

 

Om han skulle checka river så ger jag upp och checkar bakom för då känns de som att han kommer att syna ner mig med vilket par som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du är säker på att han sätter dig på A-K och han tror du vet att han sätter dig på AK. Då kan han ju spela på detta sätt för att det ska se ut som en bluff som du ska syna ner med AK?

 

Nu är ni ju iof deep här, men är det inte lite långsökt att tor att han ska 3betta och syna en stor 4bett helt tom, med planen att bluffa bort dig senare i handen?

 

Jo de är jag fullt medveten om. Men jag tror även att han checkar ett par på rivern just för att han KAN ha fel om vad jag har för hand. Det är klart att han kan pusha river med t.om. 22 för han sätter mig på AK och då gör han ett jävligt bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol på hela handen. Vad sätter du han på för range? Du säger att du knappt har någon info om spelaren och ändå synar du 200bb med A-högt i en 4 betad flopp.

 

.

 

Jag kan inte säga mer än att de kändes rätt, lite "I just don't think you have it". Men sen om de är ett bra spel eller ej vet jag inte. Som sagt, därför jag postade handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, om du 4betar pre flop får du ju förfan beta ut post flop!

 

Som spelat fold turn.

 

föredrar dock att flat calla hans 3bet i pos.

 

De är väl inte ett måste att cbetta 100% av alla brädor. De har hänt att jag check-synar/Check-raisar med AA/KK för att mixa upp de lite.

 

Dock är ju denna pot lite extrem då vi är så pass djupa och de är 4bettat.

Men jag tycker ändå inte man måste cbetta denna bräda varje gång, känns som att han kommer slå om rätt så ofta för att kolla upp mig.

 

Som jag skrev, han är en aggro spelare som jag har sett gjort lite moves.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är väl inte ett måste att cbetta 100% av alla brädor. De har hänt att jag check-synar/Check-raisar med AA/KK för att mixa upp de lite.

 

Dock är ju denna pot lite extrem då vi är så pass djupa och de är 4bettat.

Men jag tycker ändå inte man måste cbetta denna bräda varje gång, känns som att han kommer slå om rätt så ofta för att kolla upp mig.

 

Som jag skrev, han är en aggro spelare som jag har sett gjort lite moves.

 

Tänk på att det ligger 82 i pott. Cbettar du säg 60, lär han inte slå om för information direkt;-)

 

Sen skrev du tidigare att du måste ge han cred på turn om du slog om och han gick all-in. Återigen efter hans turnbett, så är det 132$ i potten. Slår du om här säg 80 till, så kan du aldrig vika oavsett vilken cred du ger han. Du är liksom lite för väl inveserad;-)

 

Förstår din tanke med att syna turn för att låta han bluffa river. Tror dock typ aldrig att du kommer få se han helt blank på river. Måste ge han lite cred för att syna din 4bett pre. Möjligen en AQ då, men utan read skulle jag inte sätta han på en sämre hand efter 4bett syn pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med flera föregående här. I brist på mer konkreta reads än att han "verkar lite aggro" så känns det som att du satsar allt på i princip en enda hand - AQ - när du synar. Det verkar liksom så mycket troligare med TT+ eller rentav ett set när man studerar hans linje. Även om du skulle hitta AQ eller en och annan pure bluff ibland så lär du få betala av mycket i långa loppet om du tar såna riversyner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...