narcissist Postad 5 Oktober , 2015 Rapport Postad 5 Oktober , 2015 Ben86 live på Joeys podcast inom 30 min. Ska bland annat snacka om 200/400-gamesen mot Blom, Ivey o.s.v. Twitch Citera
narcissist Postad 7 Oktober , 2015 Rapport Postad 7 Oktober , 2015 Det är Ben86, vad ska man säga? Försökte följa med hela men kände mig rätt borta den natten. Bestående är väl att Ben var rätt frispråkig (kunde uppfattas som kaxig/dryg här) med att Bloms pengar hamnar hos han i HUPLO men berömde samtidigt Blom för vad han åstadkommit i poker och vilken talang han är. Sa bland annat att Blom skulle vara hans #1 i alla nya spel och tog Heartstone som exempel, liksom att Ben sa att han själv inte skulle kunna kliva in och smasha 2-7 på det sätt Blom gjorde precis efter att ha lärt sig spelet. Verkar inte vara något snack om att Blom klev in gjorde grejer i det spelet som var revolutionerande och bättre än andra som spelat det mycket längre än han. Någon teori om att RaiseOnce/Ivey krossar VIPsen i Macao och mest spelar high stakes online för att öva. Gav RaiseOnce credit för sitt spel pre-flop i PLO medan post-flop-spelet lämnade lite att önska... Skönast var när Joey tog upp nån hand i 51k WCOOP (som Ben skeppade) och Ben snöade in på strategi. Standardrailarens reaktion på detta var väl typ "fuck this, jag lägger ner pokern" efter insikten hur jävla långt fram Ben är med sin GTO. Ben sa att Sauce kan ha edge mot han men att det inte gör något för han ändå inte kommer spela Sauce. Wow. Långt för att vara försök till cliffs. Skrivet på ett par famous+cola. Citera
Metaddict Postad 7 Oktober , 2015 Rapport Postad 7 Oktober , 2015 Det är Ben86, vad ska man säga? Försökte följa med hela men kände mig rätt borta den natten. Bestående är väl att Ben var rätt frispråkig (kunde uppfattas som kaxig/dryg här) med att Bloms pengar hamnar hos han i HUPLO men berömde samtidigt Blom för vad han åstadkommit i poker och vilken talang han är. Sa bland annat att Blom skulle vara hans #1 i alla nya spel och tog Heartstone som exempel, liksom att Ben sa att han själv inte skulle kunna kliva in och smasha 2-7 på det sätt Blom gjorde precis efter att ha lärt sig spelet. Verkar inte vara något snack om att Blom klev in gjorde grejer i det spelet som var revolutionerande och bättre än andra som spelat det mycket längre än han. Någon teori om att RaiseOnce/Ivey krossar VIPsen i Macao och mest spelar high stakes online för att öva. Gav RaiseOnce credit för sitt spel pre-flop i PLO medan post-flop-spelet lämnade lite att önska... Skönast var när Joey tog upp nån hand i 51k WCOOP (som Ben skeppade) och Ben snöade in på strategi. Standardrailarens reaktion på detta var väl typ "fuck this, jag lägger ner pokern" efter insikten hur jävla långt fram Ben är med sin GTO. Ben sa att Sauce kan ha edge mot han men att det inte gör något för han ändå inte kommer spela Sauce. Wow. Långt för att vara försök till cliffs. Skrivet på ett par famous+cola. Precis lagom cliffat för att jag ändå skulle orka läsa iaf Citera
TGrinder Postad 7 Oktober , 2015 Rapport Postad 7 Oktober , 2015 text Riktigt bra sammanfattat! Kudos Citera
sulla Postad 8 Oktober , 2015 Rapport Postad 8 Oktober , 2015 Skönast var när Joey tog upp nån hand i 51k WCOOP (som Ben skeppade) och Ben snöade in på strategi. Standardrailarens reaktion på detta var väl typ "fuck this, jag lägger ner pokern" efter insikten hur jävla långt fram Ben är med sin GTO. Man skulle vilja se endast detta... nån som har någon aning när detta diskuteras eller behöver man scanna hela sändningen? Citera
juventini Postad 8 Oktober , 2015 Rapport Postad 8 Oktober , 2015 Man skulle vilja se endast detta... nån som har någon aning när detta diskuteras eller behöver man scanna hela sändningen? 50:15 typ. Hyllningarna till Isildur1 vid 18:15 Citera
sulla Postad 8 Oktober , 2015 Rapport Postad 8 Oktober , 2015 50:15 typ. Hyllningarna till Isildur1 vid 18:15 Stort tack, lyssnade nu och börjar genast tänka på Isils starka överbet på river som han introducerade för några år sen. Har sen dess antagit att det är bra i rätt spots utan att riktigt förstå varför men nu förklaras det ju på ett vettigt sätt. Tycker bara det att även om det säkert är ett stort +EV så är det ju också ett extremhögvariansspel. Trodde inte många MTT proffs gillade det. Citera
rasmusericson Postad 25 November , 2015 Rapport Postad 25 November , 2015 Vad hände på svs 200/400 plo inatt??? teddy_kgb glider in med 16k efter 24.00 (löning?) & tar lilla löpsteget upp till över 400k?? Citera
Antisk Postad 25 November , 2015 Rapport Postad 25 November , 2015 Vad hände på svs 200/400 plo inatt??? teddy_kgb glider in med 16k efter 24.00 (löning?) & tar lilla löpsteget upp till över 400k?? Klev han med något? Jag gick och la mig när han hade ~300. Kan bli roliga games i veckan. Citera
rasmusericson Postad 25 November , 2015 Rapport Postad 25 November , 2015 Klev han med något? Jag gick och la mig när han hade ~300. Kan bli roliga games i veckan. joooootack 428k. Var en liten batalj på förmiddagen också, tror han blev lill+ på bollen. Ah kan bli lite vev på svs i dagarna! Citera
padrinosftw Postad 25 November , 2015 Rapport Postad 25 November , 2015 Klev han med något? Jag gick och la mig när han hade ~300. Kan bli roliga games i veckan. Men lägg ner du är rik nog Citera
KRHA19 Postad 26 November , 2015 Rapport Postad 26 November , 2015 Superaction nu, 7 st 200/400 bord Citera
CharlesRane Postad 24 Januari , 2016 Rapport Postad 24 Januari , 2016 (redigerade) . Redigerad 24 Januari , 2016 av CharlesRane Citera
magico Postad 22 Februari , 2016 Rapport Postad 22 Februari , 2016 200/400 på svs har spelats rätt länge nu på 3 bord mellan millan123 och blowakiss. Ingen aning hur dom ligger till, men millan 123 gulade på ett bord och kunde inte fylla på pga spelgränser. Dom har brytit många bord, rätt säker på att blowakiss satt med 500k på ett bord ett tag. Citera
TheGrinder Postad 22 Februari , 2016 Rapport Postad 22 Februari , 2016 200/400 på svs har spelats rätt länge nu på 3 bord mellan millan123 och blowakiss. Ingen aning hur dom ligger till, men millan 123 gulade på ett bord och kunde inte fylla på pga spelgränser.Dom har brytit många bord, rätt säker på att blowakiss satt med 500k på ett bord ett tag. Är det ok att spekulera om vem blowakiss är? Citera
Lundin89 Postad 22 Februari , 2016 Rapport Postad 22 Februari , 2016 Är det ok att spekulera om vem blowakiss är? Från regelverket: 1.8- Nolltolerans mot outningar. Det är ett totalförbud mot att såväl avslöja som att spekulera i vilka som döljer sig bakom ett forumnick eller svenska spelaralias. Citera
Nebo Postad 22 Februari , 2016 Rapport Postad 22 Februari , 2016 Många regs som ger han action har duktig hybris Citera
Sladdafan Postad 23 Februari , 2016 Rapport Postad 23 Februari , 2016 Från regelverket:1.8- Nolltolerans mot outningar. Det är ett totalförbud mot att såväl avslöja som att spekulera i vilka som döljer sig bakom ett forumnick eller svenska spelaralias. Just to be clear. Det är OK att spekulera i spelaralias som inte är svenska? Gäller det även forumnick? Ex det spelas highstakes på någon annan sida än SVS så är det fritt att spekulera? Eller om någon postat på 2+2 så kan man spekulera i vem som står bakom 2+2-nicket? Citera
Lundin89 Postad 23 Februari , 2016 Rapport Postad 23 Februari , 2016 Just to be clear. Det är OK att spekulera i spelaralias som inte är svenska?Gäller det även forumnick? Ex det spelas highstakes på någon annan sida än SVS så är det fritt att spekulera? Eller om någon postat på 2+2 så kan man spekulera i vem som står bakom 2+2-nicket? Handlar det om ett nick som misstänks vara svenskt, eller att man spekulerar om att det finns en svensk bakom spakarna så är det ett regelbrott. Däremot är det helt okej att spekulera om utländska IRL-namn osv. Regeln finns huvudsakligen för att skydda svenska pokerspelare. Citera
TheGrinder Postad 25 Februari , 2016 Rapport Postad 25 Februari , 2016 får man spekulera om ett visst nick på ss hör ihop med ett nick på annan sida om det ej är avslöjat vem det är? Citera
Lundin89 Postad 26 Februari , 2016 Rapport Postad 26 Februari , 2016 får man spekulera om ett visst nick på ss hör ihop med ett nick på annan sida om det ej är avslöjat vem det är? Nej, tyvärr. Iom att det skulle kunna ge fler ledtrådar till vem som befinner sig bakom nicket på Svenska Spel så är det inte tillåtet. Citera
Recommended Posts